Fiets Juni
Ik zie juist graag de reisverslagen. Al mag de schrijfwijze wat mij betreft iets spannender en mag er meer oog zijn voor het fotomateriaal. Zo zijn de verslagen van Karst Zijlstra wat dit betreft altijd erg boeiend en gaan altijd vergezeld van erg pakkende foto's. Dat is bij andere stukken echter lang niet altijd het geval. Dat mag de redactie zich wat mij betreft wel wat meer aantrekken.
Al het technische geneuzel interesseert me niet of nauwelijks. Dat er fietsen gestest worden van verschillende prijsklassen lijkt me overigens niet meer dan normaal. Dus Frigo dat er alleen fietsen in moeten staan waaraan je je kunt verlekkeren ben ik helemaal niet met je eens. M.i. moeten in principe alle fietsen aan bod komen en de aandacht met name liggen bij de fietsen die de gemiddelde toerrijder zich kan veroorloven (en dat lijken me toch doorgaans geen fietsen van rond de € 5.000,--).
Over de testuitkomst (met name van de Gazelle) heeft de topicstarter wel een punt. Gazelle heeft wellicht meer naamsbekendheid maar een goed imago op racegebied??????????????. Tevens is het gewicht van deze fiets wel aan de hoge kant om als klimfiets door te gaan. Ook de afmontage t.o.v. bv de Stevens is toch beduidend minder.
Al het technische geneuzel interesseert me niet of nauwelijks. Dat er fietsen gestest worden van verschillende prijsklassen lijkt me overigens niet meer dan normaal. Dus Frigo dat er alleen fietsen in moeten staan waaraan je je kunt verlekkeren ben ik helemaal niet met je eens. M.i. moeten in principe alle fietsen aan bod komen en de aandacht met name liggen bij de fietsen die de gemiddelde toerrijder zich kan veroorloven (en dat lijken me toch doorgaans geen fietsen van rond de € 5.000,--).
Over de testuitkomst (met name van de Gazelle) heeft de topicstarter wel een punt. Gazelle heeft wellicht meer naamsbekendheid maar een goed imago op racegebied??????????????. Tevens is het gewicht van deze fiets wel aan de hoge kant om als klimfiets door te gaan. Ook de afmontage t.o.v. bv de Stevens is toch beduidend minder.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
[quote="patmaessen"]Heb mijn abbo ook stop gezet. Ik koop maandelijks Tour en Roadbike (beide duits) en kom met deze bladen meer aan mijn trekken. Vind inderdaad ook als fervent materiaal freak van racefietsen dat Fiets hierin 'veel' te mager is. [/quote]
+1
+1
What makes the boat go faster?
[quote="amateurke"] Dus Frigo dat er alleen fietsen in moeten staan waaraan je je kunt verlekkeren ben ik helemaal niet met je eens. M.i. moeten in principe alle fietsen aan bod komen en de aandacht met name liggen bij de fietsen die de gemiddelde toerrijder zich kan veroorloven (en dat lijken me toch doorgaans geen fietsen van rond de 5.000,--).
[/quote]
Ik geloof niet dat ik stelde dat er alleen fietsen in moeten staan waar aan je je kunt verlekkeren. Maar als er géén van dit soort fietsen in staat vind ik dat wel een gemis. Natuurlijk kunnen we ons niet allemaal een fiets van 5.000,00 of méér veroorloven, maar daarom is het des te leuker om er over te lezen en te kunnen dromen...
Wat ik zo leuk vind aan fietsen is dat de sport zo veel verschillende facetten heeft, wat dat betreft zijn er volop mogelijkheden om een heel gevarieerd blad te maken. Veel fietsen zijn min of meer identiek (ze hebben allemaal een frame, 2 wielen en een onderdelengroep). Het onderscheidende is voor een groot deel merkemotie. Zou leuk zijn als dit wat meer belicht zou worden, b.v. iedere maand een bepaald merk in de spotlight (geschiedenis, visie etc.). Biedt m.i. ook leuke mogelijkheden voor het binnenhalen van gerelateerde advertenties Bijvoorbeeld bezoek aan Bianchi, Cervélo, Campagnolo, SRAM, Cinelli, Brooks of om het wat dichter bij huis te zoeken Van Nicholas of Duell. Ook aan aspecten als Fixies en Singlespeed (beetje de cult-zijde) wordt helaas bijna nooit aandacht aan besteed.
[/quote]
Ik geloof niet dat ik stelde dat er alleen fietsen in moeten staan waar aan je je kunt verlekkeren. Maar als er géén van dit soort fietsen in staat vind ik dat wel een gemis. Natuurlijk kunnen we ons niet allemaal een fiets van 5.000,00 of méér veroorloven, maar daarom is het des te leuker om er over te lezen en te kunnen dromen...
Wat ik zo leuk vind aan fietsen is dat de sport zo veel verschillende facetten heeft, wat dat betreft zijn er volop mogelijkheden om een heel gevarieerd blad te maken. Veel fietsen zijn min of meer identiek (ze hebben allemaal een frame, 2 wielen en een onderdelengroep). Het onderscheidende is voor een groot deel merkemotie. Zou leuk zijn als dit wat meer belicht zou worden, b.v. iedere maand een bepaald merk in de spotlight (geschiedenis, visie etc.). Biedt m.i. ook leuke mogelijkheden voor het binnenhalen van gerelateerde advertenties Bijvoorbeeld bezoek aan Bianchi, Cervélo, Campagnolo, SRAM, Cinelli, Brooks of om het wat dichter bij huis te zoeken Van Nicholas of Duell. Ook aan aspecten als Fixies en Singlespeed (beetje de cult-zijde) wordt helaas bijna nooit aandacht aan besteed.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
[quote="SuperGrover1"]
maar ik zou ook we wat andere dingen willen zien, misschien een interview/repo met de ene keer een renner, de andere keer een ploegleider, een soigneur, een organisator van een wielerevenement,een redacteur van Fiets etc etc
Ook wel leuk lijkt me de fiets van... en dan elke maand een overzicht van een bekende wielerpersoon met diverse foto's van bijv. de ene keer de fiets van Marianne Vos of de tijdritfiets van Cancellara of de mountainbike van GunnRita Dahle etc...
[/quote]
Dat (allebei) doet Wielerrevue al. En daar moet toch wel verschil mee blijven, lijkt me....
Louise
maar ik zou ook we wat andere dingen willen zien, misschien een interview/repo met de ene keer een renner, de andere keer een ploegleider, een soigneur, een organisator van een wielerevenement,een redacteur van Fiets etc etc
Ook wel leuk lijkt me de fiets van... en dan elke maand een overzicht van een bekende wielerpersoon met diverse foto's van bijv. de ene keer de fiets van Marianne Vos of de tijdritfiets van Cancellara of de mountainbike van GunnRita Dahle etc...
[/quote]
Dat (allebei) doet Wielerrevue al. En daar moet toch wel verschil mee blijven, lijkt me....
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Mijn abbonnement maar stop gezet teveel MTB midden in het wegseizoen nou het spijt me hou dat fijn voor de wintermaanden en er wordt steeds meer op lowbudget fietsen gefocust en daar lig mijn interresse zeker niet.
I live to ride,I ride Passoni
Ik vind ook dat het wel eens wat meer de technische kant en 'exclusievere kant' moet opgaan. Op een forum als weightweenies slaan ze je om de oren met technische snufjes, zelf tunen aan onderdelen en dergelijke.
Dat kan ook een leuke rubriek zijn: in plaats van de rubriek technisch (die altijd wel heeeel er basic is) een rubriek tuning. Kan van iets heel simpel gaan (tita en alu boutjes ofzo) tot het tunen van een volledige achterderailleur.
Eens de voorderailleur van Sram, campa en shimano. Dan de achterderailleur sram, campa en shimano, en hoppa, 6 rubrieken klaar, die elke keer een ander publiek aanspreekt. En waar de anderen ook met veel plezier zullen naar kijken. (als ze zien dat hun campa derailleur pokke-zwaar is vergeleken met de concurrentie )
Dat kan ook een leuke rubriek zijn: in plaats van de rubriek technisch (die altijd wel heeeel er basic is) een rubriek tuning. Kan van iets heel simpel gaan (tita en alu boutjes ofzo) tot het tunen van een volledige achterderailleur.
Eens de voorderailleur van Sram, campa en shimano. Dan de achterderailleur sram, campa en shimano, en hoppa, 6 rubrieken klaar, die elke keer een ander publiek aanspreekt. En waar de anderen ook met veel plezier zullen naar kijken. (als ze zien dat hun campa derailleur pokke-zwaar is vergeleken met de concurrentie )
Stockie
[quote=Frigo
Ik geloof niet dat ik stelde dat er alleen fietsen in moeten staan waar aan je je kunt verlekkeren. Maar als er géén van dit soort fietsen in staat vind ik dat wel een gemis. Natuurlijk kunnen we ons niet allemaal een fiets van 5.000,00 of méér veroorloven, maar daarom is het des te leuker om er over te lezen en te kunnen dromen...
[/quote]
Als het waar zou zijn wat je zegt dan snijdt je mening hout. Maar; kijk toch voor de aardigheid eens in de fiets van april 2008 en januari 2009; fietsen van
3.000,-- t/m 7.400,--. Ook meen ik me een artikel over dure MTB's te herinneren. Je bewering klopt dus voor geen meter.
Verder is deze discussie natuurlijk erg subjectief. Over smaak valt niet te twisten en de een wil graag techniek zien, de ander reisverslagen. Wellicht dat we de uitkomsten van het lezersonderzoek nog een keer te zien krijgen; daar ben ik bij zo'n discussie eigenlijk wel benieuwd naar.
Ook ik ben niet iedere maand even enthousiast van de inhoud van het blad. Op het moment dat ik daar elke maand zo over zou denken, dan zou ik het blad inderdaad opzeggen.
Ik geloof niet dat ik stelde dat er alleen fietsen in moeten staan waar aan je je kunt verlekkeren. Maar als er géén van dit soort fietsen in staat vind ik dat wel een gemis. Natuurlijk kunnen we ons niet allemaal een fiets van 5.000,00 of méér veroorloven, maar daarom is het des te leuker om er over te lezen en te kunnen dromen...
[/quote]
Als het waar zou zijn wat je zegt dan snijdt je mening hout. Maar; kijk toch voor de aardigheid eens in de fiets van april 2008 en januari 2009; fietsen van
3.000,-- t/m 7.400,--. Ook meen ik me een artikel over dure MTB's te herinneren. Je bewering klopt dus voor geen meter.
Verder is deze discussie natuurlijk erg subjectief. Over smaak valt niet te twisten en de een wil graag techniek zien, de ander reisverslagen. Wellicht dat we de uitkomsten van het lezersonderzoek nog een keer te zien krijgen; daar ben ik bij zo'n discussie eigenlijk wel benieuwd naar.
Ook ik ben niet iedere maand even enthousiast van de inhoud van het blad. Op het moment dat ik daar elke maand zo over zou denken, dan zou ik het blad inderdaad opzeggen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het juni nummer (wederom) erg tegen vallen. Om over de vormgeving maar te zwijgen. Enkel de kolom van Karsten kon me enigzins bekommeren.
Nee, ik ben vermoedelijk één van de weinigen nog die m.b.v. een acceptgiro betaald maar als het juli niet veel beter is gaat de acceptgiro waarschijnlijk de prullenbak in!
Nee, ik ben vermoedelijk één van de weinigen nog die m.b.v. een acceptgiro betaald maar als het juli niet veel beter is gaat de acceptgiro waarschijnlijk de prullenbak in!
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
De nieuwe vormgeving kan ook mij nog niet bekoren.
Los van de discussie wat er precies in het blad moet (dat is inderdaad een kwestie van smaak):
wat ik vooral jammer vind is dat FIETS zo oppervlakkig is geworden. Van zo'n 'klimfietsen'-test word je toch helemaal niets wijzer.
Alleen al die term 'klimfiets'...wat is dat nou weer voor flauwekul, het is toch gewoon een goedkope racefiets... zo neem je je lezers toch niet serieus.
De column van Karsten Kroon vond ik trouwens ook leuk
Los van de discussie wat er precies in het blad moet (dat is inderdaad een kwestie van smaak):
wat ik vooral jammer vind is dat FIETS zo oppervlakkig is geworden. Van zo'n 'klimfietsen'-test word je toch helemaal niets wijzer.
Alleen al die term 'klimfiets'...wat is dat nou weer voor flauwekul, het is toch gewoon een goedkope racefiets... zo neem je je lezers toch niet serieus.
De column van Karsten Kroon vond ik trouwens ook leuk
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
[quote="amateurke"]
Als het waar zou zijn wat je zegt dan snijdt je mening hout. Maar; kijk toch voor de aardigheid eens in de fiets van april 2008 en januari 2009; fietsen van
3.000,-- t/m 7.400,--. Ook meen ik me een artikel over dure MTB's te herinneren. Je bewering klopt dus voor geen meter.
Verder is deze discussie natuurlijk erg subjectief. Over smaak valt niet te twisten en de een wil graag techniek zien, de ander reisverslagen. Wellicht dat we de uitkomsten van het lezersonderzoek nog een keer te zien krijgen; daar ben ik bij zo'n discussie eigenlijk wel benieuwd naar.
Ook ik ben niet iedere maand even enthousiast van de inhoud van het blad. Op het moment dat ik daar elke maand zo over zou denken, dan zou ik het blad inderdaad opzeggen. [/quote]
@amateurke: we hebben het hier over het juni-nummer, ik zie daar geen aansprekende fietsen in staan. We hebben het over een Race en MTB-blad van bijna 100 pagina's. Dan vind ik het vreemd dat er niet wat meer diversiteit is. Kijk eens bij de webtesten; daar staat b.v. een test van een Wilier Cento-Uno en een hele fraaie Pegoretti. Had ik leuk gevonden als die ook in het blad zouden staan!
Verder ben ik het geheel met je eens dat mijn mening subjectief is, net zoals iedere mening...
Als het waar zou zijn wat je zegt dan snijdt je mening hout. Maar; kijk toch voor de aardigheid eens in de fiets van april 2008 en januari 2009; fietsen van
3.000,-- t/m 7.400,--. Ook meen ik me een artikel over dure MTB's te herinneren. Je bewering klopt dus voor geen meter.
Verder is deze discussie natuurlijk erg subjectief. Over smaak valt niet te twisten en de een wil graag techniek zien, de ander reisverslagen. Wellicht dat we de uitkomsten van het lezersonderzoek nog een keer te zien krijgen; daar ben ik bij zo'n discussie eigenlijk wel benieuwd naar.
Ook ik ben niet iedere maand even enthousiast van de inhoud van het blad. Op het moment dat ik daar elke maand zo over zou denken, dan zou ik het blad inderdaad opzeggen. [/quote]
@amateurke: we hebben het hier over het juni-nummer, ik zie daar geen aansprekende fietsen in staan. We hebben het over een Race en MTB-blad van bijna 100 pagina's. Dan vind ik het vreemd dat er niet wat meer diversiteit is. Kijk eens bij de webtesten; daar staat b.v. een test van een Wilier Cento-Uno en een hele fraaie Pegoretti. Had ik leuk gevonden als die ook in het blad zouden staan!
Verder ben ik het geheel met je eens dat mijn mening subjectief is, net zoals iedere mening...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
ik was al langer aan het twijfelen, maar dit nummer was de reden dat ik mijn abonnement heb opgezegd.
Ik woon 2 km van de duitse grens en daar koop ik nu sinds een half jaar de Roadbike, (alleen racefietsen)
Je merkt dat deze duitsers een veel groter budget hebben, en zeer veel testen.
misschien dat ik FIETS nog wel eens los koop.
Ik woon 2 km van de duitse grens en daar koop ik nu sinds een half jaar de Roadbike, (alleen racefietsen)
Je merkt dat deze duitsers een veel groter budget hebben, en zeer veel testen.
misschien dat ik FIETS nog wel eens los koop.
Eigenlijk is er iets dat ik bij nader inzien nog veel storender vind, dan ik aanvankelijk dacht: FIETS heeft op de voorplaat de pakkende tekst "Betaalbare Klimfietsen" gezet. Nu zijn betaalbare klimfietsen van 9 kilo net zoiets als "goedkope auto's waarmee je Formule 1 kunt rijden", maar blijkbaar is het ook nog eens op de kaft gezet om de losse verkoop te stimuleren, terwijl de vlag de lading niet dekt. Nu zal FIETS wel beweren dat je met een fiets van 9 kg uitstekend kan klimmen, maar iedereen weet dat onder klimfiets een lichte fiets verstaan wordt.
Ik vind dat journalistiek gezien ook niet kunnen.
Diogenes
Ik vind dat journalistiek gezien ook niet kunnen.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido