Wat heb jij zoal gebroken door een val?
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33
[quote="Arepol"]Enige wat ik gebroken heb is m'n helm, bij m'n laatste val anderhalve week geleden.[img=http://img7.imageshack.us/img7/3549/p1306092121.jpg]
[/quote]
Man jij hebt griezelige voeten :p
[/quote]
Man jij hebt griezelige voeten :p
Stevens SLC Team Ultegra SL
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik ken persoonlijk een rechter, die aan het einde van het fietspad terug de rijbaan op moest. Er lag echter een hoogteverschil tussen lager liggend fietspad en betonbaan, hij haperde met zijn voorwiel en viel.
Zijn pols was gecompliceerd gebroken, en hij heeft gedaan gekregen dat de stad huppeldepup in Belgie aansprakelijk was als wegbeheerder. De wegbeheerder moest er namelijk voor zorgen dat de wegen die opengesteld worden veilig zijn voor verkeer. Indien dat niet het geval is, zijn zij verantwoordelijk voor onderhoud, ofwel uit gebruik halen.
Jij betaalt als burger namelijk belastingsgeld voor wegonderhoud.
Zijn pols was gecompliceerd gebroken, en hij heeft gedaan gekregen dat de stad huppeldepup in Belgie aansprakelijk was als wegbeheerder. De wegbeheerder moest er namelijk voor zorgen dat de wegen die opengesteld worden veilig zijn voor verkeer. Indien dat niet het geval is, zijn zij verantwoordelijk voor onderhoud, ofwel uit gebruik halen.
Jij betaalt als burger namelijk belastingsgeld voor wegonderhoud.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Jazeker kan dat. In de winter heeft ieder verantwoordelijkheid dat de stoep voor zijn huis sneeuwvrij is, terwijl mijn vader gevallen is (zonder strooien dus) door de gladheid, waar dus niet gestrooid was. mijn vader heeft er niks mee gedaan.
[quote="Mister No Chain"]Man jij hebt griezelige voeten :p[/quote]
whahahahaha
ik ben altijd zenuwachtig voor foto's dus trekken mijn spieren samen, vandaar dat je alle pezen in mn voet ziet
whahahahaha
ik ben altijd zenuwachtig voor foto's dus trekken mijn spieren samen, vandaar dat je alle pezen in mn voet ziet
- margriet
- Forum-lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
Open beenbreuk van scheenbeen. En wat nog het ergste was, ik fietste in Noord-Spanje bergop met bagage dus maar zo'n 8 à 9 km/uur. Gelukkig weer helemaal goed gekomen.
De buitenstellage is na 3 weken vervangen door een pen in het bot. Daarmee de Mont Ventoux bedwongen en ook nog een revalidatie-fietstocht in Zuid-Spanje gedaan. Een jaar na het ongeluk - de pen was er uit - vertrok ik - volgens oorspronkelijk planning - naar Zuid-Amerika om daar een half jaar te gaan fietsen.
De buitenstellage is na 3 weken vervangen door een pen in het bot. Daarmee de Mont Ventoux bedwongen en ook nog een revalidatie-fietstocht in Zuid-Spanje gedaan. Een jaar na het ongeluk - de pen was er uit - vertrok ik - volgens oorspronkelijk planning - naar Zuid-Amerika om daar een half jaar te gaan fietsen.
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
[quote="Arepol"]Enige wat ik gebroken heb is m'n helm, bij m'n laatste val anderhalve week geleden.[img=http://img7.imageshack.us/img7/3549/p1306092121.jpg]
[/quote]
Dit soort foto's bewijzen voor mij maar weer eens het nut van zo'n ding. Stel je voor dat je hoofd er zo uit zou zien na de val....
Overigens: Arepol: nog een verhaaltje erbij hoe het gekomen is???
[/quote]
Dit soort foto's bewijzen voor mij maar weer eens het nut van zo'n ding. Stel je voor dat je hoofd er zo uit zou zien na de val....
Overigens: Arepol: nog een verhaaltje erbij hoe het gekomen is???
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
[quote="Joppnl"]Dit soort foto's bewijzen voor mij maar weer eens het nut van zo'n ding. Stel je voor dat je hoofd er zo uit zou zien na de val....
[/quote]
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook een paar tellen kwijt geweest (lichte hersenschudding), dus denk niet dat ik het zonder helm had kunnen navertellen.
[quote="Joppnl"]Overigens: Arepol: nog een verhaaltje erbij hoe het gekomen is???
[/quote]
In de eindspurt van een koersje schoot ik uit m'n pedaal (omhoog, niet omlaag). Er was toen geen houden meer aan, ben met 60 per uur tegen het asfalt gegaan. Ik reed aan kop, dus nam er ook nog 2 man mee in m'n val. Een van de mannen brak daarbij zijn heup. Zelf alleen veel schaafwonden.
[/quote]
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook een paar tellen kwijt geweest (lichte hersenschudding), dus denk niet dat ik het zonder helm had kunnen navertellen.
[quote="Joppnl"]Overigens: Arepol: nog een verhaaltje erbij hoe het gekomen is???
[/quote]
In de eindspurt van een koersje schoot ik uit m'n pedaal (omhoog, niet omlaag). Er was toen geen houden meer aan, ben met 60 per uur tegen het asfalt gegaan. Ik reed aan kop, dus nam er ook nog 2 man mee in m'n val. Een van de mannen brak daarbij zijn heup. Zelf alleen veel schaafwonden.
[quote="de zwarten"]Heeft je verzekering de wegbeheerder aansprakelijk gesteld voor die bult?[/quote]
Voor zover ik weet niet.
Toen ik een hele tijd later terug kwam op de plek van mijn val bleek dat het een weinig indrukwekkend bultje was. Ik kon me nauwelijks voorstellen dat ik daarover zo'n klapper gemaakt had. Een ongeluk kan blijkbaar in een klein bultje zitten...
Voor zover ik weet niet.
Toen ik een hele tijd later terug kwam op de plek van mijn val bleek dat het een weinig indrukwekkend bultje was. Ik kon me nauwelijks voorstellen dat ik daarover zo'n klapper gemaakt had. Een ongeluk kan blijkbaar in een klein bultje zitten...
Maar ik heb meer verstand van gitaren...
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30
In 1 crash: jukbeen, hoektand, voortand, sleutelbeen.
Ik weet het niet, ik ben nog nooit met de koersfiets ( sedert mijn 12°, nu reeds 39 jaar lang) gevallen.
Wel een paar kleine glijpartijtjes met de MTB in het veld maar nooit iets erg.
Wel een paar kleine glijpartijtjes met de MTB in het veld maar nooit iets erg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Op de racefiets in nu bijna 30 jaar nog nooit gevallen, wel een keer een 'near accident' (de zijkant van een tegemoetkomend aannemersbusje geschampt).
Tijdens mijn eerste seizoen op de MTB heel veel gevallen op de zeer slechte single tracks in Lage Vuursche. Bij regen blijven hier heel lang diepe plassen staan, waardoor je grotendeels door het water rijdt. Daarom noemen wij het gekscherend de 'Lage Vuursche Plassen'. Hierdoor o.a. geneusde ribben en een gekneusd schaambeen opgelopen en een afgebroken tak in m'n dijbeen gehad, maar gelukkig niets gebroken. De lol was er hierdoor echter wel snel vanaf. Voor mij in ieder geval geen single tracks meer in Lage Vuursche...
Tijdens mijn eerste seizoen op de MTB heel veel gevallen op de zeer slechte single tracks in Lage Vuursche. Bij regen blijven hier heel lang diepe plassen staan, waardoor je grotendeels door het water rijdt. Daarom noemen wij het gekscherend de 'Lage Vuursche Plassen'. Hierdoor o.a. geneusde ribben en een gekneusd schaambeen opgelopen en een afgebroken tak in m'n dijbeen gehad, maar gelukkig niets gebroken. De lol was er hierdoor echter wel snel vanaf. Voor mij in ieder geval geen single tracks meer in Lage Vuursche...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!