iets vreemds gezien
[quote="JuulH"][quote="Stillekracht"]In België hebben ze een test gedaan van deze hoofddoekjes en harde schaal helmen. Het bleek dat deze doekjes toch beter waren!!
Het volgende testprotocol hebben ze gebruikt: Vanuit de toren van de kerk hebben ze de helmen en diverse hoofddoekjes naar beneden gegooid. Je raadt het al welke onbeschadigd waren![/quote]
en als je dan een beetje nadenkt, snap je ook dat een hoofddoekje ook veel meer weerstand heeft en dat 't ook "10x" zo lang duurt voordat het beneden is. het gewicht van een hoofddoekje is ook nog een stuk lichter.
kijk naar de zwaartekracht:
Helm laten we zeggen 300 gram: 0,3 * 9,81 = 2,942Newton
Hoofddoek 30 gram(?) : 0,03 * 9,81 = 0,2943 Newton.[/quote]
Ja, dat hadden die Belgen natuurlijk ook wel door. Dus toen hebben ze de doekjes 10x zo zwaar gemaakt. Gingen nog steeds niet stuk!
Het volgende testprotocol hebben ze gebruikt: Vanuit de toren van de kerk hebben ze de helmen en diverse hoofddoekjes naar beneden gegooid. Je raadt het al welke onbeschadigd waren![/quote]
en als je dan een beetje nadenkt, snap je ook dat een hoofddoekje ook veel meer weerstand heeft en dat 't ook "10x" zo lang duurt voordat het beneden is. het gewicht van een hoofddoekje is ook nog een stuk lichter.
kijk naar de zwaartekracht:
Helm laten we zeggen 300 gram: 0,3 * 9,81 = 2,942Newton
Hoofddoek 30 gram(?) : 0,03 * 9,81 = 0,2943 Newton.[/quote]
Ja, dat hadden die Belgen natuurlijk ook wel door. Dus toen hebben ze de doekjes 10x zo zwaar gemaakt. Gingen nog steeds niet stuk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Het verschil in massa is inherent aan de zwaartekracht: F = mgh = 1/2*m*v^2 ofwel de massa valt weg uit deze vergelijking. De valsnelheid is dan hetzelfde.
Kijk naar de collega van Armstrong die de test van Galileo herhaalt met een hamer en een veer.
Kijk naar de collega van Armstrong die de test van Galileo herhaalt met een hamer en een veer.
-
- Forum-lid
Wat is eigenlijk zwaarder, een kilo ijzer of een kilo veren?
-
- Forum-lid
Ik ben blij dat de test hier wetenschappenlijk wordt onderbouwd.
[quote="kilometervreter"]Het verschil in massa is inherent aan de zwaartekracht: F = mgh = 1/2*m*v^2 ofwel de massa valt weg uit deze vergelijking. De valsnelheid is dan hetzelfde.
Kijk naar de collega van Armstrong die de test van Galileo herhaalt met een hamer en een veer.[/quote]
nog 1x off topic :$
gezien er in de ruimte een vacuüm is, en er dan geen lucht wrijving is, valt alles even snel.
Kijk naar de collega van Armstrong die de test van Galileo herhaalt met een hamer en een veer.[/quote]
nog 1x off topic :$
gezien er in de ruimte een vacuüm is, en er dan geen lucht wrijving is, valt alles even snel.
Specialized Tarmac Elite Compact
Vandaag ook iets vreemds gezien bij mijn fietsenmaker. Let op de details: ze weet echt wel wat ze koopt...maar de combinatie is discutabel
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik mis het achterlicht nog. En een zijstandaard.
DIt is ronduit een bizar ontwerp. Hele vreemde combi van allerlei technische keuzes in de meeste schreeuwerige kleuren.
DIt is ronduit een bizar ontwerp. Hele vreemde combi van allerlei technische keuzes in de meeste schreeuwerige kleuren.
Live fast; die young. mijn blog