Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30 apr 2009 12:20
door foosho
Je kunt het nooit 100% voorkomen, daarom neem je altijd 1-2 extra binnenbandjes mee, dan zit je in no-time weer op de fiets na lekrijden.
Je kunt best DD oid kopen, maar dan kun je nog steeds prima lekrijden, kans zal wel wat afnemen, maar bij glas, scherpe steentjes, spijkerks, etc, gaat ie ook gewoon lek.
Geplaatst: 10 mei 2009 18:06
door berenschild
Gisteren mijn derde Ultremo R moeten vervangen.
Eerste en tweede na +/- 300 km(driehonderd!)
Derde na +/- 600 km.
Vierde ligt er nog op, maar…
Afgelopen met Ultremo R.
Geplaatst: 10 mei 2009 18:34
door tomkolkman
Heb mijn bandjes nog steeds niet binnen; duurt wel lang daar bij bij bike-components.
Het lijkt mij verstandig ze eerst even te laten liggen, voor ze direct in gebruik te nemen aangezien dit ook bij vorige ultremo's problemen opleverde. Of is dit niet nodig?
Net even gekeken op hun site maar ik krijg een hele andere pagina; klopt niet echt
Geplaatst: 10 mei 2009 19:19
door berenschild
Was eigenlijk niet lek, maar vastgesteld dat een sneetje in band uitgegroeid is tot een gat/vervorming buitenband, het is alsof de hechting van de buitenrubber op de vectran niet perfect verlopen is.
Is bij alle drie bandjes identiek
Geplaatst: 10 mei 2009 21:21
door ride&smile_
Ik rij inmiddels 1 jaar (zomer en winter) op de normale Ultrmo's en maar 1 keer lek gereden dus dat valt mee alleen ziet mijn achterband eruit als door hagel beschoten.
Allemaal stukjes rubber weg maar geen lekker verder..
Dus dat zit met ultremo's wel goed dus..
Geplaatst: 10 mei 2009 21:50
door amclassic-fan
1 zwaluw maakt nog geen zomer...
Geplaatst: 11 mei 2009 00:19
door lvgh
Amclassic-fan schreef:1 zwaluw maakt nog geen zomer...
Al wil Schwalbe ons dat graag doen geloven en trappen er blijkbaar ook veel mensen in. Voor die marketingmachine neem ik m'n petje af, gelukkig zijn de banden niet veel soeps anders hadden we straks helemaal geen keuze meer
Geplaatst: 11 mei 2009 10:20
door markbisselink
Het rare is dat Fiets de band heeft getest als beste getest bijna, dus slecht is het niet lijkt mij.
Maar dat ze met een Ultremo DD komen zegt mij genoeg, is zeker de oude Ultremo van vorig jaar met een nieuwe naam!
Ik overweeg ook nog steeds, maar als ik die reacties lees.
Geplaatst: 11 mei 2009 10:34
door hoorn
In mijn omgeving zijn er een aantal die op de Ultremo R rijden. Van de zes banden inmiddels 4 gescheurd. Echt letterlijk gescheurd op het loopvlak. Ik heb zelf ook de "fout" gemaakt om de Ultremo's te kopen. Ik had ze uit voorzorg even om de reservewielen gelegd. Afgelopen weekend heb ik er 200 km's op gereden en veel kleine sneetjes in het loopvlak, maar daar heeft iedere band met een zachte compound last van. Ik ben alleen als de dood dat er ineens scheuren in zitten. Maar goed in hoop deze week de gewone wielen weer te kunnen gebruiken en dan rij ik weer op de Conti's
De test van Fiets zegt niet zo veel over de duurzaamheid. Er wordt eigenlijk alleen getest op doorprikkracht en rolweerstand. Voor een duurtest moet je de bandjes gewoon een jaar gebruiken. En het liefst wat breder uitzetten zodat je onderzoek ook wat betrouwbarder wordt. Overigens zijn de testjes in fiets wel een indicatie voor licht rollen en lekbestendigheid, zowel de oude Ultremo als de Conti GP4000S zijn in de praktijk behoorlijk lekbestendig en rollen ook vrij licht voor m'n gevoel.
Geplaatst: 11 mei 2009 10:42
door wezep
Mark Bisselink schreef:Het rare is dat Fiets de band heeft getest als beste getest bijna, dus slecht is het niet lijkt mij.
En hoeveel km heeft Fiets erop gefietst?
Qua eigenschappen (gewicht, rolweerstand) zou het vast wel een goede band zijn, maar in de praktijk dus niet.
Geplaatst: 11 mei 2009 16:10
door markbisselink
@ Hoorn
Verander je onderschrift dan ook even;)
Je hebt dus 4000S en die bevallen super?
Geplaatst: 12 mei 2009 10:13
door hoorn
Mark Bisselink schreef:@ Hoorn
Verander je onderschrift dan ook even;)
Je hebt dus 4000S en die bevallen super?
Je hebt gelijk. Ik had het even over het hoofd gezien. Bedankt.