Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

laptop mee naar het werk op de racefiets

fizik
Forum-lid

fizik 24 mar 2011 14:40

Ik doe af en toe 30 km enkele reis met een vaude rugzak. Hierin gaan laptop, kleding en wat opfrisspullen. Gaat prima!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 mar 2011 15:03

DickW schreef:Het probleem is inderdaad dat ik geen vaste bagagedrager wil, want ik vind het al erg genoeg dat ik met een drager op mijn racer moet.

Met een zadelpendrager ben ik echter ook bang voor draaien. Maar een tas die bovenop zo'n rekje kan heb ik nog niet gevonden. Alternatief is dan met 2 tassen rijden en aan de andere kant mijn kleding etc doen.

@superrose: Een tas op de heup zit is denk ik ook geen pretje voor 25 km of heb je het over iets anders als wat ik denk.

Hij zit niet echt op de heup, er zit een schouderband bij en een band om je middel dus hij hangt een beetje op je rechterbil, daar heb je dus geen last van, vraag maar aan koeriers :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

kawouter
Forum-lid

kawouter 24 mar 2011 15:23

ik doe 58km enkele reis met een laptop, lunch en wat kleren op mijn rug. Ik doe dat met een Osprey Atmos 25. Gaat perfect. Heel diep zitten is er niet bij, maar blok- en sprinttraining zijn redelijk uit te voeren.

ik doe overigens 1 of 2 keer per week een retourtje.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 24 mar 2011 15:33

Bedankt voor de reacties. Ik ben ondertussen van mijn plan van een bagagedrager af.
KaWouter schreef:ik doe 58km enkele reis met een laptop, lunch en wat kleren op mijn rug. Ik doe dat met een Osprey Atmos 25.

Als 58 km lukt, dan moet mijn 25 km toch ook wel lukken ;).

Dus een 25 L rugzak is voldoende.

Ik zie ook dat jou type een heupband heeft. Uit de bergsport weet ik dat dat veel helpt om het gewicht te verdelen en de rug te ontlasten, maar werkt dat ook bij het fietsen? Of zit die band dan alleen maar in de weg? En nee, ik heb geen bierbuik die in de weg zit :p.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2011 15:40

DickW schreef:Ik zie ook dat jou type een heupband heeft. Uit de bergsport weet ik dat dat veel helpt om het gewicht te verdelen en de rug te ontlasten, maar werkt dat ook bij het fietsen? Of zit die band dan alleen maar in de weg? En nee, ik heb geen bierbuik die in de weg zit :p.

Dat werkt met fietsen ook zo is mijn ervaring
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 24 mar 2011 15:42

18 km enkele reis met een speciale laptop-rugzak van Targus. 's middags rijd ik vaak een stuk om. Tot ca 40 klm geen probleem, daarboven vind ik heb irritant worden. Passen niet echt kleren in. Wel de laptop, voeding, muis, boterhammen en fruit (kleding hangt op het werk en wissel ik als ik met de auto ben).
Ach, ik zeg ook maar wat

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 24 mar 2011 15:56

Ik heb het even gevraagd aan collega die ook laptop meeneemt. Hij vertelde dat hij de batterij er uit haalt en thuis een andere batterij heeft. Dat scheelt veel in het gewicht volgens hem. (bij ons op het werk is het beleid dat je de laptop niet op het werk mag achterlaten aangezien ze meerdere malen uit kasten gestolen zijn die op slot zaten).

gandalf
Forum-lid

gandalf 24 mar 2011 16:03

Vanochtend noodgedwongen (want per abuis laptop mee naar huis genomen gisteren) 70km enkele reis gedaan met laptop in rugzak. Eigenlijk geen centje pijn. Maar ik laat 'm vanmiddag wel staan als ik weer naar huis ga...
It is not a lie if you believe it...

kawouter
Forum-lid

kawouter 24 mar 2011 16:11

53x11 schreef:
DickW schreef:Ik zie ook dat jou type een heupband heeft. Uit de bergsport weet ik dat dat veel helpt om het gewicht te verdelen en de rug te ontlasten, maar werkt dat ook bij het fietsen? Of zit die band dan alleen maar in de weg? En nee, ik heb geen bierbuik die in de weg zit :p.

Dat werkt met fietsen ook zo is mijn ervaring

Nee, niet voor het ontlasten van de rug, wel voor de stabiliteit. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een rugzak die ventilatieruimte laat bij de rug en waar je laptop inpast. Ik heb ook goede ervaringen met de Alpin serie van Vaude. Helaas paste daar mijn laptop niet in.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 24 mar 2011 16:28

KaWouter schreef: Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een rugzak die ventilatieruimte laat bij de rug en waar je laptop inpast. Ik heb ook goede ervaringen met de Alpin serie van Vaude. Helaas paste daar mijn laptop niet in.

Ik zat ondertussen inderdaad te kijken naar de Vaude Alpin 25 + 5.

2 vragen:
Wat voor maat laptop heb jij?
Welke Alpin heb jij?

ik heb nu een laptop (34 x 24 x 4 cm) en als ik die maten zie (45 x 24 x 20cm) dan lijkt mij het toch te moeten passen. Maar ja, dit zijn natuurlijk buiten maten.

kawouter
Forum-lid

kawouter 24 mar 2011 17:23

geen idee welke Alpin ik heb. Een kleintje, gebruik hem wanneer ik naar wedstrijden/familie oid fiets. Ik heb een lomple laptop, een Dell Studio XPS, maten weet ik niet meer uit mijn hoofd. Bij mij was het vooral dat de Alpin's te smal waren. Ik zeg, laptopje mee naar de Bever, ff passen en dan lekker online bestellen!

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 25 mar 2011 11:33

Ik heb de knoop doorgehakt en een Deuter Trans Alpine 32 EL besteld.
De EL versie is wat ruimer als nodig, maar met mijn 190 is dit denk ik de beste oplossing om rug te ontzien.

Hopelijk morgen binnen, dan kan ik maandag gaan testen.

Bedankt voor de input zover!

Plaats reactie