MP3 speler op training?
probleem van meeste dopjes is dat je zoveel wind geruis krijgt dat je de muziek veel te hard moet zetten. Een oplossing is echt goede in-ear dopjes, maar dat is automatisch ook weer gevaarlijk door het dempende vermogen van die dingen.
Ik rijd wel eens met etymotic dopjes. Heerlijk want je hoor ook echt de muziek, maar wel opletten geblazen...
Ik rijd wel eens met etymotic dopjes. Heerlijk want je hoor ook echt de muziek, maar wel opletten geblazen...
Ik podcast altijd radioprogramma's en luister tijdens het fietsen naar hoorspel Bommel, OVT, Argos, OBA live, Kunststof, etc. Simek 's nachts is helaas verdwenen van de radio. Voordeel tov muziek vind ik dat je "achter" de gesprekken het verkeer nog goed kan horen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Supergrover
- Forum-lid HC
[quote="Timo 2.0"]Ik podcast altijd radioprogramma's en luister tijdens het fietsen naar hoorspel Bommel, OVT, Argos, OBA live, Kunststof, etc. Simek 's nachts is helaas verdwenen van de radio. Voordeel tov muziek vind ik dat je "achter" de gesprekken het verkeer nog goed kan horen.[/quote]
+1
jammer idd van Simek.
ik had ook nog wat uitzendingen van Ronfloflon van vroeger, ook geweldig om naar te luisteren....
+1
jammer idd van Simek.
ik had ook nog wat uitzendingen van Ronfloflon van vroeger, ook geweldig om naar te luisteren....
ik vind het altijd maar link om oordopjes op te doen als ik aan het wielrennen ben en doe dat dus ook sowieso nooit. de rest van de dag heb ik al genoeg geluid/muziek om me heen, dus de natuurlijke geluiden zijn een welkome afwisseling, ook als ik +150 km fiets in m'n eentje...
op de stadsfiets is het een ander verhaal, dan rij je toch wat langzamer, maar dan nog is het stiekem wel gevaarlijk... al doe ik het dan wél.
op de stadsfiets is het een ander verhaal, dan rij je toch wat langzamer, maar dan nog is het stiekem wel gevaarlijk... al doe ik het dan wél.
accepteren kun je leren!
Het fietsen met oordopjes is per definitie gevaarlijker. Alleen wanneer je in een auto zit, hoor je tegenwoordig ook helemaal niets meer. Die zijn zo geluidsdicht. Dan hoor je met oordopjes nog meer. Het blijft in alle opzichten goed opletten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Bommel, geweldig...
Ik denk dat ik binnenkort ook maar een goedkope mp3 speler moet kopen...
Maar een beetje fietser heeft natuurlijk ook OP FIETSE, SKIK! op zijn mp3 staan ( of op cd in de kast zoals ik..)
Ik denk dat ik binnenkort ook maar een goedkope mp3 speler moet kopen...
Maar een beetje fietser heeft natuurlijk ook OP FIETSE, SKIK! op zijn mp3 staan ( of op cd in de kast zoals ik..)
mijn Flickr
Als ik alleen train dan heb ik vaak de mp3 speler op. De gewone oordopjes laten wel heel veel windruis door en ze bleven ook nooit goed zitten. Nu heb ik al een tijd de in-ear dopjes, veel beter, dempen het geluid van buiten een stuk. Een keer met beide dopjes in gereden, maar dan hoor je niets meer, dus dat doe ik niet meer.
Nu rij ik altijd met maar 1 dopje in (rechts), dan heb ik en muziek en ik hoor de omgeving.
Nu rij ik altijd met maar 1 dopje in (rechts), dan heb ik en muziek en ik hoor de omgeving.
Schijnbaar heb ik weer van die vreemde oren want met die in-ear ( gummi dopjes ) hoor ik echt nog wel veel omgevingsgeluid. Zelfs als ik zonder muziek rijd heb ik ze vaak nog in. Dat is een verademing tov het enorme windgeruis bij zonder dopjes als je een berg afsuist.
Mijn muziek hangt een beetje af van het soort training. Intensieve training dan mogen alle registers van gothic metal hard metal etc open. Op mijn langere duurtochten ( > 10 uur, is alles goed, zelfs abba komt dan langs evenals af en toe 'n uurtje of 1 helemaal geen muziek ). Variatie is dan het credo.
Overigens ik heb nu die creative EP-630 maar die leven ongeveer 'n half jaar bij mij en dan valt 1 kant uit of wordt het geluid erg zacht. Meer mensen dat probleem? Met 'n half jaar bedoel ik dan wel zo'n 15 uur per week.
Vroeger had ik ook érg vaak last van oorontsteking (zonder muziek) maar sinds ik deze dopjes gebruik heb ik dat niet meer gehad.
Mijn muziek hangt een beetje af van het soort training. Intensieve training dan mogen alle registers van gothic metal hard metal etc open. Op mijn langere duurtochten ( > 10 uur, is alles goed, zelfs abba komt dan langs evenals af en toe 'n uurtje of 1 helemaal geen muziek ). Variatie is dan het credo.
Overigens ik heb nu die creative EP-630 maar die leven ongeveer 'n half jaar bij mij en dan valt 1 kant uit of wordt het geluid erg zacht. Meer mensen dat probleem? Met 'n half jaar bedoel ik dan wel zo'n 15 uur per week.
Vroeger had ik ook érg vaak last van oorontsteking (zonder muziek) maar sinds ik deze dopjes gebruik heb ik dat niet meer gehad.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]Schijnbaar heb ik weer van die vreemde oren want met die in-ear ( gummi dopjes ) hoor ik echt nog wel veel omgevingsgeluid. Zelfs als ik zonder muziek rijd heb ik ze vaak nog in. Dat is een verademing tov het enorme windgeruis bij zonder dopjes als je een berg afsuist.
Vroeger had ik ook érg vaak last van oorontsteking (zonder muziek) maar sinds ik deze dopjes gebruik heb ik dat niet meer gehad.[/quote]
Die dopjes gebruik ik ook en ik doe dan ook altijd gewoon twee dopjes in, maar uitsluitend als ik alleen fiets en de muziek gaat natuurlijk niet hard. Windgeruis neemt soms inderdaad behoorlijk af wat zorgt voor enige compensatie van het verminderd waarnemen van omgevingsgeluid.
Die van mij leven al wat langer (3 jaar ofzo), dat een dopje af en toe zacht klinkt heb ik ook (is een bekend euvel bij deze dopjes) maar dan moet je even het rubbertje eraf halen en keihard blazen/zuigen. Laatst hebben ze nog een wasbeurt in de machine overleefd :p
Muziek: vooral trance/progressive, soms radio. Met name bij lange trainingen vind ik de radio wel lekker (bijv. Langs de lijn), alleen erger ik me dan wel weer aan de steeds terugkerende reclames en nieuwsitems.. tja, je kunt niet alles hebben
Vroeger had ik ook érg vaak last van oorontsteking (zonder muziek) maar sinds ik deze dopjes gebruik heb ik dat niet meer gehad.[/quote]
Die dopjes gebruik ik ook en ik doe dan ook altijd gewoon twee dopjes in, maar uitsluitend als ik alleen fiets en de muziek gaat natuurlijk niet hard. Windgeruis neemt soms inderdaad behoorlijk af wat zorgt voor enige compensatie van het verminderd waarnemen van omgevingsgeluid.
Die van mij leven al wat langer (3 jaar ofzo), dat een dopje af en toe zacht klinkt heb ik ook (is een bekend euvel bij deze dopjes) maar dan moet je even het rubbertje eraf halen en keihard blazen/zuigen. Laatst hebben ze nog een wasbeurt in de machine overleefd :p
Muziek: vooral trance/progressive, soms radio. Met name bij lange trainingen vind ik de radio wel lekker (bijv. Langs de lijn), alleen erger ik me dan wel weer aan de steeds terugkerende reclames en nieuwsitems.. tja, je kunt niet alles hebben