Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Een nieuwe fiets, das lastig!

remcojan
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:03

remcojan 02 jul 2009 11:54

Ace1978 schreef:Canyon lees ik ook veel goeds over, maar vind ik er toch wat minder uitzien (op een plaatje althans) dan een Red Bull.


Canyon is zowel technisch als qua uiterlijk super Duits. Mooie techniek, functioneel uiterlijk. Een beetje vergelijkbaar met Volkswagen ;-)

Ik kan me voorstellen dat iemand die van Italiaanse fietsen houdt, Canyon erg saai vind. Persoonlijk vind ik het wel weer wat hebben, dat sobere uiterlijk.

Maar hoe je het ook bekijkt, je krijgt wel "value for money" bij de Duitse merken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9105
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 jul 2009 12:01

Goede tip van ericpeters. Storck vind ik trouwens meer in het Hi-tech rijtje horen. Ipv Duitse fietsen zou ik deze catagorie "value for money" noemen. Daar horen bijvoorbeeld ook 'eigen merk' fietsen bij.

Dus Ace; wat zoek je? Emotie? Hi-Tech? Value for Money?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 02 jul 2009 14:14

Kijk, dit helpt me enorm en zet me aan het denken. Emotie is voor mij erg belangrijk en dat is ook de reden dat ik nu een Pinarello rijd. Echter houdt emotie bij mij niet op bij een Italiaanse fiets. Ook de Amerikaanse fietsen vind ik prachtig en het uiterlijk van een Red Bull is ook super. Vooral de witte frames. Eigenlijk heb ik simpel gezegd het gevoel dat wanneer ik weer een Pinarello koop, het een geweldige fiets is met veel uitstraling, maar ik voor dat geld toch beter kan krijgen. Nu vraag ik mij vooral af of ik dan naar duitse, zeg maar value for money, merken moet of ik dit ook al kan vinden bij bv Cannondale, Specialized of Cervelo? Niet dat je die voor een koopje hebt, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel. Wat ik dus eigenlijk zoek? Een combinatie van dat alles! De Cannondale Six en Super Six frames vind ik overigens erg mooi...

Stevens, kan ik dat plaatsen in het rijtje met Red Bull en Canyon? Ik lees er (kom hier al jaren, maar dan vooral als lezer) toch best veel goeds over en ik vind de frames uit de Custom Road series prachtig. Klopt het dat deze frames wel via FM's te verkrijgen zijn en niet alleen rechtstreeks vanaf de fabriek komen?

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 jul 2009 14:28

Een merk dat nog niet is genoemd......Jan Janssen! Heb in dezelfde situatie gezeten maar dan komende vanaf een Colnago. Uiteindelijk gekozen voor de Magic. Fiets heeft alles stijf, comfortabel, mooie kleurstelling (vind ik) en een hele mooie prijs. Daarnaast is de nieuwe Edge ook een mooie fiets.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

rubenvalentijn
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:34

rubenvalentijn 02 jul 2009 15:57

Kijk eens naar een Haibike(.de)
Echt Value for Money.

Ik heb zelf de triathlon fiets uit 2008 en die bevalt zeer goed.

Echt de moeite waard!
http://www.rubenvandenboogert.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 02 jul 2009 16:11

ericpeters schreef:Hitech: Cervelo, Specialized, Trek, Giant, Cannondale mischien nog Isaac en dergelijke (Het valt mij op dat de 2010 SPecialize, Trek en Cannondale erg veel op de R3 beginnen te lijken)

Duitse testfietsen: Storck, Red Bul, Canyon etc. etc.
Je kunt een hoop beweren over duitse fietsen, dat deze minder hitech dan eerstgenoemde zijn imo echter niet ;)

Value-for-money lijkt me idd beter :)

Voor 2500 euro en 'de duitsers' daargelaten zou ik voor een Cervelo R3 of S2, Specialized Tarmac SL2 of een Scott Addict gaan.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 03 jul 2009 00:25

Een nieuwe fiets is iets zeer persoonlijk. Voor de een is een basic look belangrijk, voor de ander emotie. Weer een ander heeft weer iets wat ie belangrijk vindt.

Ik zit zelf ook te orienteren op een nieuwe fiets. Voor mij is emotie ook belangrijk maar ik wil er niet teveel voor betalen. Ook zo'n 2 a 2,5 mille. Ik heb de volgende kandidaten:
- Pinarello FP3
- Colnago CLX
- Colnago CX1
- Specialized Roubaix SL (alleen het frame en zet ik mijn huidige ultegragroep over)
- De Rosa Avant

Ik ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van de berichten over De Rosa. Wellicht dat het incidenten zijn maar er is een topic over de keuze tussen de rosa/pinarello/colnago.

Ik ga daarom denk ik voor de optie met de Specialized Roubaix enzet mijn huidige wielen en groep over. Kost me maar 1600 pop en ik heb de bike van Stijn DeVolder:



Daarom koop ik in ieder geval bij een goede FM. In mijn geval is dat Plieger Sport in Meerkerk
Camerig is prachtig!

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 03 jul 2009 00:27

zo komt ie er dan ongeveer uit te zien
Camerig is prachtig!

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 03 jul 2009 00:57

Kijk ook eens naar een Di Stefano van Jean Habets uit Schin op Geul. Dit is zijn huismerk maar in feite een handgebouwd raspaardje van een Italiaanse framebouwer. Kun je custom laten spuiten en zelfs in custom maten laten bouwen. Echt exclusief en state of the art. Heb er net een besteld na grondige bestudering van wat er op de markt is.

Scott komt overigens met een vernieuwd model over een paar maanden. Is misschien ook interessant.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 03 jul 2009 01:27

Ik ga morgen alle websites eens onder de loep nemen van de merken (die ik niet ken) die hier genoemd worden!

@Gijs: Mijn FM is ook Plieger Sport in Meerkerk ;-) En een Specialized Roubaix of Tarmac is ook 1 van mijn kandidaten. Neig overigens meer naar de Tarmac en dan de Pro SL.

Overigens heb ik vandaag besloten het budget voor het frame te 'beperken' tot maximaal 2000 euro. Anders weet ik het wel weer en is het einde zoek, mezelf kennende. Ik realiseer me dat hierdoor bv een Cervelo R3 afvalt, maar als ik weet welk frame het wordt wil ik dat wel netjes afmonteren. En voor die 2000 euro is genoeg moois te koop!

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 03 jul 2009 01:36

Zeker doen! Ondanks dat het R3 frame een heerlijk frame is, is dit geen foute redenering. Goede afmontage en goed wielsetje is het halve werk!

Plaats reactie