Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube agree GTC pro of Jan Janssen Equipe

fizik
Forum-lid

fizik 01 apr 2009 22:34

Enige argument tegen de Cube is dat er al zo vreselijk veel van die dingen rondrijden. Ze zijn wel goed, scherp geprijsd en mooi afgewerkt in vergelijking met veel concurrenten in de verschillende prijsklasses.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 01 apr 2009 22:49

fizik schreef:Enige argument tegen de Cube is dat er al zo vreselijk veel van die dingen rondrijden. Ze zijn wel goed, scherp geprijsd en mooi afgewerkt in vergelijking met veel concurrenten in de verschillende prijsklasses.

Helemaal mee eens. Het onderscheidende vermogen is - 0. Ben zelf fan van de JJ's en ben tot nu toe nog nooit teleurgesteld in de kwaliteit van het geleverde.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 02 apr 2009 17:48

Zou alleen al niet op een jj willen rijden omdat het zo'n enorme eikel van een vent is!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

josh...
Forum-lid

josh... 02 apr 2009 20:03

Ik heb zelf net 1 uur geleden een cube agree alu triple gekocht. Ik verheug me erop om kilometers te maken. Hoop dat goede aankoop heb gemaakt. Only time will tell!

dstentler

dstentler 02 apr 2009 21:04

Ooit zei iemand hier tegen me: "Koop die fiets waar je het beste gevoel bij hebt. Pijn in je hart vanwege de verkeerde keuze duurt zo lang als dat je het beestje berijd. Pijn in je portemonaie duurt vaak maar een paar maanden"

Met andere woorden, als technische aspecten niet echt meer uitmaken, ga dan voor de fiets die je de meeste kriebels in je buik bezorgd.
Ik vind de Cubes wat dat betreft een beetje eenheidsworsten/massaproducten. Ik krijg er niet dat extra gevoel bij. Daarbij vind ik dat de Jan Janssen frame's mooier zijn/worden afgewerkt als je bijvoorbeeld kijkt naar lasnaden.

Maargoed.....

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 02 apr 2009 22:29

j o r r i t schreef:Zou alleen al niet op een jj willen rijden omdat het zo'n enorme eikel van een vent is!

Ik weet niet met jij dan hebt staan praten maar ik heb een totaal andere indruk van de JJ's. Zowel Jan sr. als ook Pierre zijn aardige gasten die ook de tijd nemen voor hun klanten. Ik fiets juist op hun fietsen omdat het van die aardige gasten zijn! Enuh je hoeft niet op die "vent" te rijden maar op 1 van zijn fietsen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 apr 2009 23:05

dstentler schreef:Ooit zei iemand hier tegen me: "Koop die fiets waar je het beste gevoel bij hebt. Pijn in je hart vanwege de verkeerde keuze duurt zo lang als dat je het beestje berijd. Pijn in je portemonaie duurt vaak maar een paar maanden"

Met andere woorden, als technische aspecten niet echt meer uitmaken, ga dan voor de fiets die je de meeste kriebels in je buik bezorgd.
Ik vind de Cubes wat dat betreft een beetje eenheidsworsten/massaproducten. Ik krijg er niet dat extra gevoel bij. Daarbij vind ik dat de Jan Janssen frame's mooier zijn/worden afgewerkt als je bijvoorbeeld kijkt naar lasnaden.

Maargoed.....

Met die eenheidsworst van die Cubes valt het best mee, Cube heeft de laatste jaren best wat opvallende fietsen in het gamma. Jan Janssen heeft als merk totaal geen uitstraling, een merk waar enkel toerfietsers mee rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 02 apr 2009 23:12

een merk waar enkel toerfietsers mee rijden.

En wat is daar mis mee dan?

fietser
Forum-lid

fietser 25 apr 2009 15:10

Heb heden oochten ook een Cube GTC PRO besteld, blijf het toch een goed prijs/kwaliteit verhouding hebben. Nu nog ff drie weken wachten....
http://www.opgevenisgeenoptie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

100cols
Forum-lid

100cols 25 apr 2009 15:49

Met die eenheidsworst van die Cubes valt het best mee, Cube heeft de laatste jaren best wat opvallende fietsen in het gamma. Jan Janssen heeft als merk totaal geen uitstraling, een merk waar enkel toerfietsers mee rijden.

[/quote]

Dus uitstraling wordt bepaald door de mate waarin een fiets wordt gebruikt voor wedstrijden?

Jan Janssen heeft voor mij wel degelijk uitstraling, ja ik heb er één. Waarbij voor mij een R3 ook wel veel meer uitstraling heeft, maar mijn complete fiets kost evenveel als een half R3-frame. Dus als je Jan Janssen geen uitstraling vindt hebben in vergelijking met dat soort fietsen dan heb je gelijk, wat mij betreft.

Maar Cube... Mijn paris-nice is mooier afgewerkt dan een vergelijkbare Cube. Een Magic en een HPC zou ik eens naast elkaar moeten zien. En de dure Cube fietsen vind ik dit jaar zwaar over de top, veel teveel uitstraling. Doe mij dan maar een Equipe, hoewel ik de huidige kleurenschema's niet echt mooi vind.

En met een uitstralingsloze Jan Janssen allerlei dure racekarretjes voorbij rijden, dat vind ik dan ook wel weer wat hebben, hoewel iedereen natuurlijk lekker moet rijden op wat íe mooi vindt.

Ik heb tijdens de Amstel Gold Race afgelopen weekend ontzettend veel Cubes zien rijden. Allemaal toerrijders.

jelle279
Forum-lid

jelle279 29 apr 2009 14:57

De cubefietsen worden qua stijfheid goed getest, ik vind ze persoonlijk niks hebben qua uitstraling: de afwerking (lasnaden ) van de goedkopere aluframes ziet er goedkoop uit in vergelijking met de aluframes van JJ. Bovendien zijn de keuzemogelijkheden erg beperkt bij Cube, vrijwel elke cube die ik op de weg tegenkom heeft hetzelfde kleurenschema wit zwart en rood en zijn vrijwel altijd afgemonteerd met de (verouderde ) Vista's of Fulcrums. Een JJ kan je echt custommade opbouwen naar je persoonlijke smaak. Qua prijs kunnen beide merken met elkaar wedijveren.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 29 apr 2009 21:14

100Cols en Jelle279 Ik ben het helemaal met jullie eens. Custom made tegen een prijs en kwaliteit waar de Italianen een puntje aan kunnen zuigen en de Duitsers het op de door jullie genoemde punten minder scoren. En wat is uitstraling als je die mannen op hun Pina's, Colnago's enz. voorbij fiets alsof ze stilstaan.................

Plaats reactie