JOUW eerste racefiets
Na eerst heel veel gefietst te hebben op een Gazelle tour-fiets uiteindelijk toch een racer gekocht. Werd een Colnago CLX. Eerst met Mavic Aksiums en Shimano 105. Inmiddels met Campa Eurus en SRAM red. Daarnaast ook nog een 'slecht weer en woon-werk verkeer' Storm Petrel. Daar zit nu de oude afmontage van de CLX op.
Cervélo & Cannondale
Al sinds ik een klein meisje was leek het me absoluut luxe om verschillende fietsen voor verschillende doeleinden te hebben. Ik wilde vooral die "koersfiets" hebben maar dat kon echt niet voor een meisje! Tegen de tijd dat ik zelf mijn fietsen ging uitkiezen vond ik mijn kont veel te dik om me op een racer te vertonen maar ja, die gaat er wel beter uitzien naargelang die meer op een racer zit...
Uiteindelijk heb ik lang getwijfeld maar dankzij een druk jaar op professioneel vlak vond ik dat ik het verdiend had om mezelf te verwennen. Ik heb letterlijk gedroomd dat ik een Colnago had gekocht maar er niet meer bij stilgestaan, totdat ik op 14/2 met mijn glimmend nieuwe Arte de winkel uitliep.
Valentijnsdag staat sinds dit jaar in het teken van een andere geliefde
Uiteindelijk heb ik lang getwijfeld maar dankzij een druk jaar op professioneel vlak vond ik dat ik het verdiend had om mezelf te verwennen. Ik heb letterlijk gedroomd dat ik een Colnago had gekocht maar er niet meer bij stilgestaan, totdat ik op 14/2 met mijn glimmend nieuwe Arte de winkel uitliep.
Valentijnsdag staat sinds dit jaar in het teken van een andere geliefde
-
- Forum-lid
Heb van zowel mijn oude als mijn nieuwe fiets nog even de foto's opgezocht
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Mijn eerste fiets... Dat moet ondertussen bijna 21j geleden zijn. Ik kreeg hem voor mijn "plechtige communie". 't Was een tweedehandsje, dat wel, maar voor mij was 't wel een echte koersfiets, mijn Koga Miyata Roadwinner Deluxe.
Voor zover ik mij kan herinneren moet die er ongeveer zo hebben uitgezien (de maat klopt ook min of meer): http://img.2dehands.be/f/normal/1560649 ... nner-l.jpg.
Ondertussen, zo veel jaren later, heb ik nog een bijna 10j oude stalen Eddy Merckx en een recentere alu Ridley Compact in 't roulement.
Voor zover ik mij kan herinneren moet die er ongeveer zo hebben uitgezien (de maat klopt ook min of meer): http://img.2dehands.be/f/normal/1560649 ... nner-l.jpg.
Ondertussen, zo veel jaren later, heb ik nog een bijna 10j oude stalen Eddy Merckx en een recentere alu Ridley Compact in 't roulement.
-
- Forum-lid
is geen slechte eerste fiets anaszi
al ik me niet vergis ben jij met een mooi project bezig..??
al ik me niet vergis ben jij met een mooi project bezig..??
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Shimano 105
Mijn eerste fiets, gekocht voor 250,- incl. schoenen (niet die van de foto ;-P)
Gazelle team, met triple 9 speed tiagra. Ik vond het stuurlintje niet tof en de banden eigenlijk ook niet. Gewoon zwart van gemaakt. drie jaar veel plezier van gehad!!
Later bleek dat de voorvork verbogen was en het voorwiel zo gespaakt dat je er niets van merkte, behalve toen ik shimano 561 wielen kocht. Nieuwe voorvork erop en gaan:
Mijn eerste racefiets is de fiets waar ik nog op rijd. Een Scott CR1 Team.
Mijn eerste Racer was een Motobecane die ik voor 100 gulden uit het rek van de locale fietsenmaker mocht halen. De 10 "versnellingen" waren perfect voor de rondjes van 30 kilometer die ik in korte koersbroek en wapperend t-shirt aflegde. Elke rondje ging volle bak en het doel was vaak mn vader er af te rijden. Een jaar later sloot ik me aan bij de zomer groep van de schaatclub en kocht ik een batavus "met schakelhendels in de remmen" Niet veel later schafte ik "klik schoentjes" en een iBannesto Shirt aan (minstens twee maten te groot).
Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en heb na de batavus met campa mirage 8sp, een willier met shimano ultegra 9 gehad. Momenteel koers ik op een Van Tuyl met Centaur 10sp.
Hieronder een foto van een soortgelijke motobecane. Het frame en groep zijn hetzelfde. En ook het lintje doet me denken aan het felblauwe exemplaar dat ik met veel moeite rond mn stuur wikkelde.
Jeugdsentiment.... zucht.........[img=http://www.fahrradsucht.de/motobecane/i ... esamt1.jpg]
Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en heb na de batavus met campa mirage 8sp, een willier met shimano ultegra 9 gehad. Momenteel koers ik op een Van Tuyl met Centaur 10sp.
Hieronder een foto van een soortgelijke motobecane. Het frame en groep zijn hetzelfde. En ook het lintje doet me denken aan het felblauwe exemplaar dat ik met veel moeite rond mn stuur wikkelde.
Jeugdsentiment.... zucht.........[img=http://www.fahrradsucht.de/motobecane/i ... esamt1.jpg]
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Op verzoek hierbij wat foto's van mijn eerste fiets (nu net 1 dag in mijn bezit).
Keuze was: of een nieuwe of een 2e handse, het is een 2ehandse geworden zodat ik eerst eens kan kijken wat ik precies wil/wens (mede nav de reacties op dit forum nav mijn vraag oud of nieuw, nog bedankt voor deze adviezen!) maar wel 1 met een geheel nieuw frame en binnen/buitenkabels.
Vanwege een "aantik-ongeluk" met een auto was in het vorige frame een kleine barst gekomen, eigenaar heeft bij locale FM een ander frame gekocht en de FM wat goed was over laten zetten en de rest vervangen door nieuw.
De fiets, nu mag ie nog in de huiskamer:
de beschermfolie zit nog op het trek plaatje:
De bovenbuis met de "gij-zult-voorzichtig-zijn-met-de-carbon-voorvork"waarschuwingssticker
geen Bont-raggers maar Mavic Ksyrium Elite - raggers
Bij gebrek aan een fietscomputer de GPS maar even gemonteerd in afwachting van een Garmin Edge. De stuurpen is met z'n 11,5cm wat aan de lange kant, gaat nog vervangen worden door iets tussen de 5 en 7 cm
((iemand nog iets liggen?)
buiten, afgespoten na een eerste, regenachtige trip
Vorig weekend tijdens de Fiets testdagen een lichtgrijze Rose bidon "gescoord". En grijs en grijs dat ligt elkaar wel, past goed op de fiets. Nu alleen nog even de D Rose eraf vijlen ....
Na deze eerste rit ben ik er in ieder geval achter gekomen dat:
- off road single tracks met aan je linkerzijde een heeeel diep kanaal op een racefiets minder grappig zijn dan met een MTB
- gelijktijdig opschakelen van voorblad en achtertandwielen tot hele vieze, vettige vingers leidt
Tot zover, komende week geen tijd ergens voor....moet fiets poetsen....
Keuze was: of een nieuwe of een 2e handse, het is een 2ehandse geworden zodat ik eerst eens kan kijken wat ik precies wil/wens (mede nav de reacties op dit forum nav mijn vraag oud of nieuw, nog bedankt voor deze adviezen!) maar wel 1 met een geheel nieuw frame en binnen/buitenkabels.
Vanwege een "aantik-ongeluk" met een auto was in het vorige frame een kleine barst gekomen, eigenaar heeft bij locale FM een ander frame gekocht en de FM wat goed was over laten zetten en de rest vervangen door nieuw.
De fiets, nu mag ie nog in de huiskamer:
de beschermfolie zit nog op het trek plaatje:
De bovenbuis met de "gij-zult-voorzichtig-zijn-met-de-carbon-voorvork"waarschuwingssticker
geen Bont-raggers maar Mavic Ksyrium Elite - raggers
Bij gebrek aan een fietscomputer de GPS maar even gemonteerd in afwachting van een Garmin Edge. De stuurpen is met z'n 11,5cm wat aan de lange kant, gaat nog vervangen worden door iets tussen de 5 en 7 cm
((iemand nog iets liggen?)
buiten, afgespoten na een eerste, regenachtige trip
Vorig weekend tijdens de Fiets testdagen een lichtgrijze Rose bidon "gescoord". En grijs en grijs dat ligt elkaar wel, past goed op de fiets. Nu alleen nog even de D Rose eraf vijlen ....
Na deze eerste rit ben ik er in ieder geval achter gekomen dat:
- off road single tracks met aan je linkerzijde een heeeel diep kanaal op een racefiets minder grappig zijn dan met een MTB
- gelijktijdig opschakelen van voorblad en achtertandwielen tot hele vieze, vettige vingers leidt
Tot zover, komende week geen tijd ergens voor....moet fiets poetsen....
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Handgemaakte Reynolds 531 van Vittorio. De onderdelen zijn hier en daar vervangen en bij elkaar geraapt. Cranks zijn Shima 600 van m'n vader en hebben zelfs nog van die gekringelde graveersels. Wielen ultegra 8sp met Campa Atlanta 96 velgen en verraad ook de leeftijd van de fiets. Hij heeft net z'n 12.5 jarig jubileum gehad en heb inmiddels een andere fiets. De eerste echte nieuwe fiets; een blauwe Specialized SL2, volledig dura-ace. Alles orgineel en passend bij elkaar.
Luek topic en hoop op meer foto's,
Groet,
Luek topic en hoop op meer foto's,
Groet,
Loeki Pro
Loeki Pro