Ja, da's waar. Een hype is snel gemaakt. En mensen zullen nu eenmaal eerder melden dat er iets niet klopt als dat er geen problemen zijn.
Overigens was ik, los van de genoemde problemen, wel erg tevreden over de eigenschappen van de wielset. Maar ik moet gewoon een wielset hebben waar ik 100% vertrouwen in heb. En dat was na de genoemde problemen niet meer het geval.
Welke wielen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Volgens mij is er toch wel een kleine trend te zien dat de meeste mensen tevreden waren over de vista en vista sl en dat er met de invoering van de nieuwere typen ea 70, ea 90 etc toch wat meer problemen zijn gekomen.
Mijn vader weegt rond de 90 kg en rijdt nu een jaartje probleemloos op gebruikt gekochte easton vistas rond.
Ik zou zelf geen campa of fulcrum meer kopen omdat ik mijn buitenbanden daar niet op een normale manier omheen krijg. Kantoorhandjes ok, maar voor mij toch een belangrijk punt om op te letten. Ik heb geen zin in dat gesodemieter.
Vroeg me nog wel af Lincity waarom heb je de vistas eigenlijk verkocht? Als ze niet bevielen zou ik niet weer easton kopen en als ze wel bevielen, waarom heb je ze dan verkocht?
Mijn vader weegt rond de 90 kg en rijdt nu een jaartje probleemloos op gebruikt gekochte easton vistas rond.
Ik zou zelf geen campa of fulcrum meer kopen omdat ik mijn buitenbanden daar niet op een normale manier omheen krijg. Kantoorhandjes ok, maar voor mij toch een belangrijk punt om op te letten. Ik heb geen zin in dat gesodemieter.
Vroeg me nog wel af Lincity waarom heb je de vistas eigenlijk verkocht? Als ze niet bevielen zou ik niet weer easton kopen en als ze wel bevielen, waarom heb je ze dan verkocht?
Ik heb mijn Vista's verkocht omdat ik eerst met Ultegra reed. Daarna ben ik overgestapt op Chorus, en heb een tijdje met een Marchisio casette gereden. Over m'n vista's was ik zeeer tevreden, maar ik kon een goede prijs krijgen voor de set en heb ze dus verkocht.
De EA90 Aero's zijn afgevallen vanwege de prijs, EA90 SLX is denk ik te slap voor mijn gebruik.
EA90SL trekt me toch wel heel erg. 24 spaken voor en 28 achter moeten het toch een stijf wielsetje maken, welke ook nog eens licht is.
Fulcrum R3 en Campagnolo Zonda, maximum gewicht 85kg? dat schrikt me toch wel een beetje af...
In hoe verre zijn de 'aero' spaken van de R3 en Zonda ook echt meer 'aero' dan de EA90SL?
De EA90 Aero's zijn afgevallen vanwege de prijs, EA90 SLX is denk ik te slap voor mijn gebruik.
EA90SL trekt me toch wel heel erg. 24 spaken voor en 28 achter moeten het toch een stijf wielsetje maken, welke ook nog eens licht is.
Fulcrum R3 en Campagnolo Zonda, maximum gewicht 85kg? dat schrikt me toch wel een beetje af...
In hoe verre zijn de 'aero' spaken van de R3 en Zonda ook echt meer 'aero' dan de EA90SL?
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik ben ook op zoek naar nieuwe wielen. Na wat ik hier allemaal lees over de EA90's van Easton: Is het verstandig een set EA90 aero aan te schaffen tweedehands? Of beter nog 100 euro meer betalen voor een nieuwe set Fulcrum Racing 3's bijvoorbeeld?
Bartvdvk schreef:Ik ben ook op zoek naar nieuwe wielen. Na wat ik hier allemaal lees over de EA90's van Easton: Is het verstandig een set EA90 aero aan te schaffen tweedehands? Of beter nog 100 euro meer betalen voor een nieuwe set Fulcrum Racing 3's bijvoorbeeld?
2de hands zou ik uberhaupt niet zo snel kopen. Je weet nooit wat ermee gedaan is!
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...
Bedankt voor uw reactie Lincity
Per jaar doe ik als wielertoerist 3000 a 4000 km. Ga ook geregeld de kasseibaantjes opzoeken in de streek. Welke wielset raad je me dan aan?
Is er een groot verschil tussen de easton EA50, fulcrum racing 5 en fulcrum racing 3?
Per jaar doe ik als wielertoerist 3000 a 4000 km. Ga ook geregeld de kasseibaantjes opzoeken in de streek. Welke wielset raad je me dan aan?
Is er een groot verschil tussen de easton EA50, fulcrum racing 5 en fulcrum racing 3?