Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 jul 2009 10:40
door speric
HOi Margo,

Marchisio levert inderdaad alle combinaties die je tussen de 11 en 30 kan maken.
Ik heb dat zowel voor de 10 als de nieuwe 11 speed groepen gedaan en het rijdt perfect.
Wel een nieuwe ketting erbij nemen met de juiste lengte.
Marchisio heeft geen 29, wel een 28 en een 30.

De betere zaken hebben die vaak in huis, op www.grifotrade.com kun je de dealer lijst zien.
complete cassette ( kranzen en tussenringen) kost totaal 140 euro. Alleen de kranzen kosten 70 euro. Koop je later een los kransje kost het je 11 euro per stuk.

Succes.

Geplaatst: 03 jul 2009 11:09
door amclassic-fan
Bij Clemenzo.com kan je gewoon online bestellen bij de Oosterburen, hoef je niet op zoek naar een betere FM ;)

Geplaatst: 03 jul 2009 11:12
door deluca
Magro schreef:Hoi Deluca,

Dat klinkt ook erg goed, wist niet dat een 30 ook nog zou lukken. Kun je me vertellen waar je die cassette gekocht hebt?

gr Marc


Mijn set heb ik bij Tom Schouten in Scheveningen gekocht en erop gezet.

Bij het monteren zijn we wel een eigenaardigheid tegengekomen:
Bij de set kransen worden twee blauw/grijze spacerringen geleverd voor tussen de 25-27 en 27-30. Bij het aandraaien van de sluitring werd de 25 tegen de 27 aangedrukt waardoor de tussenruimte te klein werd voor de ketting. Die spacerringen weglaten en het probleem was opgelost. Van het weglaten van die ringen heb ik geen enkel nadelig effect ondervonden met rijden/schakelen.

Aan de ketting die was gemonteerd voor de oorspronkelijke campa 12-26 cassette hoefde niets te worden gewijzigd. (wat betreft slijtage had de ketting op dat moment 1500 km achter de rug)

Geplaatst: 03 jul 2009 12:43
door speric
bij 11 speed moet er maar 1 zo'n spacer ring gebruikt worden.. tussen de laatste 2 kranzen.

Geplaatst: 04 jul 2009 23:10
door arnoud
En haalt de slag van een 11 speed derr. het wel?

Geplaatst: 06 jul 2009 10:00
door speric
Als je het "goed" wilt doen, komt de ketting wel, of een beetje slap te hangen bij 34-12 en 34-14.
Of je moet zorgen dat je niet 50-30 of 50-28 gaat rijden.
OMdat men meestal eerder wel een keer 50-30 schakelt en minder snel 34-12 of 34-13, kies ik er voor om de ketting zo lang te houden dan 50-30 nog net kan en je niet alles in de vernieling trapt.
Als je structureel met de 30 achter wilt rijden, dan kan je beter op z'n minst een medium cage nemen.