Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
26 mar 2011 19:32
vincent75 schreef:Ik heb altijd een reserve binnenbandje mee. Bij lekrijden even omwisselen, en de lekke neem ik wel mee voor eventuele calamiteiten.
Ik heb wel eens 2x lekgereden, en was heel blij dat ik mijn lekke bandje nog bij me had. Deze geplakt en zo thuis gekomen.
Hm.. als je voor de tweede keer lek rijdt heb je toch automatisch een lek bandje om te plakken?
@db87: Volgens mij kun je onmogelijk een comfortverschil voelen tussen de Fortezza en GP4000S. Meer druk nodig hebben voor dezelfde rolweerstand spreekt natuurlijk niet in het voordeel van de Vredestein. Ik weet echter niet of deze claim klopt. Weet alleen dat ik geen verschil (comfort/rolweerstand) merk tussen deze banden. I.t.t. deze banden vs. Open Corsa CX.
-
db87
- Forum-lid
db87
26 mar 2011 20:09
Je zou inderdaad zeggen dat een Fortezza band op 9 bar minder comfortabel is dan een GP4000S op 8 a 8,5 bar maar de Vredestein is comfortabeler. Rij momenteel op 4000S, rolt wel iets mooier heb ik het idee.
Zie ook
vredestein fortezza tri-comp topic, ben niet de enige die vindt dat de Fortezza's wat comfortabeler zijn.
-
mrbolshoi
- Forum-lid
mrbolshoi
27 mar 2011 21:49
ik heb alweer een paar duizend kilometer gefietst op een geplakte band, en dit terwijl ik meende dat er een nieuwe in zat, nooit iets van gemerkt.
even een off-topic vraag.
Hoe kan het dat een geplakte band niet mooi op pompt? Aan weerszijde van het ventiel wordt deze hartstikke dik en verder blijft hij magertjes.
-
plantagenet
- Forum-lid
plantagenet
28 mar 2011 02:12
MrBolshoi schreef:even een off-topic vraag.
Hoe kan het dat een geplakte band niet mooi op pompt? Aan weerszijde van het ventiel wordt deze hartstikke dik en verder blijft hij magertjes.
??? Begrijp de vraag niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is mij nooit opgevallen dat de geplakte band rondom het ventiel dikker opblaast dan de rest van de band (kan me hier ook niks bij voorstellen). Wel zie je dat daar waar de plakker zit, de biba dunner blijft na oppompen, maar dat lijkt me duidelijk. Overigens, als je biba in je buitenband ligt (op de velg) merk je toch niks meer, dan is de band rondom toch overal even rond en hard?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
mrbolshoi
- Forum-lid
mrbolshoi
28 mar 2011 17:24
Als deze in de band ligt wel ja, maar wanneer ik hem zo even oppomp.
Zal vanavond wel even een foto maken.
-
degroote
- Forum-lid
degroote
28 mar 2011 17:45
rob74 schreef:ik plak nooit bandjes. Teveel gedoe en geen zin in.
Altijd een reserve biba mee en nog nooit 2 keer lek gereden.
Ik heb toevallig dit vorig weekend meegemaakt, op de afdaling van de Eikenberg stootlek, tegelijk voor EN achter, en natuurlijk maar één reservebandje mee :p Een plaksetje meenemen als last-resort is wel aangewezen, lekke bandjes oplappen doe ik anders ook niet.
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
-
degroote
- Forum-lid
degroote
28 mar 2011 17:48
MrBolshoi schreef:ik heb alweer een paar duizend kilometer gefietst op een geplakte band, en dit terwijl ik meende dat er een nieuwe in zat, nooit iets van gemerkt.
even een off-topic vraag.
Rond het ventel zit een verdikking in het rubber (om het inscheuren van het ventiel te voorkomen), hierdoor wordt de band hier niet veel dikker, terwijl er net naast verhoudingsgewijs wel meer volume is. Normaal zou de band echter overal 'dik' moeten zijn, behalve aan het ventiel, waar hij dus smaller blijft.
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
-
mrbolshoi
- Forum-lid
mrbolshoi
29 mar 2011 00:21
zie bijlage.
en dit is bij alle banden zo die ik plak. Toch durf ik te zeggen dat alle banden juist geplakt zijn (luchtdicht). aangezien er alweer meer dan duizend k op gefietst is.
-
spiritwetteren
- Forum-lid
spiritwetteren
29 mar 2011 09:51
Als ik alleen op de weg ben en ik rijd lek dan kijk ik eerst waar het gaatje zou kunnen zijn. Een splinter of fijn steentje of iets dergelijks en dan haal ik de binnenband op die plaats zo'n 30 cm af en plak ik ter plaatse er een plakker op. Terug opleggen en oppompen. Is me reeds verschillende keren gelukt. Als ik thuis kom laat ik die ook zitten en zie de volgende dag eens of die het nog doet. Dan rijd ik zo verder. Heb altijd plakgerief en 1 biba mee. In groep is een nieuwe biba rapper en zekerder en moeten de anderen niet zo lang wachten.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?