Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15 apr 2009 16:37
door davymegane
Op een veld fiets is het bracket ook hoger dan een wegfiets. en zit je meer rechtop.
en de wielen zijn idem aan die van een wegfiets.
niet duur maar ijzersterk zijn de mavic aksium.
en ik denk dat het het beste is om bij een fm een opstapfiets te kopen.
Kijk eens bij Ridley of Thompson.
Thompson heeft regelmatig mooie promo's

Geplaatst: 18 apr 2009 19:49
door gerritthebikert
Hey lieden,


dank voor de reacties. Ik zit nog steeds op de schop, maar heb me de afgelopen tijd wel wat verder kunnen orienteren.

Wat betreft de aangepaste fiets bij Ger Bikes, dat betrof een eigen gemaakte fiets, met afmontage in de 105 groep, frame op eigen kleur. Maar ja, 1500,- is me net wat teveel (er komt nog meer bij met kleding en ascessoires).
Vandaag even bij de Haan (ouderkerk aan de Amstel) gekeken, en daar kan ik woensdag een Focus Variado expert testen, en een veldrij fiets testen...voel ik hopelijk het verschil. Ze hebben me daar compleet ingemeten, goeie service.
Vandaag ook bij Lohman getest: de cube attempt en de cannondale synapse.
Het rijdt in ieder geval allemaal soepel, dus lastig kiezen. Ook hier vriendelijke service, we konden meteen proefrijden, alleen betreffende de maat ging alles gewoon ff op het oog.

In ieder geval; na woensdag hoop ik meer te weten. Nu blijft het nog effe zweven tussen al die variaties en prijzen. Zo'n ritje van 5 min. zegt mij als leek toch niet zoveel, daarvoor heb ik toch wat meer tijd nodig.

Geplaatst: 18 apr 2009 20:10
door amclassic-fan
De maat goed op het oog bepalen gaat nog altijd een stuk beter dan dat een computer programma dat doet, dus daar zou ik je niet door laten leiden.

Geplaatst: 18 apr 2009 20:20
door neos
Ook bij inruil of verkoop is het een stuk moeilijker om een veldfiets te slijten.
Dus racerd en ATB

Veldfiets van de baan: Cannondale of Cube

Geplaatst: 27 apr 2009 19:57
door gerritthebikert
Zo, dank voor de input tot nu toe.
ondertussen weer wat gevorderd. De veldfiets is definitief van de baan:
minpunten waren:
compact blad (2 voorbladen) met een kleiner verzet (46 ipv 50/52). Bij 95% van m'n ritten (verwachting) gaat het toch over de weg, en mogelijk ook nog in groep en dan heb je op lange ritten en snelheid toch een achterstand.
bijkomende kosten voor extra velgen/ banden setje.

Voor die enkele keren dat ik offtrack zou willen kan ik dan beter ergens iets huren.

De racefiets:
Bij De Haan getest op de focus variado expert: prima fiets, maar om één of andere reden had ik er weinig 'gevoel' bij, terwijl die er verder best goed uitziet met prima specs. De Haan was echter niet zinnens om ons tegemoet te komen (koop van 2 fietsen), terwijl Lohman dat wel wilde.
Bij Lohman wat verder gebabbeld: de caad9 of synapse zijn momenteel moeilijk leverbaar, dus gaat de six (triple 105) de deur uit voor de prijs van de synapse (dus 1399 ipv 1599). Tevens gaat hier dan nog korting over de fiets, kleding en accesoires heen. De Six komt dus in beeld voor ca 1200,-.
Lijkt mij een mooie deal, alleen zie ik nergens ervaring over de six op internet, terwijl het frame wel wat afwijkt van de synapse of caad9.

Aanstaande zaterdag kan ik een proefrit maken op de six en vergelijken met bv de Cube attempt (105 á ca 1000,-) of Streamer (ultegra a ca 1150,-).

Wat is volgens jullie waardevoller voor mijn situatie (startende fietser overstappend van hardlopen/ 3x per week trainen/ 182 cm bij ca 75 kg/ er veel zin in!): Cube met Ultregra of een beter frame (Cannondale) met 105 groep volgens jullie?
Graag jullie reactie, vast bedankt!

Geplaatst: 27 apr 2009 20:18
door rob74
Ultegra is net iets beter schakelen, maar niet iets wat echt een wereld van verschil maakt. Cube maakt goede frames en Cannondale ook. Dus ook dat verschil is niet echt groot. Ik zou zelf voor de Cannondale gaan. Dat is toch iets deftiger dan een Duitse prijsvechter als Cube.

Wat ook belangrijk is. Welke van de twee vind het het mooist? Koop toch vooral geen frame wat je eigenlijk de moeite van het aankijken niet waard vindt. Daar ga je namelijk heel veel spijt van krijgen.

Geplaatst: 27 apr 2009 20:47
door em
Met geen van beide doe je een miskoop. Neem vooral degene die het best bij je past. In het laatste nummer van Fiets staat overigens een lezerstest waarin de Six ook aan bod komt.

Geplaatst: 03 mei 2009 16:59
door gerritthebikert
De knoop is doorgehakt; het wordt een six-je!
Afgelopen zaterdag een ritje gemaakt en de keus is dan toch door emotie gestuurd: wat rijdt dat ding lekker en wat ziet het er gaaf uit! Geen ratelende velgen of schreeuwende kleurcombinaties (deze cubes in mijn beleving).
Aanstaande week kan ik 'm ophalen in het 'racing red' en dan lekker de weg op!
Nogmaals bedankt voor alle ideeen (ook in alle andere starters vragen ;) ).

Geplaatst: 04 mei 2009 00:24
door kalkaanslag
Ik zou voor een combi gaan: racefiets in de zomer, en veldritfiets in de winter om de fietstechniek te verbeteren. MTB'en is weer een iets andere houding en aangezien mountains in NL niet aanwezig zijn ben je snel aangewezen op het veld ;-)