Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010
Ik ga het project zeker niet trekken maar wat ik kan regelen:
- Tempomaker/knecht ( tót de eerste strook)
- Bidon/eten verstrekker (ná de eerste strook)
- Tempomaker/knecht ( tót de eerste strook)
- Bidon/eten verstrekker (ná de eerste strook)
[quote="GastheerG"]
Maar misschien is een middagje TV op 11 april voor de meeste al weer aanleiding om dit topic zo snel mogelijk te laten zakken.
[/quote]
Da's een goede ja!!
Ik zal ook na Pasen nog op dit topic reageren!
We zijn er vroeg bij voor 2010, maar het is natuurlijk waar dat wanneer er zo'n project op poten wordt gezet dit ook tijdig moet beginnen.
Ik (en ik weet zeker 2 fietsvrienden) hebben interesse. Vorig jaar PR gefietst en km's in de benen, zeker in juni, is geen probleem.
Deze opzet zou het voor ons logistiek makkelijker maken en een auto schelen. Maar indien nodig leveren we een volgauto, uiteraard met chauffeur.
De kar trekken, zeker alleen lijkt mij ook nogal een klus. Dus daar doe ik nog geen uitspraak over.
Maar een eerste vereiste is dat we weten hoeveel mensen mee zouden willen. Het lijkt me dat we via dit forum wel een bus vol krijgen. En waar halen we een bus vandaan, daar zouden we een optie op moeten nemen.
Maar misschien is een middagje TV op 11 april voor de meeste al weer aanleiding om dit topic zo snel mogelijk te laten zakken.
[/quote]
Da's een goede ja!!
Ik zal ook na Pasen nog op dit topic reageren!
We zijn er vroeg bij voor 2010, maar het is natuurlijk waar dat wanneer er zo'n project op poten wordt gezet dit ook tijdig moet beginnen.
Ik (en ik weet zeker 2 fietsvrienden) hebben interesse. Vorig jaar PR gefietst en km's in de benen, zeker in juni, is geen probleem.
Deze opzet zou het voor ons logistiek makkelijker maken en een auto schelen. Maar indien nodig leveren we een volgauto, uiteraard met chauffeur.
De kar trekken, zeker alleen lijkt mij ook nogal een klus. Dus daar doe ik nog geen uitspraak over.
Maar een eerste vereiste is dat we weten hoeveel mensen mee zouden willen. Het lijkt me dat we via dit forum wel een bus vol krijgen. En waar halen we een bus vandaan, daar zouden we een optie op moeten nemen.
@Corniel, nu stel je me teleur. Je hebt zondag duidelijk getoond over kasseikwaliteiten te beschikken ! Nu moet je ze gebruiken ook :d
Trouwens, leuk om volgen en enkele stroken heb ik geen probleem mee, maar heel P-R is ook niet aan mij besteed.
Trouwens, leuk om volgen en enkele stroken heb ik geen probleem mee, maar heel P-R is ook niet aan mij besteed.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
-
- Forum-lid
Is het misschien een leuk idee om dit jaar een soort Mini Parijs-Roubaix te doen met een forumgroepje?
Grote lijnen: 's morgens met wat auto's die kant op. Parkeren bij het Velodrome, op de fiets over het asfalt effe warmdraaien richting het zuiden en dan over de kasseien terug. Drankje doen en eventueel onderweg nog wat eten.
Voor de liefhebber sowieso een lekkere fietsdag en voor de twijfelaars een mooie gelegenheid om kennis te maken met het parcours in een informele sfeer waar je eventueel nog wat kunt opsteken van de echte kasseienvreters. Dan weet je tenminste een beetje waar je aan begint voor je die kant op gaat voor de echte dag in 2010.
Ik weet alleen niet of je dan ook een rondje op het Velodrome kunt maken en welke stroken allemaal haalbaar zijn in verband met de tijd. Vanaf het Bos van Wallers zou natuurlijk leuk zijn maar da's misschien net effe te veel kwa afstand en voor een kennismaking?
EDIT
Oh ja, we kiezen dan uiteraard wel een droge dag uit!
Grote lijnen: 's morgens met wat auto's die kant op. Parkeren bij het Velodrome, op de fiets over het asfalt effe warmdraaien richting het zuiden en dan over de kasseien terug. Drankje doen en eventueel onderweg nog wat eten.
Voor de liefhebber sowieso een lekkere fietsdag en voor de twijfelaars een mooie gelegenheid om kennis te maken met het parcours in een informele sfeer waar je eventueel nog wat kunt opsteken van de echte kasseienvreters. Dan weet je tenminste een beetje waar je aan begint voor je die kant op gaat voor de echte dag in 2010.
Ik weet alleen niet of je dan ook een rondje op het Velodrome kunt maken en welke stroken allemaal haalbaar zijn in verband met de tijd. Vanaf het Bos van Wallers zou natuurlijk leuk zijn maar da's misschien net effe te veel kwa afstand en voor een kennismaking?
EDIT
Oh ja, we kiezen dan uiteraard wel een droge dag uit!
@Rocketboy: LOL, Kwaliteiten of niet, een ochtendje kopwerk voor fietsvrienden en daarna lekker in de bus genieten van het afzien van anderen vind ik een prima optie hoor. en Wellicht dat ik dan voor een strookje nog een keertje uitstap.
Een mini PR is leuk, maar moet wel in m'n planning passen.
Een mini PR is leuk, maar moet wel in m'n planning passen.
-
- Forum-lid
Ik heb even m'n routekaart van vorig jaar erbij gepakt. Vanaf het Velodrome naar Bersee is 50 kilometer. En dan terug nog een keer maar dan over de kasseien. Je hebt dan zo'n 100km met 12 stroken:
12 Pavé de Mons en Pevèle (3000m)
11 Pavé de la Rosée (675m)
10 Pavé du Pont Thibaut (1400m)
9 Pavé de l'Epinette (425m)
8 Pavé du Moulin de Vertain (570m)
7 Pavé Duclos Lassalle (960m)
6 Pavé du Calvaire (500m)
5 Pavé de la Justice et du Quelenet (1800m)
4 Carrefour de L'Arbre (2120m)
3 Pavé de Gruson (1100m)
2 Pavé de Hem (1400m)
1 Pavé Charles Crupelandt (300m)
Dan heb je een paar echt stevige stroken en je pakt het monument van Kuiper even mee. Genoeg om wat bij te leren en om er achter te komen of je in 2010 de volledige rit wilt doen maar je zit niet de hele dag op de fiets. En mocht je er na 500m echt klaar mee zijn dan kun je altijd nog over het asfalt terug.
12 Pavé de Mons en Pevèle (3000m)
11 Pavé de la Rosée (675m)
10 Pavé du Pont Thibaut (1400m)
9 Pavé de l'Epinette (425m)
8 Pavé du Moulin de Vertain (570m)
7 Pavé Duclos Lassalle (960m)
6 Pavé du Calvaire (500m)
5 Pavé de la Justice et du Quelenet (1800m)
4 Carrefour de L'Arbre (2120m)
3 Pavé de Gruson (1100m)
2 Pavé de Hem (1400m)
1 Pavé Charles Crupelandt (300m)
Dan heb je een paar echt stevige stroken en je pakt het monument van Kuiper even mee. Genoeg om wat bij te leren en om er achter te komen of je in 2010 de volledige rit wilt doen maar je zit niet de hele dag op de fiets. En mocht je er na 500m echt klaar mee zijn dan kun je altijd nog over het asfalt terug.
[quote="GastheerG"]Gasten die je dan tegenkomt zijn echte liefhebbers![/quote]
Hmm, dan moet ik maar thuis blijven zeker.
Hmm, dan moet ik maar thuis blijven zeker.
[quote="GastheerG"]Of spelregels zoals: na 11 uur in bos van Wallers ga je de auto in. Is hard maar je kan de rest van de groep niet in de steek laten voor een krabbelaar die toch niet over de stenen komt.[/quote]
Wat kan ik toch slecht tegen dit soort opmerkingen als het over een toertocht gaat...
Wat kan ik toch slecht tegen dit soort opmerkingen als het over een toertocht gaat...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
+1: Roubaix - Arenberg - Roubaix klinkt mooi !
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
[quote="GastheerG"]Mons en Pevele zou ik met zo'n forumuitje niet als eerste strook doen. Schrikt iedereen zich helemaal dood! [/quote]
Hoewel het een bekende naam is weet ik eerlijk gezegd niet meer precies hoe die strook er bij lag.
IK had nu even puur naar de afstand gekeken op basis van het routekaartje van vorig jaar. Vandaar dat het me een mooi begin leek. Maar is het Bos ook niet 'wat aan de zware kant' als het ook de bedoeling is om mensen kennis te laten maken?
Dat stuk van Troisvilles doe ik persoonlijk liever alleen nog een keer als het echt niet anders kan.
EDIT
Dat GPS apparaat heb ik overigens wel. Dat zal het probleem dus niet zijn.
Hoewel het een bekende naam is weet ik eerlijk gezegd niet meer precies hoe die strook er bij lag.
IK had nu even puur naar de afstand gekeken op basis van het routekaartje van vorig jaar. Vandaar dat het me een mooi begin leek. Maar is het Bos ook niet 'wat aan de zware kant' als het ook de bedoeling is om mensen kennis te laten maken?
Dat stuk van Troisvilles doe ik persoonlijk liever alleen nog een keer als het echt niet anders kan.
EDIT
Dat GPS apparaat heb ik overigens wel. Dat zal het probleem dus niet zijn.