Pagina 2 van 3
Geplaatst: 23 sep 2009 01:16
door zweef
devoorzitter schreef:
Niet dat ik ook maar overweeg het aan te schaffen, het is naar mijn mening leuk spul voor de pro's, al kan ik me voorstellen dat die nachtmerries krijgen van een kapotte servomotor op het verkeerde moment.
zou de kans niet net zo groot zijn dat een kabeltje breekt?
Bedoel een elektriciteitskabeltje van het systeem of een stalen kabel van een gewone derailleur? Een samengestelde stalen kabel zal namelijk vrijwel nooit zomaar breken.
Geplaatst: 23 sep 2009 02:12
door devoorzitter
Ik bedoel de stalen kabel. Ik moet zeggen dat ik het van anderen inderdaad nooit heb gehoord, maar bij mij is die een keer geknapt.
Geplaatst: 23 sep 2009 11:06
door zweef
Aan een complex elektromechanisch schakelsysteem kan veel meer stuk dan aan een relatief eenvoudig mechanisch systeem, zoveel meer componenten, elektronica die defect of ontregeld kan raken, problemen met de voeding, defecte sensors etc. Waar bij een gewone derailleur ook het een en ander stuk kan gaan komen er nog meer mogelijke problemen bij. Dat is natuurlijk voor een groot deel te ondervangen door het allemaal goed (door) te ontwikkelen, maar feit blijft dat er meer stuk kan gaan, en dus stuk zal gaan.
Grote vraag is dan ook, wegen de voordelen (voorzover ik nu kan bekijken is het vooral het schakelen van de voorderailleur een echte plus) op tegen de nadelen (hoge kosten, storingsgevoeliger). Ik denk uiteindelijk niet. Het is naar mijn mening namelijk een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Geplaatst: 23 sep 2009 11:10
door aristos
Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
De prijs van dit systeem moet alleen flink naar beneden, maar dat is alleen een kwestie van tijd.
Geplaatst: 23 sep 2009 13:21
door Theo V
Aristos schreef:Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
De prijs van dit systeem moet alleen flink naar beneden, maar dat is alleen een kwestie van tijd.
Vergelijk de prijs van die oude amazone eens met de high-tech auto's van tegenwoordig.
;)
Geplaatst: 23 sep 2009 13:34
door edwin01
Vergelijk je salaris eens met dat van 1969......:p
Geplaatst: 23 sep 2009 13:44
door bmiller
Ik denk dat dI2 niet zo snel in prijs zal zakken als gedacht. Aangezien Shimano bij alle andere groepen vanaf 01-01-10 de prijzen van alle groepen met 20% zal verhogen.
Bij de JJC heb ik ook mensen zien rijden met de dI2 en gevraagd naar hun bevindingen. Zij zeiden dat het super reed. Hoop dat je volgend jaar je ook weer kan inschrijven. Dan ga ik dat toch maar eens doen.
Geplaatst: 23 sep 2009 15:49
door zweef
Aristos schreef:Naar mijn mening is dit de toekomst. Mijn vader bezit een Volvo Amazon uit 69 waarin ook alles mechanisch is. Een topauto, maar toch rijden we tegenwoordig auto in halve computers. Dit zal ook gaan gebeuren met het fietsen. Iedereen moet alleen er even aan wennen.
Dat zou zo zijn als je die vergelijking 1 op 1 zou kunnen maken, maar dat is niet zo.
De toegenomen elektronica in auto's heeft ook veel te maken met emissie eisen, bekrachtiging van stuur en remmen etc. Komt bij dat een auto door al die toestanden als elektrische ramen ook erg veel zwaarder is geworden, en een dodelijke val wanneer je het water in rijdt.
Niet elke verandering is een verbetering, al denk dat er wel een relatief kleine markt is voor deze systemen.
Geplaatst: 23 sep 2009 16:43
door joppnl
wacht maar af......zo meteen komen er ook nog emissie-eisen aan de berijders van de 'stalen rossen' en voor je het weet valt zo'n di2 systeem in t niet
Geplaatst: 05 okt 2009 18:52
door japeape
Hopelijk komt deze week mijn Cannondale Supersix met DI2 binnen. Zodra ik hem heb post ik mijn ervaringen.
Geplaatst: 08 okt 2009 16:37
door oldboy
Ik ga a.s. zaterdag een cannondale met DI2 testen bij VanHerwerden. Gewoon om te kijken of het me dusdanig overtuigt om mijn portomennee zo ver open te trekken. Indien niet dan zal de SuperRecord gemonteerd worden op mijn Litespeed Archon.
Vind de SuperRecord mooier maar, wie weet ben ik om als ik eenmaal de DI2 getest heb.
Wordt vervolgd....
Geplaatst: 08 okt 2009 22:22
door zweef
Ik zie de verslagen wel komen heren