Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Proefrijden voor aankoop

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 mei 2009 22:37

Specialized fietsen zijn bij een grotere S dealer altijd te testen en vaak in meerdere maten 54/56)

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 22 mei 2009 23:50

Hoi,

Dank voor alle reacties en het meedenken!

Vanmiddag even gekeken bij mijn FM, maar die wilde mij wel errug graag een Tarmac Expert aanpraten. De FP3 stond in de winkel, maar daar kreeg ik niet eens een prijs van te horen. Die fiets was volgens de FM veel te nerveus en racy voor mij. De Wilier Izoard die hij ook had staan vind ik er ontzettend mooi uitzien en dat telt voor mij persoonlijk gewoon wel mee. De Wilier zou afgemonteerd met dezelfde onderdelen als de Specialized (Ultegra SL en Easton EA50's i.p.v. Ultegra wielen) echter bij hen ver over de EUR 4.000 heengaan. Nu dus maar op zoek naar een andere FM, die normalere prijzen (in plaats van de 100% adviesprijzen) hanteert...

wordt vervolgd...
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

swingray
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 apr 2009 01:45

swingray 23 mei 2009 00:59

JaapC50 schreef:Nadeel van Giant is de maatvoering. Je past er op of absoluut niet. Zijn te weinig maten voorhanden.

Aan de specs en de prijs van de fiets ligt het overigens absoluut niet.


Dat snap ik niet erg.
Je hebt 50-53-55 en 58 cm compact slooping frames.

Even zadelpen en stuurpen op maat en klaar is Klara.
Toch? Of zie ik dat verkeerd?

Ben wel blij dat je t opmerkt, want wil zelf ook wel graag Giant.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 mei 2009 01:17

Dat is inderdaad behoorlijk aan de prijs voor zo een prijs, wel raar dat hij je geen prijs van voor de afmontage van de FP3 wilt geven. De beste man wou blijkbaar niet verkopen, als ik het zo lees? alhoewel hij wou wel verkopen, alleen niet het gene wat jij wou.

Succes met de zoektocht naar de fiets, die aan je wensen voldoet.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 23 mei 2009 10:00

Die €4000 + euro voor een Izoard met de door jouw genoemde afmontage is zeker € 1700,- te duur....is die FM gek geworden of zo?? Het is maar gewoon een middelmatig fietsje.......
Voor net geen 4 mille koop je een dikke Canyon met Super Record van 6.3 kg!! Dan heb een fiets die echt (zeker tov de Wilier) van een andere planeet komt.
Of hij wilde je wel heeeeel graag die Specialized aansmeren.
Kortom tip: kijk eens op http://www.canyon.com
Als de Canyon je past, heb je er voor relatief weinig geld een top-fiets aan. Tegenwoordig kun je ze in Heerlen bekijken/testrijden.
Gang is alles!!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 mei 2009 11:24

Testrit is wel handig alhoewel wielen en afmontage vaak meer bepalend zijn dan een frame. Met de meeste Fm's is wel wat te regelen op basis van goede afspraken. Lijkt me overigens wel redelijk om één van de geteste fietsen ook bij de bewuste fm te kopen en niet eerst te testen en dan te gaan shoppen voor de goedkoopste aanbieder.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 23 mei 2009 12:45

Ik heb gister nog bij Riesewijk in deventer een racefiets geprobeerd. Was geen probleem, naast de winkel op een grote parkeerplaats en de weg er naast even kunnen testen (schakelen, remmen, wegligging, snel optrekken etc.).
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie