Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

10 speed sti klikt maar 8 keer

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 05 jun 2009 01:53

Wat bij mij eigenlijk altijd in één keer werkt is het volgende:

- kabel los maken
- shifter terugklikken naar het "kleinste" tandwiel
- achterderailleur met de stelschroef zo afstellen dat het derailleurwieltje precies in lijn staat met je kleinste tandwiel
- kabel handvast aanspannen en vastzetten
- proberen op te schakelen en de stelschroef voor het grootste tandwiel eventueel zo afstellen dat ook die precies in lijn staat met dat tandwiel.
- eventueel nog wat met de kabelspanning "spelen" (dmv de stelschroef achterop de derailleur) mocht hij ergens nog "ratelen" of niet goed schakelen

Succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 05 jun 2009 10:44

TheLemon schreef:....maar ik woon in Utrecht en kom nooit in de buurt van R'dam. Ik moet morgen toch even bij de fietsenwinkel zijn, ....


de jongesn van Snel zijn kundig maar duur. eventueel kun je ook naar Jean Paul Dupree of bv Storoni. (allen in utrecht uiteraard)

djazz
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:15

djazz 05 jun 2009 21:49

Als je de kabel helemaal loshaalt heb je dan ook maar 8 kliks of dan wel de 9?
Indien je er daar ook maar 8 hebt dan zit het probleem in de STI. misschien dat olie dan helpt.

Gebruikersavatar
thelemon
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2008 01:24

Gebruikersavatar thelemon 08 jun 2009 12:57

Zaterdag ff bij Snel geweest voor een andere stuurpen en hij heeft gelijk even naar mijn probleem gekeken. Het blijkt dat het aanlasoog scheef op het frame staat, hij wijkt iets naar buiten. Ze gaan dit voor me fixen en dan zou het moeten lukken.

Overigens nog even lof voor Snel, ik heb al met al een half uur in de werkplaats gestaan, hij heeft gelijk wat speling uit mijn balhoofd gehaald, we hebben het zadel en stuur netjes afgesteld op mijn lijf en we hebben nog wat staan babbelen over wat vraagjes die ik nog had, allemaal voor nop!

Plaats reactie