Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wachttijd Lightweight Standard Clinchers

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 04 mei 2009 21:33

Zoals beloofd door Peza zijn ze vandaag geleverd ,toch als 16/20 spaaks, gewicht 1100 gr.

Afbeelding][/url]
Groetjes

peteri200
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 04 mei 2009 21:37

mooi hoor ben benieuwd hoe ze rijden/bevallen. zeker het banden leggen/afhalen. kun je hier ook gewoon een bandenlichter op die carbon rand zetten en flink kracht zetten???

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 04 mei 2009 21:41

Peter i200 schreef:mooi hoor ben benieuwd hoe ze rijden/bevallen. zeker het banden leggen/afhalen. kun je hier ook gewoon een bandenlichter op die carbon rand zetten en flink kracht zetten???

Deze namiddag heb ik er al een 75 km. met gefietst ,ze bevallen prima ,er was tamelijk veel wind en de windgevoeligheid viel reuze mee.
De rand van de velg is best stevig, bij het opleggen van de banden heb ik plastiek bandenlichters gebruikt.
Groetjes

peteri200
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 04 mei 2009 23:53

jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de zijwind vind ik ook heel erg meevallen. ik had er met mijn xentis wielen "meer" last van.
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.
maar voor het oog blijven het prachtige wielen. en ze staan prachtig in je fiets.

floris0024
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:17

floris0024 04 jun 2009 01:38

Moustache schreef:Een levertijd van meer dan een jaar??? Dan had ik dus al lang op andere wielen gereden!


maar dan heb je ook wat
sorry ben dyslectisch.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 jun 2009 02:11

Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.


Als je een beetje handig bent kan je het zelfs zonder bandenlichters! Ik leg ze erop en haal me banden eraf zonder bandenlichters! Maar je moet er wel handigheid in hebben. (geleerd van een mechanieker die het zo deed) Op training neem ik dan ook geen bandenlichters mee!
Afbeelding

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 04 jun 2009 09:51

maus_1990 schreef:
Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.


Als je een beetje handig bent kan je het zelfs zonder bandenlichters! Ik leg ze erop en haal me banden eraf zonder bandenlichters! Maar je moet er wel handigheid in hebben. (geleerd van een mechanieker die het zo deed) Op training neem ik dan ook geen bandenlichters mee!



Aardig offtopic:
Banden opleggen zonder lichters lukt me wel, maar wat is het trucje om ze ook zonder lichters er vanaf te krijgen?

Ben erg benieuwd

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 04 jun 2009 11:09

Mellie schreef:
maus_1990 schreef:
Peter i200 schreef:jah ik rijd zelf ook met lightweight maar dan voor tubes. de
maar ik blijf het toch altijd maar spannend vinden full carbon voor clinchers als ik die 2 dunne randjes bekijk. om daar je band over heen te moeten wippen.


Als je een beetje handig bent kan je het zelfs zonder bandenlichters! Ik leg ze erop en haal me banden eraf zonder bandenlichters! Maar je moet er wel handigheid in hebben. (geleerd van een mechanieker die het zo deed) Op training neem ik dan ook geen bandenlichters mee!



Aardig offtopic:
Banden opleggen zonder lichters lukt me wel, maar wat is het trucje om ze ook zonder lichters er vanaf te krijgen?

Ben erg benieuwd


eventjes offtopic doorzetten...
ja dus! als je je wiel op de schoot leg ( in een soort zit kan je het beste gaan staan zoals als je moet poepen;)) dan ga je met bijde duimen vanaf je middel naar onder over de band duwen met een redelijke kracht. Dan zie je dat er aan de andere kant van waar je begonnen bent er ruimte tussen de band en de velg komt. Doe dat een paar keer zodat er voldoende speling is en de trekt zo je band eraf. Kan je zelfs als je de gehele band meenemt in ene keer ook de binnenband meenemen. Maakt niet uit waar het ventiel trouwens zit ;)

Hoop dat het beetje goed is uitgelegd, ander moet je maar ff pm'en ;)
Afbeelding

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 04 jun 2009 11:11

ligt aan type band
er zijn soepele banden en die kun je simpel van je velg trekken
andere zijn dan weer wat stroever zoals draadbanden

soms ligt het aan de velg , de omtrek iets kleiner
avia cyclingteam

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13694
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jun 2009 13:23

Wat een wielen zeg, maar nou heb ik toch een paar vraagjes. Iedereen zegt dat ze erg duur zijn

-wat is duur??
-Wat als er een spaak breekt kan je die vervangen?
-De wielen zijn toch op basis van DT240??

Wel super 1200gram, het gewicht van een klimsetje en nog aero ook!!!

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 04 jun 2009 13:35

Wielen zijn inderdaad duur, en duur is 3500,- de spaken dat heeft patrickh al toegelicht, crashreplacement = x% (dacht 30% of 50%) korting op een nieuw wiel namen zijn DT240, optie voor DT190 is ook mogelijk.

Plaats reactie