Pagina 2 van 7
Geplaatst: 04 jun 2009 15:45
door bruco
zoncolan schreef:Ik voel een sterke affectie voor 3 merken. nl: De Rosa, Colnago en Pinarello
Kan me haast niet voorstellen dat je bij een dergelijke liefde niet stiekum toch één lievelingetje hebt.
Welke vind jij, 'vanuit de onderbuik', het mooist?
Kunnen we daarna verder met het economisch gedeelte, of met de vraag of je niet toch beter op een van de twee anderen had kunnen vallen; of dat je eens naar iets heel anders moet omzien.
(My vote goes to the De Rosa, BTW. Die wint 't in dit trio vrij makkelijk...)
Geplaatst: 04 jun 2009 16:44
door saasers
wel,
ik heb ook al eens gekeken,
maar nu vertelden ze me op het pina forum dat alle 3 deze fietsen gemaakt zijn in china.
doet dat dan geen afbreuk aan de kwaliteit?
de topicstarter heeft de bedoeling om woon werk te fietsen.
bij mij is het echter wel voor mee te toeren (geen competitie en zeker geen wedstrijden)
maar mijn merckx kan me qua zitcomfort maar weinig bekoren.
daarmee wil ik uitkijken voor een andere.
doel is om volgend jaar boven te komen op de ventoux met die fiets.
dus ik ga eerst wat in het vlakke belgie oefenen deze zomer, en dan in de winter gaan spinnen en dan de volgende lente naar de ardennen oefenen om dan in augustus als test de sean kelly van de vwb te rijden en dan in september naar de ventoux.
aangezien er nog veel werk aan de winkel is zal de prestatie van men vader (langs bedoin de ventoux op in 1u26 min niet kunnen evenaren)
PS: wat is het verschil tussen een SLOOPING frame en een "NORMAAL" frame???
Geplaatst: 04 jun 2009 16:48
door saasers
MrT schreef:Als je nog wat rek hebt in je budget zou ik een Cervélo kopen... Maar goed, ik ben natuurlijk niet objectief hier in, aangezien ik zelf Cervélo rijd.
Maar daardoor weet ik wel wat een fantastische fietsen het zijn.
Ik denk dat de door jou genoemde fiesten alle 3 leuke fietsen zijn. Zoals zo vaak is het voor een groot gedeelte erg persoonlijk.
Met De Rosa heb ik zelf het minste. Ik ken niemand met zo'n fiets, en ik ken hem eigelijk vooral door de laatste Giro. Als het gewicht van de De Rosa en de Pinarello dicht genoeg bij elkaar zit, zou ik zelf voor de meest stijve van die 2 gaan.
en welke cervelo zou je voor dit budget dan aanraden?
Geplaatst: 04 jun 2009 16:51
door saasers
Bruco schreef:zoncolan schreef:Ik voel een sterke affectie voor 3 merken. nl: De Rosa, Colnago en Pinarello
Kan me haast niet voorstellen dat je bij een dergelijke liefde niet stiekum toch één lievelingetje hebt.
Welke vind jij, 'vanuit de onderbuik', het mooist?
Kunnen we daarna verder met het economisch gedeelte, of met de vraag of je niet toch beter op een van de twee anderen had kunnen vallen; of dat je eens naar iets heel anders moet omzien.
(My vote goes to the De Rosa, BTW. Die wint 't in dit trio vrij makkelijk...)
mijn onderbuik zegt mij pinarello maar vraag me niet waarom.
misschien omdat ik het nogal voor rood heb?
ps: excuseer voor de vele posts maar vond eerst de quote functie niet (die was weggeschoven met die grote foto's,
men reactie was al gepost toen. excuses
Geplaatst: 04 jun 2009 16:57
door bruco
saasers schreef:maar nu vertelden ze me op het pina forum dat alle 3 deze fietsen gemaakt zijn in china. doet dat dan geen afbreuk aan de kwaliteit?
Waarom zou dat het geval zijn?
saasers schreef:PS: wat is het verschil tussen een SLOOPING frame en een "NORMAAL" frame???
Normaal/klassiek: horizontale bovenbuis.
Sloping: bovenbuis loopt v/a zitbuis 'op' naar balhoofdbuis.
En tegenwoordig heb je ook nog 'kromme bovenbuizen' (Specialized, Colnago, etc.)
Geplaatst: 04 jun 2009 17:02
door de zwarten
@ Saaser
De vragen die ik mezelf (of dit forum) zou stellen zijn (en de meeste zijn te vinden op het wereldwijde web):
Heb je de geometrie van je Merckx al vergeleken met die van de 3 bovenstaande?
Wijkt die ergens enigszins af?
Hoe zit het met de stijfheidswaarden en de omschrijving van comfort door de fabrikanten, en waardoor is de Merckx niet comfortabel (wielen/frame/zadel/voorbouw)
Vind jij het gewicht van de fiets belangrijk?
Wat zijn de (verschillen in) garantievoorwaarden bij kaderbreuk/lakproblemen e.d.?
Heb je een compact of triple nodig voor de Ventoux?
Geplaatst: 04 jun 2009 17:03
door saasers
Bruco schreef:saasers schreef:maar nu vertelden ze me op het pina forum dat alle 3 deze fietsen gemaakt zijn in china. doet dat dan geen afbreuk aan de kwaliteit?
Waarom zou dat het geval zijn?
saasers schreef:PS: wat is het verschil tussen een SLOOPING frame en een "NORMAAL" frame???
Normaal/klassiek: horizontale bovenbuis.
Sloping: bovenbuis loopt v/a zitbuis 'op' naar balhoofdbuis.
En tegenwoordig heb je ook nog 'kromme bovenbuizen' (Specialized, Colnago, etc.)
en doet dit iets aan de rij-eigenschappen en zitpositie/comfort of niet echt.
als ik het dan goed bekijk is de colnago een slooping en zijn de andere standaard frames?
vanwaar die personen op pina forum het halen dat het in china gemaakt wordt weet ik niet maar ik had ergens gelezen in verband met de pina fp3 dat deze made in taiwan is...
Geplaatst: 04 jun 2009 17:37
door saasers
de zwarten schreef:@ Saaser
De vragen die ik mezelf (of dit forum) zou stellen zijn (en de meeste zijn te vinden op het wereldwijde web):
Heb je de geometrie van je Merckx al vergeleken met die van de 3 bovenstaande?
Wijkt die ergens enigszins af?
Hoe zit het met de stijfheidswaarden en de omschrijving van comfort door de fabrikanten, en waardoor is de Merckx niet comfortabel (wielen/frame/zadel/voorbouw)
Vind jij het gewicht van de fiets belangrijk?
Wat zijn de (verschillen in) garantievoorwaarden bij kaderbreuk/lakproblemen e.d.?
Heb je een compact of triple nodig voor de Ventoux?
wel de merckx is niet echt comfortabel voor mij omdat ik persoonlijk vind dat het sturen niet echt vlot verloopt, ik krijg ook pijn aan de onderrug na 40km fietsen, en de wielen ja daar heb ik geen gedacht van (het zijn met de hand vervaardigde ambrosio wielen)
de geometrie heb ik nog niet vergeleken.
ps: waar vind je dan die waarden voor stijfheid en dergelijke?
ik zou zeer graag de ventoux oprijden met een dubbel (gewoon of compact geen idee).
ik denk wel dat dit met wat trainen moet lukken (en met een kg om 20-30 eraf)
desnoods de route langs sault nemen, men zegt dat die toch wat lichter is.
Geplaatst: 04 jun 2009 20:11
door csteenbe
Hoi,
Koop je een De Rosa, de Avant heb ik zelf goeie fiets trapt heerlijk. Had ook een King XL ook zo een fijne fiets maar de Avant is net iets stijver!
Daarnaast is het gewoon exclusiever t.o.v. de andere overigens ook goede fietsen.
Suc6 met je keuze!
Geplaatst: 04 jun 2009 20:14
door saasers
csteenbe schreef:Hoi,
Koop je een De Rosa, de Avant heb ik zelf goeie fiets trapt heerlijk. Had ook een King XL ook zo een fijne fiets maar de Avant is net iets stijver!
Daarnaast is het gewoon exclusiever t.o.v. de andere overigens ook goede fietsen.
Suc6 met je keuze!
dank je wel.
is jouw avant af fabriek of heb je zelf ineengestoken?
zoja het zadel en dergelijk dat voorgemonteerd is heeft dat een goede kwaliteit?
nadeel is wel dat ik een vrij grote maat moet hebben en dat ik niet weet hoe die fiets er dan uitziet. in een klein maat zijn die altijd mooi maar eens je wat groter gaat kan het tegenvallen
Geplaatst: 04 jun 2009 20:38
door zoncolan
Bruco schreef:Welke vind jij, 'vanuit de onderbuik', het mooist?
Puur qua looks, en originaliteit kies ik voor de rosa.
Over colnago kon ik trouwens ook ergens lezen dat de CLX het topmodel is dat in jawel... Taiwan geproduceerd is. Dat mijn fiets daar vervaardigd zou zijn spreekt uiteraard ook niet tot de verbeelding. Als dit ook voor pinarello geldt (die overigens 100 euro duurder zou zijn) lijkt mijn keuze gemaakt.
Of is het niet zo dat de prestaties hieronder leiden?
De fiets zou uiteraard ook gebruikt moeten worden op fietsvakanties, die ik toch wel af en toe doe. Om terug te komen op de venttoux, die beklom ik 2 jaar geleden ongetraind op een loodzware mountainbike, met start in Bedoin. tijd: 1u55min, en veel zwarte sneeuw gezien!
Geplaatst: 04 jun 2009 20:44
door timo2.0
zoncolan schreef:Over colnago kon ik trouwens ook ergens lezen dat de CLX het topmodel is dat in jawel... Taiwan geproduceerd is. Dat mijn fiets daar vervaardigd zou zijn spreekt uiteraard ook niet tot de verbeelding.
Hoezo? Vind jij afkomst belangrijker dan rijeigenschappen en kwaliteit? In het verre oosten zitten juist de grote experts waar het carbon frames betreft.