Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoe ver de beentjes scheren?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 31 mar 2009 14:32

@Hamer: Lol, heel lokaal sla ik wel wat over hoor. ;)

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 01 apr 2009 00:24

alles er af behalve onder op mij hoofd!!

haar+sport=jeuk,vies, ontstekingen
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 01 apr 2009 00:32

[quote="johanandijk"]haar+sport=jeuk,vies, ontstekingen[/quote]

Uhh, ik heb een gezonde laag tabak op de benen maar nog nooit een ontsteking of jeuk daardoor gehad. Wel al genoeg gevallen, maar me daarbij nooit verwond op behaarde plekken (eerder op ellebogen, knieen, schouders).
Leuk dat jullie er allemaal uit zien als gesoigneerde wielrenners, en daar heb ik helemaal niks op tegen. Maar die verhalen dat een beetje haar vies, ongezond, onhygiënisch etc zou zijn is gewoon onzin.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 apr 2009 00:39

[quote="perik"]Maar die verhalen dat een beetje haar vies, ongezond, onhygiënisch etc zou zijn is gewoon onzin.[/quote]

Helemaal waar. In de discussie van vorig jaar zijn alle vermeende voordelen en andere broodje-aap-verhalen ontzenuwd.

Wellicht hier een slotje op? Dit topic bestaat immers al... (meerdere keren)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 01 apr 2009 00:42

Ik geloof ook niet in dat vallen verhaal. Want waarom scheren wij onze armen dan ook niet?

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 01 apr 2009 01:05

ik krijg een kaal hoofd, maar ik merk niet dat het gezonder of hygienischer is hoor! ;) Ik doe wel steeds langer met een fles shampoo.

Over de hoogte van het scheren: mijn boomgrens ligt net iets onder de zeem. Scheren op de edele delen levert volgens mij irritatie op. en ik moet er niet aan denken uit te schieten...

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 01 apr 2009 21:43

[quote="W0uter"]Over de hoogte van het scheren: mijn boomgrens ligt net iets onder de zeem.[/quote]

Boomgrens! wat is dat nu weer? Bij mij ligt de Eike(l)boom op de zeem :D
---- Think ahead, Cycling forward. ----

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 02 apr 2009 19:03

ik had er natuurlijk bij moeten zetten "vind ik ";)

ik vond het altijd lekker fris dat ik nog in het bos woonde en in een groen pakje rond liep, dat is daarna altijd zo gebleven!!

ciao
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

kamerplant
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 feb 2009 21:08

kamerplant 02 apr 2009 21:34

[quote="Corniel"][quote="ZAPPerdeflap"]Van top tot teen (..)[/quote]
+1 :)

[/quote]

tuurlijk!.
als je toch bezig bent.
en je sjaak ook natuurlijk.je moet het wel netjes doen..en voor de vrouw.
;)
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

schnellemaarten
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:52
Locatie: 's-HErtogenbosch

schnellemaarten 14 apr 2009 12:27

Ik scheer me ook helemaal maar dat is voor de massage. Ik lig wekelijks op de bank bij de masseur. Als me niet scheer heb ik net zoveel haarzak ontstekingen als haarzakjes en mijn benen zijn ongeschoren van het model aap. En het doet geen pijn wanneer er gemasseerd word omdat er niet aan de haartjes getrokken word.

Daarnaast vind ik het wel lekker voelen die kale benen als ik fiets, lekker fris op de een of andere manier.

Voor wat betreft vallen denk ik dat het niet uitmaakt wel of geen haar, erna ben je toch kaal op de getroffen plekken ;-) Wat wel is dat het ziekenhuis de zaak graag kaal heeft als ze moeten gaan sleutelen aan je benen in de O.K. maar da's wat anders denk ik....

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 16 apr 2009 00:00

Even inhaken..ook ik heb me een dag of 5 geleden eens aan 't benen scheren gewaagd.
Nu een keer of 3 gedaan, maar ik heb nogal wat last van irritatie en na een halve dag alweer van de stoppeltjes.
Nu had ik dit ook toen ik een jaarje geleden m'n gezicht weer nat ging scheren en dat was na een week of 2 wel over...

hebben jullie de ervaring dat de irritatie minder wordt?
Anders is het scheren voor mij van korte duur.

groeten
diessens fietserke

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 16 apr 2009 01:28

Yep. Dat is ook een van de redenen dat ik tegenwoordig de hele winter gewoon door scheer. (Een andere was dat ik depressief werd van die witte melkflessen vol met zwarte haren)

Plaats reactie