Alles over vakanties op én met de fiets

Karinthië

rvane
Forum-lid

rvane 18 jul 2009 20:42

Ik rij al jaren bijna dagelijks langs die camping maar ben er nog nooit opgelopen. Is een terrassencamping en ziet er vanaf de weg mooi uit. Als ik me niet vergis hebben ze een eigen strandje wat door een tunneltje onde de doorgaande weg bereikbaar is. De camping ligt tussen Millstat en Dobriach in, twee toeristische dorpjes.

Veel plezier daar, het is er prachtig.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

darule
Forum-lid

darule 20 jul 2009 19:13

Klinkt goed!

Nog ff een vraagje... Klopt het dat het aan het Millstätter meer iets koeler (en regenachtiger) is dan bij de Ossiacher of Faaker See? Daar lijkt het namelijk wel op, iets hoger misschien?

rvane
Forum-lid

rvane 20 jul 2009 21:00

Het weer in Karinthië is over het algemeen gewoon goed in de zomer. Wel zul je er (veel) vaker een regen- of onweersbui hebben dan in Zuid-Frankrijk of Toscane bijvoorbeeld. Het is er niet voor niets zo groen moet je maar denken. Ik ben nooit weken lang aan de Ossiacher See geweest, maar kan me niet voorstellen dat het weer daar heel anders zou zijn, het ligt maar op een half uurtje rijden.
Het meer zelf is trouwens wel het koudste meer van Karinthië, maar het is prima zwemwater hoor.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

darule
Forum-lid

darule 21 aug 2009 19:39

Uiteindelijk beland aan de Ossiacher See. Geweldig meer en een prachtige uitvalsbasis voor mooie fietstochten.

Natuurlijk een rondje meer (28 KM), Villacher Alpenstrasse (17 km a 10% gem.), Gerlitzen (gruwelijk steil en 13 KM) en natuurlijk fietsen naar de andere meren als Faaker See en Worthersee. Dat laatste kan mooi over de Ossiacher Tauern.

Hoogtepuntje van alle tochten is toch wel de Nockalmstrasse, 2x naar 2000m en totaal 110 KM gefietst. Ook omgeving is prachtig.

Oh ja, voor de afdalers: Villacher Alp echt een fantastische afdaling, haalde 79,6 KM per uur!

Plaats reactie