Alles over vakanties op én met de fiets

Mergelheuvelland 2-daagse 2009

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 22 sep 2009 22:53

[quote="Alp d'Huez53:15"]Hoe is het verder afgelopen met Litespeed, met zijn fiets en zichzelf? [/quote]
Wonden likken en hopelijk over een paar weken weer op de fiets. Ik ben naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht en daar hebben ze een diepe vleeswond in m'n arm goed schoongemaakt en gehecht. Elleboog is gekneusd en op rug/schouder/heup zitten schaafwonden.

De fiets is wat minder fraai geworden helaas...(net als ik eigenlijk...;) ) Ik heb het nog niet echt goed kunnen onderzoeken, maar hopelijk valt het mee.

Jammer dat het samenfietsen zo kort duurde. Tof dat jullie nog terugkwamen!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 sep 2009 23:04

[quote="litespeed"][quote="Alp d'Huez53:15"]Hoe is het verder afgelopen met Litespeed, met zijn fiets en zichzelf? [/quote]
Wonden likken en hopelijk over een paar weken weer op de fiets. Ik ben naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht en daar hebben ze een diepe vleeswond in m'n arm goed schoongemaakt en gehecht. Elleboog is gekneusd en op rug/schouder/heup zitten schaafwonden.

De fiets is wat minder fraai geworden helaas...(net als ik eigenlijk...;) ) Ik heb het nog niet echt goed kunnen onderzoeken, maar hopelijk valt het mee.

Jammer dat het samenfietsen zo kort duurde. Tof dat jullie nog terugkwamen!
[/quote]

Toch niet met je nieuwe VN?
What makes the boat go faster?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 22 sep 2009 23:10

[quote="Livio Livius"]Toch niet met je nieuwe VN?[/quote]
Met alle respect: was het maar met de VN. M'n Litespeed is veel mooier afgemonteerd...

(Het frame lijkt overigens niets te hebben)

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 sep 2009 23:14

@litespeed ben je gevallen tijdens de afdaling van de Dodeman?
Materiaalpech of zo?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 22 sep 2009 23:42

[quote="Peterj"]@litespeed ben je gevallen tijdens de afdaling van de Dodeman?
Materiaalpech of zo?[/quote]
Ja, en het lijkt inderdaad op materiaalpech, hoewel ik het (helaas) niet meer precies op een rijtje heb (het ging te snel) en het nog niet zeker weet. Wat wel zeker is: Na een paar keer kort en krachtig remmen om de snelheid er wat uit te halen op de steile helling ging het voorste deel van de fiets opeens heen en weer en dat steeds harder. Afremmen lukte niet meer. Wat vaag blijft: Er was ook opeens een raar geluid, dat ook door PFW die voor mij reed opgemerkt werd. En mijn voorrem staat nu scheef op de vork met 1 remblokhouder tegen de vork aan (en dus de remblokken niet meer goed op de velg), terwijl ik geen sporen van impact zie waardoor de rem scheef is komen te staan. Als ik weer een beetje op de been ben, ga ik de fiets eens beter inspecteren.

Toen ik ongecontroleerd met een heen en weer zwiepend stuur steeds harder ging, naderde ik heel snel op de mensen voor mij en heb ik gekozen om rechts het talud in te duiken. Er voorbij sturen was minder aantrekkelijk aangezien ik dan met nog een veel hogere snelheid op de bebouwing beneden afging... Jammer voor mij liep het talud vrij steil op, waardoor ik na de eerste klap weer terug op het asfalt werd gekwakt. Later begreep ik ook nog dat ik daarbij bijna nog PFW raakte die ik nou juist probeerde te ontwijken...pfff...het had nog veel slechter kunnen aflopen.

Ik heb veel geluk gehad en te danken aan de mensen die zich om mij bekommerden, waaronder PFW en Girlinred die mij vanaf het ziekenhuis ook nog naar huis hebben gebracht!

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 sep 2009 23:42

Nog redelijk goed vanaf gekomen dan. Was ook een klote afdaling. Ruw wegdek waardoor je gauw de controle kan verliezen. Moest zelf ook een paar keer stevig in de remmen knijpen. Met een beetje geluk kom je er met je fiets met alleen een nieuw stuurtje vanaf. Als je pech hebt ook is ook je voorwiel en shifter kaduuk

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 sep 2009 23:59

Ik heb net even terug gekeken in de historie van mijn garmin gps en ben daar afgedaald met een snelheid van boven de 45km (met bijremmen).
Moet een harde smak zijn geweest.
Sterkte en beterschap gewenst.

Niet alleen met vallen kun je afzien maar zo te zien aan deze man met fietsen ook.
[img=http://img180.imageshack.us/img180/5848/moeo.jpg]

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 sep 2009 00:16

http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... on=profiel

Ook met 45 deze col op zaterdag voor 't tweede pauzepunt opgegaan? Wat een klim zeg, pff...

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 23 sep 2009 00:54

[quote="Alp d'Huez53:15"]http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... on=profiel

Ook met 45 deze col op zaterdag voor 't tweede pauzepunt opgegaan? Wat een klim zeg, pff...[/quote]

Idd wat een knoert van een klim, minimale klimsnelheid was 8 km per uur dus net tegen het omver vallen aan :(

Plaats reactie