Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16 mei 2009 10:56
door gabri
Het korte stukje ligt op mijn route, maar van de andere kant wil ik ook nog eens gaan polsen.
Geplaatst: 18 mei 2009 20:04
door gabri
Met het lange stukje bedoel je de geasfalteerde kant neem ik aan ?
Vandaag heb ik eerst de klinkerkant gedaan en daarna 2x de geasfalteerde kant.
Hoezo wordt de geasfalteerde kant de lange kant genoemd ? ik vind het vrij kort.
Op de gasfalteerde kant kwam ik nergens onder de 18,8 km/u op de teller.
Geplaatst: 18 mei 2009 23:46
door ferry1982
waar begint de klim dan
ik zie alleen maar een bruggetje wat je op fietst
Geplaatst: 19 mei 2009 00:30
door gabri
Ok, maar ik heb het gevoel dat ik lang op hetzelfde tempo kan blijven doorklimmen.
Oftewel geen ademnood, geen gekke sprints.
Dit weekend de ardennnen, ben benieuwd..
Geplaatst: 19 mei 2009 00:48
door gabri
Ook niemand die z'n gemiddelde snelheid weet op één van de kanten ? dan heb ik een beetje vergelijkingsmateriaal.
Geplaatst: 19 mei 2009 01:13
door josdecoach
[quote="gabri"]Kun je iets over klimniveau zeggen als je weet dat je bij het kopje van bloemendaal (bij de hockeyclub ?) bij de eerste bocht naar links tot bovenaan bij de volgende bocht naar rechts rijdt.
Afgaand op snelheid rijd ik daar gemiddeld 25 omhoog (het eerste stuk rechtdoor), overigens is het geen sprint. Is dat oké ?[/quote]
het eerste stuk rechtdoor bedoel je vanaf de hockeyclub tot aan de bocht linksaf? Dat loopt volgens mij maar ligt op, pas vanaf de bocht wordt het stijl.
Het hele kopje is idd erg kort, vooral met die stukjes afdaling tussendoor.
Maar het lijkt me een goede training voor Limburgse heuveltjes overknallen of niet?
En als je het een stuk of 10 x achter elkaar doet, is het dan ook geen klimtraining te noemen?
Geplaatst: 19 mei 2009 01:33
door gabri
Ik bedoel het steile jep.. tot bovenaan.
Geplaatst: 19 mei 2009 01:43
door dempster
Ik train zelf best vaak bij het kopje, ik doe dit juist om mijn sprint te verbeteren. Het klimmetje is te kort voor klimtraining.
Ik doe hem altijd vanaf de asfalt kant, dus niet vanaf de hockey club maar andere kant.
ik doe 2x 5keer omhoog sprinten. Dit is vanaf de net nieuw gelegde start lijn tot aan de kasseien en dan trek ik em door tot het bankje aan je rechterhand. Dan laat ik me geleidelijk naar beneden bollen tot een gas paaltje aan de rechterkant. Dan draai ik om en rij ik rustig naar de start en knal ik em weer volgas omhoog. Bij de streep sta ik wel stil. Ik accelereer naar de 35 en daar probeer ik em vast te houden zolang mogelijk. Bij de de kasseien strook heb ik meestal een snelheid van 28-30.
Bij ons in de vriendengroep noemen we dit de bastraining, aangezien die jongen dit 1x per week doet.
Geplaatst: 19 mei 2009 02:03
door gabri
Opsprinten heb ik nog niet geprobeerd, maar ik doe het gewoon in het duurtraining tempo (waar je dus niet buitenadem raakt)
Ik ging ervan uit dat je dan wel een beetje kan zeggen hoe je klimniveau is, kijkend naar de snelheid op dat tempo, in mijn geval kom ik dus niet onder de 18,8 km/u bij een helling van 7,1 % , overigens 2x achterelkaar gereden.
Ik moet t maar gaan matchen met de ardennen straks of die waarden bij elkaar in de buurt komen.
Geplaatst: 19 mei 2009 02:18
door dempster
jah ik zelf ben de anti-klimmer. Maar dit kopje gaat me nog wel goed af. Zodra je me dumpt in limburg. Word ik op de vaalserberg gelijk op 3 minuten gereden. Ik denk niet dat je het kan vergelijken met klimmen, want na een tijdje slaat de verzuring er ook in bij het klimmen.
Geplaatst: 23 mei 2009 01:09
door cyclelicious
Vandaag even het kopje meegepakt tijdens een trainingsrit.
Normaal opgefietst met af toe een sprintje.
Eerst vanaf de hockeyclub t/m dat grote parkeerterrein, 2x op de grote plaat,
snelheid +-24 á 26km/u. Na de 2e keer het hele kopje gedaan en de afdaling genomen bij het asfaltgedeelte met +- 68km/u. Beneden weer omgedraaid en toen weer omhoog, weer op de grote plaat. Snelheid begon met 18km/u en liep op tot 30km/u.
Het was behoorlijk zweten daar in B'daal, er stond totaal geen wind daar en de zon was goed aanwezig..
Toen vond ik het wel genoeg met inmiddels ruim 80km op de teller. Daarna weer 60km terug naar huis gefietst.