compact of triple?
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 29 sep 2008 14:07
Bekend dillema: Ik heb onlangs ook de Trek 1.9 gekocht en ga eind mei naar de Alpen. Ik heb ook getwijfeld tussen compact en Triple en ben uiteindelijk voor de triple gegaan. Ik heb hier tot nu toe zeker geen spijt van, ik was bv. afgelopen weekend op de Posbank en heb die een aantal maal omhoog gereden. In het begin rij je lekker vlot omhoog maar na een aantal klimmetjes moest ik toch echt al naar het binnenblad schakelen. Natuurlijk verschilt dit voor iedereen en misschien heb ik over een tijdje dat binnenblad niet meer nodig op de Posbank maar ik weet zeker dat ik hem wel in de Alpen nodig heb. Qua looks is het misschien wat minder maar ik kom liever soepel boven met een triple dan dat ik moet afstappen met een mooie compact.
Bijkomend voordeel bij de 1.9 is dat de triple niets extra kost. Succes met je keuze en de Alp d'huzes!
Bijkomend voordeel bij de 1.9 is dat de triple niets extra kost. Succes met je keuze en de Alp d'huzes!
weinig berg ervaring en zes keer de Alpe d'Huez op: ZEKER een triple doen! de verhouding 34/25 of 30/27 maakt een groot verschil. Met die lichte versnelling zul je veel langer een hogere trapfrequentie kunnen draaien in plaats van te moeten zitten stoempen met 60 omwentelingen per minuut of nog minder. Dat stoempen hou je veel minder lang vol dan het moulineren.
Here we go again
Hou je van sleutelen, bladen en casettes wisselen en ben je bang voor imagoschade: compact.
Wil je gewoon fietsen en altijd je goede verzetten aan boord hebben: triple.
Hou je van sleutelen, bladen en casettes wisselen en ben je bang voor imagoschade: compact.
Wil je gewoon fietsen en altijd je goede verzetten aan boord hebben: triple.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Super manne, ik ben blij met jullie adviesen en tips.
Mijn voorkeur ging al naar triple en dit bevestigd het allemaal wel!
Op de triple zit 3 weken levertijd en de compact is direct leverbaar (52 cm).
Toch nog maar 3 weekjes wachten hahaha
Mijn voorkeur ging al naar triple en dit bevestigd het allemaal wel!
Op de triple zit 3 weken levertijd en de compact is direct leverbaar (52 cm).
Toch nog maar 3 weekjes wachten hahaha
Marco
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
mrcoffee schreef:Here we go again
Hou je van sleutelen, bladen en casettes wisselen en ben je bang voor imagoschade: compact.
Wil je gewoon fietsen en altijd je goede verzetten aan boord hebben: triple.
precies, heb ook daarom voor 'n triple "Trek 1.9 gekozen,
Grt. Zapp
ZAPPerdeflap schreef:mrcoffee schreef:Here we go again
Hou je van sleutelen, bladen en casettes wisselen en ben je bang voor imagoschade: compact.
Wil je gewoon fietsen en altijd je goede verzetten aan boord hebben: triple.
precies, heb ook daarom voor 'n triple "Trek 1.9 gekozen,
precies, heb ook daarom voor compact gekozen!
Helaas bleek dat sleutelen niet nodig omdat de goede verzetten voor mij dan altijd aanwezig zijn.
Zelfs in de bergen.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
@vandewee
Je begrijpt 't al, het is niet alleen 't bereik van je setje tandwielen.
Maar ook het bereik van je "macht" en "souplesse".
De goed getrainde en relatief jonge renner komt beslist goed weg met 'n compact of dubbel,
maar 'n oudere (ik dus) of 'n starter is naar mijn mening beter af met 'n triple,
Succes met 't maken van je keuze,
Je begrijpt 't al, het is niet alleen 't bereik van je setje tandwielen.
Maar ook het bereik van je "macht" en "souplesse".
De goed getrainde en relatief jonge renner komt beslist goed weg met 'n compact of dubbel,
maar 'n oudere (ik dus) of 'n starter is naar mijn mening beter af met 'n triple,
Succes met 't maken van je keuze,
Grt. Zapp
Een nadeel van een triple vindt ik toch ook wel het schakelen bij de voorbladen, dit lijkt toch altijd minder strak te gaan als bij een dubbel of compact.
Verder is als je puur alleen kijk naar gebruiksgemak een triple de beste keus. Maar gelukkig gaat het bij een racefiets niet alleen om het gebruiksgemak, ik heb het iets mindere inzetgebied van een compact graag over voor het schakelgedrag en de looks ervan!
Verder is als je puur alleen kijk naar gebruiksgemak een triple de beste keus. Maar gelukkig gaat het bij een racefiets niet alleen om het gebruiksgemak, ik heb het iets mindere inzetgebied van een compact graag over voor het schakelgedrag en de looks ervan!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets