Wachttijd Lightweight Standard Clinchers
-
- Forum-lid
Groetjes
-
- Forum-lid
Peter i200 schreef:mooi hoor ben benieuwd hoe ze rijden/bevallen. zeker het banden leggen/afhalen. kun je hier ook gewoon een bandenlichter op die carbon rand zetten en flink kracht zetten???
Deze namiddag heb ik er al een 75 km. met gefietst ,ze bevallen prima ,er was tamelijk veel wind en de windgevoeligheid viel reuze mee.
De rand van de velg is best stevig, bij het opleggen van de banden heb ik plastiek bandenlichters gebruikt.
Groetjes
jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de zijwind vind ik ook heel erg meevallen. ik had er met mijn xentis wielen "meer" last van.
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.
maar voor het oog blijven het prachtige wielen. en ze staan prachtig in je fiets.
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.
maar voor het oog blijven het prachtige wielen. en ze staan prachtig in je fiets.
-
- Forum-lid
Moustache schreef:Een levertijd van meer dan een jaar??? Dan had ik dus al lang op andere wielen gereden!
maar dan heb je ook wat
sorry ben dyslectisch.
Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
Als je een beetje handig bent kan je het zelfs zonder bandenlichters! Ik leg ze erop en haal me banden eraf zonder bandenlichters! Maar je moet er wel handigheid in hebben. (geleerd van een mechanieker die het zo deed) Op training neem ik dan ook geen bandenlichters mee!
maus_1990 schreef:Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
Als je een beetje handig bent kan je het zelfs zonder bandenlichters! Ik leg ze erop en haal me banden eraf zonder bandenlichters! Maar je moet er wel handigheid in hebben. (geleerd van een mechanieker die het zo deed) Op training neem ik dan ook geen bandenlichters mee!
Aardig offtopic:
Banden opleggen zonder lichters lukt me wel, maar wat is het trucje om ze ook zonder lichters er vanaf te krijgen?
Ben erg benieuwd
Mellie schreef:maus_1990 schreef:Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
Aardig offtopic:
Banden opleggen zonder lichters lukt me wel, maar wat is het trucje om ze ook zonder lichters er vanaf te krijgen?
Ben erg benieuwd
eventjes offtopic doorzetten...
ja dus! als je je wiel op de schoot leg ( in een soort zit kan je het beste gaan staan zoals als je moet poepen;)) dan ga je met bijde duimen vanaf je middel naar onder over de band duwen met een redelijke kracht. Dan zie je dat er aan de andere kant van waar je begonnen bent er ruimte tussen de band en de velg komt. Doe dat een paar keer zodat er voldoende speling is en de trekt zo je band eraf. Kan je zelfs als je de gehele band meenemt in ene keer ook de binnenband meenemen. Maakt niet uit waar het ventiel trouwens zit
Hoop dat het beetje goed is uitgelegd, ander moet je maar ff pm'en
-
- Forum-lid HC
Wat een wielen zeg, maar nou heb ik toch een paar vraagjes. Iedereen zegt dat ze erg duur zijn
-wat is duur??
-Wat als er een spaak breekt kan je die vervangen?
-De wielen zijn toch op basis van DT240??
Wel super 1200gram, het gewicht van een klimsetje en nog aero ook!!!
-wat is duur??
-Wat als er een spaak breekt kan je die vervangen?
-De wielen zijn toch op basis van DT240??
Wel super 1200gram, het gewicht van een klimsetje en nog aero ook!!!