Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22 mei 2009 03:31
door geertjan5
Volgens mij moet een LBS/winkel zijn administratie idd 5+ jaar bewaren.

En kunnen ze het niet zoeken op artikelnummer? Staat vast wel in een boek wat het artikelnummer is als ze die wielen niet meer verkopen.

Geplaatst: 24 mei 2009 00:03
door maus_1990
Geert Jan schreef:Volgens mij moet een LBS/winkel zijn administratie idd 5+ jaar bewaren.

En kunnen ze het niet zoeken op artikelnummer? Staat vast wel in een boek wat het artikelnummer is als ze die wielen niet meer verkopen.


denk het haast niet, die set is voor een vriendeprijsje de deur daar uit gegaan, dusja zal moeilijk worden. Inmiddels ook ff met Bontrager contact opgenomen om te kijken hoe coulant hun zijn. DT naven staan nou niet echt bekend om hun slechte kwaliteit, en anders ga ik het via mijn fietsverzekering spelen, en dan ook een DT naaf in laten zetten, alleen mooier zou een CK of een Tune zijn, maar eerst is kijken of ik het zo dan kan spelen, en ik er evt hoeveel voor terug krijg.

Geplaatst: 24 mei 2009 01:53
door geertjan5
zo kan het ook.
Zou je me misschien wat uit kunnen leggen over die fietsverzekering? Ik zou er ook graag 1 willen maar ik ben er niet uit hoe of wat. Heb gehoord dat de premie onvoorstelbaar hoog is.

Geplaatst: 24 mei 2009 02:04
door andromeda
En de verzekering heeft geen bon nodig?

Voor de goede orde, ik hoop voor je dat het naar je zin wordt opgelost maar ik denk dat het enige waar je op rekenen de coulance van Bontrager (Trek) is.

Geplaatst: 24 mei 2009 12:35
door maus_1990
Geert Jan schreef:zo kan het ook.
Zou je me misschien wat uit kunnen leggen over die fietsverzekering? Ik zou er ook graag 1 willen maar ik ben er niet uit hoe of wat. Heb gehoord dat de premie onvoorstelbaar hoog is.


Ik heb na mijn val in Heereveen een fietsverzekering bij Assurace afgesloten. Je moet dan met je fiets naar een lbs die meewerkt aan die verzekeringen. Die taxeert hem daar schijft alles op wat erop zit, en geeft er een prijskaartje aan. Jij kan dan beslissen om hem ook voor die prijs te verzekeren of voor een lager bedrag. Die verzekering geldt dan voor traininen en cyclo's (NIET VOOR WEDSTRIJDEN!!!) voor schade en diefstal. Premie is natuurlijk afhankelijk van waar je woont. Den Haag zal altijd duurder zijn dan Babyloniënbroek ofzo. Maar ik dacht dat de premie redelijk gelijk was aan een gewone fietsverzekering.
andromeda schreef:En de verzekering heeft geen bon nodig?

Voor de goede orde, ik hoop voor je dat het naar je zin wordt opgelost maar ik denk dat het enige waar je op rekenen de coulance van Bontrager (Trek) is.


Nope, die niet. Komt een schade expert langs dan he, en kijkt naar de dagwaarde van het wiel/naaf en wordt het zo opgelost.
Afwachten inderdaad hoe het loopt. Hoop ook op enige coulance van Bontrager, maar we zien wel...

Geplaatst: 09 dec 2010 22:49
door reason
Lang geleden...
Maar hoe is dit afgelopen?
Ik vraag dit omdat ik dezelfde wielen heb. Gelukkig nog geen problemen.