Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kwaliteit huidige groepen t.o.v. oude groepen

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 03 sep 2009 19:14

Het is natuurlijk zo dat kwaliteit naar beneden filtert.
wat nu het summum is, zal over drie jaar in een wat mindere groep zitten.

Ik heb nooit begrepen waarom een groep die 5 jaar geleden als het ultieme de hemel in werd geprezen, nu plotsklaps zoveel minder zou zijn, enkel en alleen omdat er nu 11 kransjes op zitten inplaats van 10 of 9.
Als er 5 jaar geleden werd geconstateerd dat een groep wel 10 jaar mee kan bij normaal gebruik, dan zou zo'n groep nu dus nog voor vijf jaar goed moeten zijn.

Je raad het al, ik gebruik Velocederaileurs met Mirageshifters en Shimanowielen, alles 9 speed en het werkt vlekkeloos.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 04 sep 2009 16:49

Ik vind wel dat Campagnolo door hun 11 speed groepen de gebruikers van een Chorus 10 speed group en Record 10 speed group heeft benadeeld. Stel er is iets vernield door een valpartij, derailleur, crank, shifters en die je dan wilt vervangen door Chorus of Record dan kan dit niet meer. Dan moet je terugvallen op Veloce 10 speed onderdelen!
Ik vind dit eigenlijk onacceptabel.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 sep 2009 12:01

Mijn vorige fiets had een 7 speed rsx groep. En mijn huidige een 10 speed veloce groep. Mijn ervaringen zijn dat 10 speed veel gevoeliger is voor kabel rek en iets verkeerde afstelling. De rsx groep stond altijd goed, en daar kon ik echt belachelijk lomp mee schakelen. Dat kan dus nu echt niet meer. Maar De veloce groep is wel veel fijner afgewerkt, en remt echt vele malen beter.

Plaats reactie