Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

nieuwe helm of niet?

mellie
Forum-lid

mellie 27 mei 2009 12:01

japie carbon schreef:Een helm hoort (kan) zeker wel te breken, anders kan hij de klap niet opvangen. Dit kan al gebeuren bij een op het oog zachte val.

Het was idd niet mijn bedoeling aan te geven dat een helm niet hoort te breken. Juist wel natuurlijk, want alle energie die in het breken gaat zitten, komt niet op/in je hoofd.

Ik wilde eigenlijk schetsen dat de verhouding schade en impact helemaal niet in proportie waren, wat volgens mij alleen kan hebben gelegen aan de (te hoge) leeftijd van de helm.

Het was voor mij nogmaals een bevestiging dat ik er goed aan doe mijn helm om de 2 a 3 jaar te vervangen.

Edit: aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat die oude helm nog heel goed zijn werk heeft gedaan, maar goed, die paar tientjes per jaar zijn het niet waard. En je weet maar nooit wat er met een zware impact was gebeurd.

shelleke81
Forum-lid

shelleke81 28 mei 2009 14:03

Ik heb een Bell Solar helm (ong. €50,-) zelf gekocht en een Giro Monza (ong. €90,-) via de fietsclub, vind de Bell fijner zitten, maar ik denk dat je gewoon moet gaan passen. Wat vind je mooi, en wat zit het fijnst??
En zoals al eerder gezegd: er zijn nog meer merken...
Wat ik persoonlijk nog wel belangrijk vind is hoe het verstel systeem aan de achterkant werkt... Is het met 1 hand te bedienen of heb je 2 handen nodig en hoe makkelijk gaat het...
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage

bolletjepiekhaar
Forum-lid

bolletjepiekhaar 29 mei 2009 10:11

Daniel1975 schreef: Giro en Bell hebben een identieke pasvorm.

Bij mij in elk geval niet. Een Giro zit bij mij voor geen meter. Bell past wel goed.
Naar mijn idee zit een Giro meer op je hoofd en Bell meer over je hoofd.
Dat laatste is naar mijn idee ook veiliger, de helm zal bij een val minder snel van je hoofd schieten.
Op zoek naar van alles ... , vooral het ultieme

b-j
Forum-lid

b-j 04 jun 2009 21:01

Kijk toch ook eens naar de met helmen dit zijn ook perfecte helmen en zitten ook prima.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 04 jun 2009 21:10

Een helm moet je passen, elk merk heeft zijn eigen pasvorm.

Wat voor de een perfect zit kan voor de ander gewoon slecht zitten. Elke fabrikant heeft in verschillende prijsklasse een helm voor elk budget.

Ga gewoon passen en misschien kun je een leuke aanbieding scoren als je er toch bent.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie