Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tips vervangen binnenblad

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 04 apr 2011 19:11

.Jeroen. schreef:Ik zou graag zelf mijn binnenblad vervangen.

Ik las hier al dat ik mijn crank gewoon kan laten zitten. Nu zit ik alleen nog met het volgende

- Ik rij met een Ultegra 6700 compact crank en zou graag mijn 34t binnenblad vervangen voor een 39t. Kan ik dan gewoon Deze plaatsen?

- Ik wil ook gelijk de ketting mee vervangen, kan ik deze op dezelfde lengte laten of moet hij hij langer door het grotere binnenblad?


- Zal niet gaan. Dit betreft een blad voor een dubbel (steek 130 mm). Je hebt een blad met steek 110 mm nodig.

- Ketting hoeft niet ingekort te worden als je een groter binnenblad monteert.

sergio76
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 apr 2007 23:25

sergio76 04 apr 2011 22:33

EM schreef:
.Jeroen. schreef:Ik zou graag zelf mijn binnenblad vervangen.

Ik las hier al dat ik mijn crank gewoon kan laten zitten. Nu zit ik alleen nog met het volgende

- Ik rij met een Ultegra 6700 compact crank en zou graag mijn 34t binnenblad vervangen voor een 39t. Kan ik dan gewoon Deze plaatsen?

- Ik wil ook gelijk de ketting mee vervangen, kan ik deze op dezelfde lengte laten of moet hij hij langer door het grotere binnenblad?


- Zal niet gaan. Dit betreft een blad voor een dubbel (steek 130 mm). Je hebt een blad met steek 110 mm nodig.

- Ketting hoeft niet ingekort te worden als je een groter binnenblad monteert.


Zal idd niet gaan. Ik heb ook een compact Ultegra 6700 en wilde ook een 39.
Je zal een 38 binnenblad krijgen: TA Specialites Zephyr Compact Race

Deze is zilver in tegenstelling tot het grijs wat nu wordt toegepast voor de ultegra 6700 maar dat vind ik niet storend. Het is echt een absolute aanrader!! Ik heb h'm er sinds een aantal weken onder zitten en het rijdt geweldig!!

Succes.

Groeten

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 05 apr 2011 10:10

EM & Sergio76 Thanks! :)

Plaats reactie