Het grote RVV 2011 topic
- bontempi056
- Forum-lid
Het zou me niet verbazen als een totale outsider rvv gaat winnen,topfav.zullen elkaar angstvallig in de gaten houden en geen moment uit het oog verliezen.
Boom zeker niet die kan nog geen koers boven 200 km aan.
Boom zeker niet die kan nog geen koers boven 200 km aan.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!
als er spraken zal zijn van een klassiek ronde verloop, dan is er maar een winnaar mogelijk. En dat is Cancelara. Met een klassiek koersverloop bedoel ik een vroege kopgroep en en op de hellingen dunt het peloton langzaam uit. Met 30 km te gaan wordt de laatse koploper gegrepen en de 'grote groep' telt nog 25 man. Cancelara plaatst ergens in de laatste 20 km een demarage en rijdt solo naar de finish.
Hoe zorg je dat Cancelare niet wint? geen klassiek koersverloop dus. Hoe pak je dat aan? Geen idee, maar als alle ploegen hun eigen afzonderlijke strategie erop na houden, dan wordt het niks.
Hoe zorg je dat Cancelare niet wint? geen klassiek koersverloop dus. Hoe pak je dat aan? Geen idee, maar als alle ploegen hun eigen afzonderlijke strategie erop na houden, dan wordt het niks.
Live fast; die young. mijn blog
Cancellara is uiteraard wel een van de favorieten, maar het is niet zo dat je de RVV start om die even te gaan winnen.
Mocht het zo zijn dat Cancellara inderdaad in de eindfase in een groepje zit dat vooruit rijdt, tja, dan lijkt op dit moment niemand hem te kunnen stoppen.
In alle andere gevallen is het nog maar te bezien. Het is niet zo dat de beste klassieker-man van het moment altijd wint natuurlijk.
Mocht het zo zijn dat Cancellara inderdaad in de eindfase in een groepje zit dat vooruit rijdt, tja, dan lijkt op dit moment niemand hem te kunnen stoppen.
In alle andere gevallen is het nog maar te bezien. Het is niet zo dat de beste klassieker-man van het moment altijd wint natuurlijk.
Cancelara heeft niet zo'n heel sterke ploeg, daar is wat voordeel te behalen. Er zijn meerdere ploegen die mannen weg kunnen laten rijden, Cancelara kan niet overal op reageren.
Maar goed, wat mij betreft voert hij weer net zo'n show op! Ik geniet er hoe dan ook toch wel van. Ik hoop voor de nederlanders en de Rabo's dat Langeveld zijn benen weer een beetje terug vindt.
Maar goed, wat mij betreft voert hij weer net zo'n show op! Ik geniet er hoe dan ook toch wel van. Ik hoop voor de nederlanders en de Rabo's dat Langeveld zijn benen weer een beetje terug vindt.
Vanmorgen zei men vader dat Boonen geen enkele koers meer gaat winnen dit jaar omdat hij er nu ééntje heeft. Met alle respect voor die mens zijn mening, maar het geeft wel aan dat de meeste mensen geen flauw gedacht hebben hoe moeilijk het wel is om een grote koers te winnen. Van Van Petegem werd ook dikwijls zoiets gezegd in den tijd.
Het feit dat cancellara na de tripel vorig jaar, weer zo hard heeft uitgehaald dit weekend, maakt van alle andere renners "tweederangsfiguren". terwijl zonder Fabian al deze gasten eersterangsfiguren zouden zijn.
Ik geloof niet dat fabian de volgende twee weekends weer gaat winnen. Hij heeft er de mogelijkheid toe, maar koers is nog altijd meer dan hard(er) rijden. En zelfs een Cancellara zal ooit een mindere dag kennen. Zonder enige twijfel de sterkste van het pak, en slim is hij ook, en zelfs pech kan hem niet van zeges houden, maar toch zal het niet waar zijn. Voor de Ronde durf ik niets zeggen, het kan naast Cancellara ook voor Nuyens, Steegmans(hoe trok die de sprint aan zeg?!?), Boonen of Gilbert zijn (veel Belzen he?), maar P-R wordt van Boonen!
Het feit dat cancellara na de tripel vorig jaar, weer zo hard heeft uitgehaald dit weekend, maakt van alle andere renners "tweederangsfiguren". terwijl zonder Fabian al deze gasten eersterangsfiguren zouden zijn.
Ik geloof niet dat fabian de volgende twee weekends weer gaat winnen. Hij heeft er de mogelijkheid toe, maar koers is nog altijd meer dan hard(er) rijden. En zelfs een Cancellara zal ooit een mindere dag kennen. Zonder enige twijfel de sterkste van het pak, en slim is hij ook, en zelfs pech kan hem niet van zeges houden, maar toch zal het niet waar zijn. Voor de Ronde durf ik niets zeggen, het kan naast Cancellara ook voor Nuyens, Steegmans(hoe trok die de sprint aan zeg?!?), Boonen of Gilbert zijn (veel Belzen he?), maar P-R wordt van Boonen!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ah, boonen heeft dus toch nog een paar fans
Less is bore
Boom moet het maar proberen zoals zijn ploegleider Dekker het ooit deed in vlaanderen. Met een kopgroep van heel ver en dan overleven tegen de andere in die groep. Maar het dan wel afmaken en niet op een "Bortolami" stuiten. Dit senario van een redelijk omvangrijke kopgroep met goede renners is ook de enige mannier om Cancellara te verslaan. Chavanelle en Roelands ook in deze kopgroep zodat de blokken Omegapharma-lotto en Quick-Step ook beetje gevangen zitten. En dan maar zien of Boom het kan afmaken.
Ieder ander senario zorgt waarschijnlijk voor winst van Cancellara
Ieder ander senario zorgt waarschijnlijk voor winst van Cancellara
-
- Forum-lid
Boonen zal wel de Pozzato taktiek gaan toepassen.
delirium schreef:maar P-R wordt van Boonen!
Leuk voor Boonen en de Belgen dat hij weer eens iets heeft gewonnen. Maar zoals hij voor de wedstrijd de prestatie van Cancellara in perspectief plaatste, zo kan dat ook bij zijn overwinning.
Ik vond de sprint zelf niet overtuigend overkomen. Uiteraard goed gedaan, maar zou hij Cavendish er uit gesprint hebben op deze manier als die niet in de 2de groep beland was? We zullen het natuurlijk nooit weten. Maar ik vond de overwinning van Cancellara meer overmacht uitstralen dan de overwinning van Boonen.
Bij Boonen heb ik het idee dat hij, net als Hushovd, niet meer bij de top sprinters hoort (relatief gezien, t.o.v. bijv. een Cavendish in vorm), maar dat hij niet dezelfde stap in niveau gemaakt heeft als Hushovd. En voor de grotere klassiekers, zoals een RVV, geef ik hem dus niet veel kans.
MrT schreef:delirium schreef:maar P-R wordt van Boonen!
Leuk voor Boonen en de Belgen dat hij weer eens iets heeft gewonnen. Maar zoals hij voor de wedstrijd de prestatie van Cancellara in perspectief plaatste, zo kan dat ook bij zijn overwinning.
Ik vond de sprint zelf niet overtuigend overkomen. Uiteraard goed gedaan, maar zou hij Cavendish er uit gesprint hebben op deze manier als die niet in de 2de groep beland was? We zullen het natuurlijk nooit weten. Maar ik vond de overwinning van Cancellara meer overmacht uitstralen dan de overwinning van Boonen.
Bij Boonen heb ik het idee dat hij, net als Hushovd, niet meer bij de top sprinters hoort (relatief gezien, t.o.v. bijv. een Cavendish in vorm), maar dat hij niet dezelfde stap in niveau gemaakt heeft als Hushovd. En voor de grotere klassiekers, zoals een RVV, geef ik hem dus niet veel kans.
@remmie: Boonen is veel te trots en koerst zelf te graag om de "pozzato taktiek" toe te passen.
MR T: Boonen moest geen stap in niveau vooruit meer maken want is al een paar jaar de beste in de voorjaarsklassiekers ( behalve AGR - en LBL) .
Verleden jaar was enkel een supercancellara te sterk.
En die heeft op 30-jarige leeftijd ook nog maar één keer de RVV gewonnen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.