Dieetshakes als hersteldrank
- chassepatate
- Forum-lid
[quote="Amclassic-fan"]
Dat is dus nergens goed voor. Met een Westers dieet hoef je je echt geen zorgen te maken dat je te weinig eiwitten binnen krijgt. Je neemt die eiwitten na de inspanning om te zorgen dat de koolhydraten sneller worden opgenomen.
Na een rustige training van 2-3 uur heeft het helemaal geen zin om een shake te namen, behalve als je een paar uur later weer wilt gaan.[/quote]
Dat komt mooi uit dan, ben voornamelijk fan van de Oosterse keuken...
Op je laatste zin doelde ik. Zei ook als je veel traint.
Als je 1 of 2 keer per week traint heeft je lichaam tijd genoeg om te herstellen, al eet je 5 keer per week patatje-oorlog...
Dat is dus nergens goed voor. Met een Westers dieet hoef je je echt geen zorgen te maken dat je te weinig eiwitten binnen krijgt. Je neemt die eiwitten na de inspanning om te zorgen dat de koolhydraten sneller worden opgenomen.
Na een rustige training van 2-3 uur heeft het helemaal geen zin om een shake te namen, behalve als je een paar uur later weer wilt gaan.[/quote]
Dat komt mooi uit dan, ben voornamelijk fan van de Oosterse keuken...
Op je laatste zin doelde ik. Zei ook als je veel traint.
Als je 1 of 2 keer per week traint heeft je lichaam tijd genoeg om te herstellen, al eet je 5 keer per week patatje-oorlog...
[quote="Chasse Patate"]Op je laatste zin doelde ik. Zei ook als je veel traint.
Als je 1 of 2 keer per week traint heeft je lichaam tijd genoeg om te herstellen, al eet je 5 keer per week patatje-oorlog...[/quote]
Je vergeet dat de spieren na een training veel ontvankelijker zijn voor aangeboden voedingsstoffen, het zg 'anabolic window'. Een recupdrank doet dus eigenlijk meer dan enkel 'recupereren'.
Als je 1 of 2 keer per week traint heeft je lichaam tijd genoeg om te herstellen, al eet je 5 keer per week patatje-oorlog...[/quote]
Je vergeet dat de spieren na een training veel ontvankelijker zijn voor aangeboden voedingsstoffen, het zg 'anabolic window'. Een recupdrank doet dus eigenlijk meer dan enkel 'recupereren'.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
[quote="perrush"][quote="Nieuweling"]http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... perfection[/quote]
te weinig BCAA's en bijna geen KH (!!) Dit is dan ook geen hersteldrank maar een eiwitshake.
Er staat dat er whey-hydrolisaat gebruikt is (dat is goed) maar ook whey concentraat (gewone whey dus). Als je dan de prijs bekijkt van jou product (32 voor 5lbs) en je vergelijkt dit met pure whey hydrolisaat (55 voor 5lbs) dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel hydrolisaat ze gebruikt hebben
http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... at-iso-100
Vandaar dat ik zeg ... er zijn recupshakes en er zijn recupshakes
[/quote]
die bijna geen kh kan je dan toch gwn compenseren met wat boterhammen erbij te eten achteraf? Wat is volgens jou dan wel een goede recupdrank?
te weinig BCAA's en bijna geen KH (!!) Dit is dan ook geen hersteldrank maar een eiwitshake.
Er staat dat er whey-hydrolisaat gebruikt is (dat is goed) maar ook whey concentraat (gewone whey dus). Als je dan de prijs bekijkt van jou product (32 voor 5lbs) en je vergelijkt dit met pure whey hydrolisaat (55 voor 5lbs) dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel hydrolisaat ze gebruikt hebben
http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... at-iso-100
Vandaar dat ik zeg ... er zijn recupshakes en er zijn recupshakes
[/quote]
die bijna geen kh kan je dan toch gwn compenseren met wat boterhammen erbij te eten achteraf? Wat is volgens jou dan wel een goede recupdrank?
In principe maakt het allemaal niet zoveel uit wat voor herstelshake je neemt. Persoonlijk zou ik een herstelshake alleen nemen na een erg zware inspanning, zoals een zware wedstrijd / meerdaagse of als je meerdere dagen achter elkaar hard moet trainen. Het heeft geen toegevoegde waarde om na een duurtraining of een rustige training een herstelshake te nemen. Dit kun je veel beter aanvullen door een goed, gezond en gevarieerd voedingspatroon. Verder dien je er voor te zorgen dat er in de herstelshake zowel koolhydraten als eiwitten zitten. Het meest ideaal is als de verhouding Koolhydraten : Eiwitten ongeveer 70 : 30 is.
Op deze manier kan het spierglycogeen opnieuw worden aangevuld, de spierschade worden beperkt en de opgelopen spierschade worden hersteld.
Op deze manier kan het spierglycogeen opnieuw worden aangevuld, de spierschade worden beperkt en de opgelopen spierschade worden hersteld.
Ik heb altijd veel moeite met de discussies over sportvoeding op dit forum. Waar de merken ons doen geloven dat sportvoeding een wetenschap is, doen de "experts" op fora ons geloven dat het allemaal kletspraat is en je makkelijk prestaties kunt leveren op 2 sneeën bruin brood en een glas melk. Voor mij zou het in ieder geval eenvoudiger worden als iemand zou vermelden waarop zijn/haar expertise is gebaseerd zodat het allemaal wat objectiever wordt.
Zelf neig ik er naar de merken te geloven al twijfel ik ook wel als ik lees dat in sommige sportvoeding voor de amateur/liefhebber aspartaam zit waar, van horen zeggen, hetzelde merk ons Nederlandse ProTour team voorziet van voeding zonder aspartaam. Ook een "broodje aap" verhaal?
Zelf neig ik er naar de merken te geloven al twijfel ik ook wel als ik lees dat in sommige sportvoeding voor de amateur/liefhebber aspartaam zit waar, van horen zeggen, hetzelde merk ons Nederlandse ProTour team voorziet van voeding zonder aspartaam. Ook een "broodje aap" verhaal?
Better do it right once
Ik studeer Voeding en Gezondheid. Wat ik leer is dat alle supplementen en dat soort gesnor slechts zelden een toegevoegde waarden hebben. Ze doen veel vaker verkeerd. Áltijd aan de portemonnee en soms zelfs aan het lichaam. Baat het niet dan schaadt het niet is niet meer aan de orde.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Tutti, als de merken zeggen dat je net zo goed chocomelk kan drinken dan verkopen ze geen hersteldrank meer. Uit wetenschappelijk onderzoek is meermaals gebleken dat het niet minder effectief is.
Voeding voor in je bidon is gewoon maltodextrine met wat zouten en een smaakje toegevoegd.
Voeding voor in je bidon is gewoon maltodextrine met wat zouten en een smaakje toegevoegd.
@Amclassic-fan: Inderdaad. Het is echt niet moeilijk om deze drankjes zelf te maken als je goedkoper uit wilt zijn. Het is allemaal geen 'rocket-science'.
Het gemakkelijke van de bussen sportvoeding is dat alles voor jou al in de juiste hoeveelheden is gemengd en dat je dat zelf niet meer hoeft te doen.
Het gemakkelijke van de bussen sportvoeding is dat alles voor jou al in de juiste hoeveelheden is gemengd en dat je dat zelf niet meer hoeft te doen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de verhoudingen die ze gebruiken. Sterker nog als je doet wat er op die bus staat dan heb je nooit de ideale hoeveelheid koolhydraten in je bidon zitten. De hoeveelheid koolhydraten in je bidon moet afhankelijk zijn van het tempo waarin je de bidon leeg gaat drinken en wat je er nog bij eet, niet van het getalletje op het etiket van de bus voeding.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Grappig dat de chocomelk voorbij komt. Van 't weekend trainingsweekend in Limburg gehad en clubgenoot die werkt bij de chocomelk fabrikant had ook een flinke lading mee. Best lekker eigenlijk voor na het fietsen.