Pagina 2 van 4
Geplaatst: 20 mar 2011 11:40
door bleek
rob74 schreef:Een andere redelijk goede en iets goedkopere band is de Vittoria Rubino pro
+1 voor deze band, goedkoop en helemaal op kunnen rijden zonder lek te gaan. Nu Vredestein Fiammante Duocomp als trainingsband en die vind ik vergelijkbaar. Voordeel van deze banden vind ik vooral de prijs in verhouding met de GP 4000.
Belangrijkste blijft scherpe dingen uit je band peuteren na elke training zodat ze de volgende keer niet dieper in je band kunnen dringen.
Geplaatst: 20 mar 2011 11:51
door db87
Vredestein Fiammante Duocomp is niet zo geweldig hoor qua lekbestendigheid. Mijn vader heeft sinds 2003 op die dingen gefietst. Had vorige seizoen nog lek gereden bij gewoon nat weer met een achterband die nog maar 1000km erop had zitten. Het zijn betere banden dan Schwalbe Lugano en Blizzard's maar qua lekbestendigheid zijn ze niet meer dan gemiddeld. Vredestein Fortezza's zijn ook beter naar mijn ervaring dan de Fiammante Duocomp.
Geplaatst: 20 mar 2011 13:52
door satisfaction73
ik ga denk ik de 4 season band bestellen,
ik ga er ook nieuwe binnenbandjes bij kopen,
zit daar nog erg veel verschil in qua kwaliteit?
evt tips welkom.
Geplaatst: 20 mar 2011 15:25
door campasuper
Met Schwalbe Durano (S) rijd je ook niet gauw lek.
Achter iets breder dan voor kan ik je ook aanraden, meer comfort.
Geplaatst: 20 mar 2011 19:36
door daniel1975
Dames en heren, wat is dat toch voor gedoe met die anti-lek bandjes??
Al die stugge ondingen zijn werkelijk nergens nodig voor. Een goede GP4000s (en zo zijn er vast nog wel een paar) en een beetje netjes rijden en je hebt al die ellendige dingen niet nodig.
Ik heb mij afgelopen weekend weer staan verbazen over de grote hoeveelheid lekke banden. Hoe krijgt iedereen het voor elkaar.
En al zo je 1 lekke band per jaar besparen, wil je dan de rest van je km's concessies doen aan het comfort en de grip?
Ik zit dit soort topics echt elke keer met stijgende verbazing te lezen.
Geplaatst: 20 mar 2011 19:55
door pinarello
Daniel1975 schreef:Dames en heren, wat is dat toch voor gedoe met die anti-lek bandjes??
Al die stugge ondingen zijn werkelijk nergens nodig voor. Een goede GP4000s (en zo zijn er vast nog wel een paar) en een beetje netjes rijden en je hebt al die ellendige dingen niet nodig.
Ik heb mij afgelopen weekend weer staan verbazen over de grote hoeveelheid lekke banden. Hoe krijgt iedereen het voor elkaar.
En al zo je 1 lekke band per jaar besparen, wil je dan de rest van je km's concessies doen aan het comfort en de grip?
Ik zit dit soort topics echt elke keer met stijgende verbazing te lezen.
in de winter is een 4Seasons toch wel aan te bevelen. Dat ze wat zwaarder zijn of meer weerstand zouden hebben is totaal niet relevant in die periode.
Trouwens wat weet jij hier nu van: je rijd nooit als het regent of onder de 10 graden is:p:D
Geplaatst: 20 mar 2011 20:09
door daniel1975
Grapjas, je weet net zo goed als ik dat ik heel wat km's in de winter heb weggetrapt. Alleen de laatste 2 jr niet meer
Geplaatst: 20 mar 2011 20:18
door timper
Eerlijk gezegd valt die stugheid van die zwaardere banden nogal mee. Ik rij het hele jaar met conti's maar uit nieuwsgierigheid monteerde ik vorige week op mijn trainingswielen durano plus 25. Ze zijn zeker iets trager maar je voelt je wel zekerder qua lekrijden (hoewel ik met de conti's ook bijna nooit .... hout vasthouden....).
Toch zou ik dus ook conti's aanbevelen
Geplaatst: 20 mar 2011 21:24
door frank8610
Ik heb nog niet heel veel lek gereden, maar momenteel is mn achterste buitenband een gatankaasje. Wachten tot het moment dat je daadwerkelijk lek rijdt of preventief vervangen?
Geplaatst: 20 mar 2011 23:10
door timper
Frank86 schreef:Ik heb nog niet heel veel lek gereden, maar momenteel is mn achterste buitenband een gatankaasje. Wachten tot het moment dat je daadwerkelijk lek rijdt of preventief vervangen?
Als je graag binnenbanden vervangt, dan zou ik het zo laten
Geplaatst: 21 mar 2011 01:54
door fdegrove
Hoi,
Daniel1975 schreef:Dames en heren, wat is dat toch voor gedoe met die anti-lek bandjes??
Al die stugge ondingen zijn werkelijk nergens nodig voor. Een goede GP4000s (en zo zijn er vast nog wel een paar) en een beetje netjes rijden en je hebt al die ellendige dingen niet nodig.
Ik heb mij afgelopen weekend weer staan verbazen over de grote hoeveelheid lekke banden. Hoe krijgt iedereen het voor elkaar.
En al zo je 1 lekke band per jaar besparen, wil je dan de rest van je km's concessies doen aan het comfort en de grip?
Ik zit dit soort topics echt elke keer met stijgende verbazing te lezen.
En dan neem je genoegen met rotzooi als GP4000?
Trek dan de philosophie helemaal door als je man genoeg bent en rij met ecthe banden of, beter nog, echte tubes.
En kijk, het heeft niks met testosteron of borstgeklop te maken maar gewoon met gezond verstand.
Beetje ervaring wellicht ook, oogjes open houden en weten hoe en wanneer je je achtersteven even moet lichten wellicht...
De kern van het probleem is echter de ellendige vervuiling in en rondom de stadskern en da's gewoon een maatschappelijk probleem.
Daar is geen bandje tegen bestand, draai of keer het zoals je wil.
Om het even eenvoudig te stellen voor al die oelewappers die klagen en zagen om dat ene lekke bandje; wie zichzelf niet respecteert en de ander niet eert is zijn fiets niet weerd.
Respect yourself, jongs,
Ciao,
Geplaatst: 21 mar 2011 02:05
door jaapieo
fdegrove schreef:Hoi,
En dan neem je genoegen met rotzooi als GP4000?
Trek dan de philosophie helemaal door als je man genoeg bent en rij met ecthe banden of, beter nog, echte tubes.
Tot op zekere hoogte kan ik me in je reactie vinden, echter is de 4000
s (zeker icm. latex binnenbandjes) een prima bandenkeuze.
Tuurlijk rijden tubes een slag prettiger, maar vergeet niet dat (hoe makkelijk het voor de handige Harrie/Frank of Jasper ook is) sommige mensen een tube lijmen gewoonweg niet lukt of teveel gedoe vind. Rij je lek met een draadband dan repareer je ter plekke en pomp je thuis de band na et voila, je kan de dag erop fietsen zonder huiswerk.
Echter een tuberijder moet een nieuwe tube kitten, recht leggen, aanrollen en op druk zetten bij thuiskomen, de lekke tube repareren behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Het kost wel allemaal tijd, echter heeft de tube liefhebber dat er graag voor over, en terecht want je krijgt er natuurlijk wel wat voor terug.
fdegrove schreef:
Respect yourself, jongs,
Ciao,
Vooral dat laatste, respecteer ook de keuze van een ander, ook al staat dit haaks op je eigen ideaalbeeld.
Greets.