Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

scrymm
Forum-lid

scrymm 08 jun 2009 16:04

Zo bezien heb je indd gelijk.

Even vast een tour-prognose:
1. Contador
2. Evans
3. A. Schleck

Ik ben er lang van overtuigd geweest dat Armstrong zn 8e wel weer gaat winnen, maar ondanks dat je ziet dat hij duidelijk verbeterde in de Giro denk ik toch dat hij tekort komt. T lijkt ook alsof hij minder gefocust is dan eerst, hij zegt zelf ook dat hij een aardigere vent is geworden en dat is op persoonlijk vlak natuurlijk prima. Maar als topsporter moet je de 'asshole-mentaliteit' af en toen natuurlijk wel hebben.

Gesink gaat naar mijn verwachting wel top 10, top 15 rijden. Gewoon een solide, goede eerste tour maar ik verwacht geen wonderen.

Contador is gewoon een klasse apart en Evans is al jaren stabiel. A. Schleck? Tour winnaar voor de toekomst. Misschien zien we over 3/4/5/6 jaar nog wel mooie duels A.Schleck, Contador, Gesink. Laten we t hopen
Vandaag is morgen alweer gisteren

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 jun 2009 16:28

Het zou pas raar zijn mocht Evans die tijdrit niet winnen van Contador. Als Contador nu had gewonnen, hadden jullie dan ook gezegd dat hij te vroeg in vorm zat? Dit resultaat geeft gewoon weer dat én Contador, én Evans, én Schleck (die Luxemburg wint) goed in vorm zijn op dit moment.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 08 jun 2009 16:42

de zwarten schreef:Het zou pas raar zijn mocht Evans die tijdrit niet winnen van Contador. Als Contador nu had gewonnen, hadden jullie dan ook gezegd dat hij te vroeg in vorm zat? Dit resultaat geeft gewoon weer dat én Contador, én Evans, én Schleck (die Luxemburg wint) goed in vorm zijn op dit moment.

Ja, maar zo bedoel ik het ook. Aangezien Evans in het begin van het seizoen niet echt indruk maakte. Hij had er zelfs mot door gekregen in zijn team. Nu lijkt hij toch op de goede weg. En dat is mooi om te zien, vanwege ene eventuele strijd.

Verder vind ik Luxemburg minder representatief, vergeleken met de Dauphiné als je kijkt naar zowel het deelnemersveld als het parcours.

Gaat hij Zwitserland doen? Zou een beter idee geven denk ik.

edit:
Even opgezocht, en het antwoord is ja
Tour de Suisse

Ik ben dus benieuwd hoe het daar gaat.

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 08 jun 2009 22:32

Ik zie Evans eerlijk gezegd geen potten breken deze tour. Lotto heeft een zeer zwakke ploeg zeker in vergelijking met ploegen als Astana, Saxo, Caisse, Liquigas en Rabobank. Hij zal het weer alleen moeten doen en als hij snel in het geel zou komen te rijden kan hij die trui niet verdedigen. Mocht hij het podium halen zou het mij verrassen.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

dc
Forum-lid

dc 09 jun 2009 09:56

Z.O Soloist schreef:Ik zie Evans eerlijk gezegd geen potten breken deze tour. Lotto heeft een zeer zwakke ploeg zeker in vergelijking met ploegen als Astana, Saxo, Caisse, Liquigas en Rabobank. Hij zal het weer alleen moeten doen en als hij snel in het geel zou komen te rijden kan hij die trui niet verdedigen. Mocht hij het podium halen zou het mij verrassen.

Nou nou.. jij rost maar even een paar huizenblokken plat met het nemen van deze bocht. Ik geloof dat je even snel moet kijken wie er bij Lotto rijden.

C Evans
T Dekker
J vd Broeck
S Lang
G van Aevermaet
J van Endert
P Gilbert

Om maar even een paar man te noemen.....

Dus.. Lotto heeft helemaal geen zwakke ploeg, eerder juist een erg sterke ploeg. Het is geen Astana of Saxo, maar daarna moet ik echt diep nadenken om een sterkere ploeg te vinden. Het doet in niets onder aan Rabo (als je de kopmannen gelijk schaalt).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jun 2009 09:59

T Dekker :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 09 jun 2009 10:30

Amclassic-fan schreef:T Dekker :D

Grapjas.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 09 jun 2009 10:43

Ik vind Lotto ook alles behalve zwak. Denk niet dat ze onder doen voor de Rabobank. En als je kijkt naar de support die ze Menchov konden bieden in de giro, was dat zeker aardig, maar niet overweldigend. Op de meesterlijke tactiek in een van de bergetappes na, kwam Menchov toch altijd vrij snel alleen te zitten. Als Gesink in vorm is, dan heeft hij misschien iets meer hulp, maar dat geld voor een paar mannen bij Lotto net zo.

Hier trouwens een leuke selectie van cyclingnews:
Tour Ladder

Alleen kunnen ze Valverde net zo goed schrappen. En ook Armstrong zie ik niet in de top 10 rijden.

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 09 jun 2009 12:42

DC;

Ik kom uit Z.O dus ik ros eerder flat gebouwen om met mijn stellingen dan huizen blokken! Om de gemoederen een beetje bezig te houden vond ik het een gepast idee mijn visie over de in mijn ogen weinig inspirerende Cadel Evans en zijn in mijn ogen zwakke Lotto ploeg te ventileren.

MrT;
Rabo reed in de Giro met een iets andere ploeg in het rond dan de ploeg waarmee ze naar de tour zullen gaan. Ik zeg niet dat ik Menchov de tour zie winnen maar Rabo heeft keuzes te over en bij Lotto is het toch een wat ander verhaal. Greg van Aevermaet kun je mijns inziens beter thuis laten en onze Phillip Gilbert rijdt al het hele seizoen de stenen uit de straat. Wil die nog iets betekenen in het najaar zal hij toch echt zijn rust moeten pakken.

Naast Rabo ben ik trouwens erg overtuigd van de kwaliteiten van ploegen als Caisse, Saxo en Liquigas. Al deze ploegen hebben meerdere troeven in handen waarmee ze verschillende taktieken in de koers kunnen brengen. Vorig jaar is de tour op dergelijke wijze gewonnen en ondaks het te verwachten overwicht van Astana denk ik dat er veel aanvallen uit deze hoeken te verwachten zijn. Ik moet nog maar zien of Alberto zich daartegen kan wapenen.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 09 jun 2009 12:58

Z.O Soloist schreef:.

Onderbouwde meningsverschillen zijn natuurlijk alleen maar leuk op een forum.

Wat betreft Contador en Astana, is het wel zo dat hij de kracht van de ploeg kan gebruiken. Dit aangezien de ploegentijdrit dit keer gebaseerd wordt op de werkelijke tijdsverschillen, in plaats van bepaalde maximale verschillen.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe dat uitpakt. Daar zie ik Contador toch significant veel tijd winnen t.o.v. bijvoorbeeld Menchov en Evans.

dc
Forum-lid

dc 09 jun 2009 13:05

Z.O Soloist schreef:DC;

Ik kom uit Z.O dus ik ros eerder flat gebouwen om met mijn stellingen dan huizen blokken! Om de gemoederen een beetje bezig te houden vond ik het een gepast idee mijn visie over de in mijn ogen weinig inspirerende Cadel Evans en zijn in mijn ogen zwakke Lotto ploeg te ventileren.

Helaas is je visie over de zwakte ongefundeerd (je komt in ieder geval niet met concrete argumenten). Rabo heeft echt geen sterkere ploeg. Gesink vs. J van den Broeck (8e Giro 2009), T Dekker vs L ten Dam etc. etc. Je ziet dat die vergelijking niet zomaar in het nadeel van Silence Lotto zal uitvallen. Vergelijk deze ploeg niet met de ploeg van vorig jaar, Vergeet niet dat ze McEwen niet meer hebben, dus ze zullen Evans echt helemaal kunnen omringen met tijdrijders/klauteraars. Ga de huidige renners af en je zal zien dat het ronderenners zijn+(jonge) tijdrijders.

Als je nou argumenten hebt zoals: Cadel is de enige klimmer, Silence heeft geen ervaren renners etc. etc. dan heb je een punt. Maar dat is bepaald niet zo. Ze hebben ervaren renners en ze hebben renners die bewezen hebben in een ronde een top tien te rijden. Daarnaast een mix (jong) tijdrit talent en ervaren klauteraars (Aerts), dus Cadel hoeft zich bepaald niet te schamen qua ploeg.
Wat betreft Contador en Astana, is het wel zo dat hij de kracht van de ploeg kan gebruiken. Dit aangezien de ploegentijdrit dit keer gebaseerd wordt op de werkelijke tijdsverschillen, in plaats van bepaalde maximale verschillen.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe dat uitpakt. Daar zie ik Contador toch significant veel tijd winnen t.o.v. bijvoorbeeld Menchov en Evans.
Dat is wel te verwachten, al heeft Silence nu wel echt de mogelijkheid een pak gepatenteerde tijdrijders in te zetten. Eerlijk gezegd op papier beter dan Caise, Liquigas en Rabo. Zelfs Saxo is wellicht niet te hoog gegrepen qua tijdrijden (Evans vs Cancellara, dan de jonge tijdrijders tegen het geweld van Saxo).

Ik zal niet gek opkijken als Silence tijd verliest tegen de concurentie, maar ik val ook weer niet van mijn stoel als ze top drie rijden. Het is een meer tijdrit/klim gericht team dan vorig jaar (beetje afhangend van wat mee gaat).

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 jun 2009 13:11

1. Contador, omdat hij én kan tijdrijden, én kan klimmen
2. Schleck, idem, en het wordt spannend tussen 1 en 2
3. Evans, kan het best de schade beperken.

Menchov zakt er 1 keer door in het hooggebergte, Sastre kan niet goed genoeg tijdrijden en Armstrong wordt nooit helemaal de oude.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie