Bedoel een elektriciteitskabeltje van het systeem of een stalen kabel van een gewone derailleur? Een samengestelde stalen kabel zal namelijk vrijwel nooit zomaar breken.devoorzitter schreef:zou de kans niet net zo groot zijn dat een kabeltje breekt?Niet dat ik ook maar overweeg het aan te schaffen, het is naar mijn mening leuk spul voor de pro's, al kan ik me voorstellen dat die nachtmerries krijgen van een kapotte servomotor op het verkeerde moment.
di2 getest via shimano
You should see me go downhill...
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Ik bedoel de stalen kabel. Ik moet zeggen dat ik het van anderen inderdaad nooit heb gehoord, maar bij mij is die een keer geknapt.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Aan een complex elektromechanisch schakelsysteem kan veel meer stuk dan aan een relatief eenvoudig mechanisch systeem, zoveel meer componenten, elektronica die defect of ontregeld kan raken, problemen met de voeding, defecte sensors etc. Waar bij een gewone derailleur ook het een en ander stuk kan gaan komen er nog meer mogelijke problemen bij. Dat is natuurlijk voor een groot deel te ondervangen door het allemaal goed (door) te ontwikkelen, maar feit blijft dat er meer stuk kan gaan, en dus stuk zal gaan.
Grote vraag is dan ook, wegen de voordelen (voorzover ik nu kan bekijken is het vooral het schakelen van de voorderailleur een echte plus) op tegen de nadelen (hoge kosten, storingsgevoeliger). Ik denk uiteindelijk niet. Het is naar mijn mening namelijk een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Grote vraag is dan ook, wegen de voordelen (voorzover ik nu kan bekijken is het vooral het schakelen van de voorderailleur een echte plus) op tegen de nadelen (hoge kosten, storingsgevoeliger). Ik denk uiteindelijk niet. Het is naar mijn mening namelijk een oplossing voor een niet bestaand probleem.
You should see me go downhill...
Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
De prijs van dit systeem moet alleen flink naar beneden, maar dat is alleen een kwestie van tijd.
De prijs van dit systeem moet alleen flink naar beneden, maar dat is alleen een kwestie van tijd.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Aristos schreef:Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
De prijs van dit systeem moet alleen flink naar beneden, maar dat is alleen een kwestie van tijd.
Vergelijk de prijs van die oude amazone eens met de high-tech auto's van tegenwoordig.;)
Ik denk dat dI2 niet zo snel in prijs zal zakken als gedacht. Aangezien Shimano bij alle andere groepen vanaf 01-01-10 de prijzen van alle groepen met 20% zal verhogen.
Bij de JJC heb ik ook mensen zien rijden met de dI2 en gevraagd naar hun bevindingen. Zij zeiden dat het super reed. Hoop dat je volgend jaar je ook weer kan inschrijven. Dan ga ik dat toch maar eens doen.
Bij de JJC heb ik ook mensen zien rijden met de dI2 en gevraagd naar hun bevindingen. Zij zeiden dat het super reed. Hoop dat je volgend jaar je ook weer kan inschrijven. Dan ga ik dat toch maar eens doen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Aristos schreef:Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
Dat zou zo zijn als je die vergelijking 1 op 1 zou kunnen maken, maar dat is niet zo.
De toegenomen elektronica in auto's heeft ook veel te maken met emissie eisen, bekrachtiging van stuur en remmen etc. Komt bij dat een auto door al die toestanden als elektrische ramen ook erg veel zwaarder is geworden, en een dodelijke val wanneer je het water in rijdt.
Niet elke verandering is een verbetering, al denk dat er wel een relatief kleine markt is voor deze systemen.
You should see me go downhill...
wacht maar af......zo meteen komen er ook nog emissie-eisen aan de berijders van de 'stalen rossen' en voor je het weet valt zo'n di2 systeem in t niet
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Ik ga a.s. zaterdag een cannondale met DI2 testen bij VanHerwerden. Gewoon om te kijken of het me dusdanig overtuigt om mijn portomennee zo ver open te trekken. Indien niet dan zal de SuperRecord gemonteerd worden op mijn Litespeed Archon.
Vind de SuperRecord mooier maar, wie weet ben ik om als ik eenmaal de DI2 getest heb.
Wordt vervolgd....
Vind de SuperRecord mooier maar, wie weet ben ik om als ik eenmaal de DI2 getest heb.
Wordt vervolgd....