verkleuren frame wilier
wilier51 schreef:Ik hoop dat het mij niet gebeurd. Heb net een nieuwe Wilier Mortirolo gekocht zwart- rood-wit. Misschien alleen bij Izoard?? Zullen toch dezelfde lakleverancier hebben?
Alleen bij de 2008-versie van de Izoard en dan ook alleen maar op de bovenbuis en niet op de schuine benedenbuis, die is goed en blijft ook gewoon goed.
Blijkbaar zijn ze op de bovenbuis iets van een blanke UV-bestendige toplaag o.i.d. vergeten.
Hallo,even een reactie op de verkleuring van de blauw/witte Izoard.
Ook de mijne van 9 maanden oud wordt geel.
Krijg inderdaad ook een nieuw frame,echter de blauw/witte kleur gaat eruit!!!
Er komt een nieuwe eind van het jaar,wordt wit/zilver met een beetje rood.
Ik ben voor de Lampre versie gegaan.
Ook de mijne van 9 maanden oud wordt geel.
Krijg inderdaad ook een nieuw frame,echter de blauw/witte kleur gaat eruit!!!
Er komt een nieuwe eind van het jaar,wordt wit/zilver met een beetje rood.
Ik ben voor de Lampre versie gegaan.
Hoi,
Een nieuwe frame (toch nog blauw met wit maat L) ligt op met wachten. Worden de kosten van het ombouwen ook door Veltec vergoed? Mijn FM rekent er namelijk kosten voor.
Alvsat bedankt voor het antwoord.
Een nieuwe frame (toch nog blauw met wit maat L) ligt op met wachten. Worden de kosten van het ombouwen ook door Veltec vergoed? Mijn FM rekent er namelijk kosten voor.
Alvsat bedankt voor het antwoord.
Groeten Suus.
Schakelen is een vorm van pijnbestrijding
Dat lijkt me toch wel binnen de garantie vallen, dat moet je FM dan met Veltec uitzoeken - die het vervolgens weer met Wilier uit moet zoeken. Immers, jij hebt niet vrijwillig gekozen voor een nieuw frame, toch?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Betwijfel of de ombouwkosten vergoed worden. Garantie op materiaal is vanzelfsprekend, arbeidskosten is toch vaak weer een apart verhaal.
Die ombouwkosten zullen toch ook niet zoveel zijn, in ieder geval minder dan de normale opbouwkosten, want alles is reeds op maat.
Ze hadden natuurlijk ook kunnen vragen om de complete fiets in te leveren, waarna deze na 6 weken weer (opnieuw gespoten) voor je klaar staat.
Ik kies dan toch voor een klein bedrag te betalen voor een splinternieuw frame, die je nog dezelfde dag/weekend/week weer mee kunt nemen.
Die ombouwkosten zullen toch ook niet zoveel zijn, in ieder geval minder dan de normale opbouwkosten, want alles is reeds op maat.
Ze hadden natuurlijk ook kunnen vragen om de complete fiets in te leveren, waarna deze na 6 weken weer (opnieuw gespoten) voor je klaar staat.
Ik kies dan toch voor een klein bedrag te betalen voor een splinternieuw frame, die je nog dezelfde dag/weekend/week weer mee kunt nemen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb in december 2007 een Wilier Izoard (frame) gekocht. In juni/juli begon het frame te verkleuren, inderdaad alleen het wit bovenbuis. Dit is/was een erkend probleem en heb in december 2008 een nieuwe gekregen. Tot mijn grote verbazing begint dit frame nu ook weer te verkleuren. Hebben meer mensen dit probleem met hun Wilier?
jp
-
- Forum-lid HC
Even terugkomen op de ombouwkosten. Je hebt bij je fm een komplete fiets gekocht dus mag je deze na garantieoplossing ook weer zonder kosten terugverwachten (hoe de fm dit met Veltec oplost mag hij/zij verder uitzoeken).
(geldt dus niet als je een los frame hebt gekocht en het frame zelf hebt opgebouwd, dan kun je bij je fm/de leverancier ook ombouwkosten claimen maar of je een kans maakt?
Er is een maar. Als de gebruikte spullen versleten waren en er komt nieuw op (stuurlint, ketting e.d.) wordt je er beter van en deze zaken mogen wel in rekening worden gebracht (zelfde zou voor mij zijn als een frame buiten de garantie kapot gaat en uit coulance vervangen wordt.
Dus binnen garantie: in principe kosteloos, daarbuiten in overleg (fair zou een deel kosten zijn).
Feit dat Veltec ombouw (= onterecht) niet vergoed is dus niet jouw probleem.
En: meeste witte kleuren worden op termijn wat donkerder/geler maar bij Willier is het wel extreem.
(geldt dus niet als je een los frame hebt gekocht en het frame zelf hebt opgebouwd, dan kun je bij je fm/de leverancier ook ombouwkosten claimen maar of je een kans maakt?
Er is een maar. Als de gebruikte spullen versleten waren en er komt nieuw op (stuurlint, ketting e.d.) wordt je er beter van en deze zaken mogen wel in rekening worden gebracht (zelfde zou voor mij zijn als een frame buiten de garantie kapot gaat en uit coulance vervangen wordt.
Dus binnen garantie: in principe kosteloos, daarbuiten in overleg (fair zou een deel kosten zijn).
Feit dat Veltec ombouw (= onterecht) niet vergoed is dus niet jouw probleem.
En: meeste witte kleuren worden op termijn wat donkerder/geler maar bij Willier is het wel extreem.
Heren,
Thanks voor jullie opmerkingen. Zelf even contact gezocht met veltec over het ombouwen. Kon namelijk niet geloven wat FM zei. Veltec bevestigde mijn gevoel en vertelde me dat er een ombouwvergoeding wordt gegeven aan FM. Daar ben ik dus erg blij mee.
Kan me niet voorstellen dat FM dit niet wist (zal niet eerste verkleurde zijn want het is een grote FM die al heel lang bestaat), en beticht hem er van dat hij de boel aan het oplichten is.
Tip: neem dus contact met veltec op als je het niet vertrouwd.
Grt
Thanks voor jullie opmerkingen. Zelf even contact gezocht met veltec over het ombouwen. Kon namelijk niet geloven wat FM zei. Veltec bevestigde mijn gevoel en vertelde me dat er een ombouwvergoeding wordt gegeven aan FM. Daar ben ik dus erg blij mee.
Kan me niet voorstellen dat FM dit niet wist (zal niet eerste verkleurde zijn want het is een grote FM die al heel lang bestaat), en beticht hem er van dat hij de boel aan het oplichten is.
Tip: neem dus contact met veltec op als je het niet vertrouwd.
Grt
Groeten Suus.