Er zit veel verschil in banden, maar er zijn ook evenzoveel meningen over banden.
Ik heb altijd gekoersd met Vittoria Open Corsa. Superband. Veel grip, maar hoge slijtage en geen brekerlaag. Na 1000 kilometer was bij mij een achterband op. Dan begon ik achter elkaar lek te rijden.
Ik rij nu met Michelin ProRace 3 na en paar jaar ProRace2. Ook een geweldige band, alleen slijt deze iets minder hard. Clubgenootjes vinden Michelin helemaal niks en zweren bij Conti 4000. Heb ik ook een keer gebruikt en vond ik op het droge redelijk goed, maar in de regen absoluut flut. Het leek wel of ik ijs reed. Voor mij nooit meer Conti.
Ik heb nieuwe wielen besteld en daar ga ik een setje Ultremo's om leggen. Kijken hoe die bevallen. Recensies zijn goed.
Wat ook uitmaakt is het monteren van ee latex binnenband. Op één of andere manier 'bolt' de boel dan beter.
verschil in buitenbanden
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2009 01:41
ik hb altijd met michelin gereden e pro pro2 en pro3 nu bn ik overgestapt naar hutchinson de laatste nieuwe bandjes fusion 2 ultra die lope nog stukke beter dan de pro3 en zeker zo stevig en qua confort super door de lage druk 8bar in de pro's pompte ik er 12 13 bar en nog zijn de fusions qua ALLES beter
mvg stefan
mvg stefan
only god can judge me
the eagle his tatoe
the eagle his tatoe
stefankzlwc schreef:ik hb altijd met michelin gereden e pro pro2 en pro3 nu bn ik overgestapt naar hutchinson de laatste nieuwe bandjes fusion 2 ultra die lope nog stukke beter dan de pro3 en zeker zo stevig en qua confort super door de lage druk 8bar in de pro's pompte ik er 12 13 bar en nog zijn de fusions qua ALLES beter
mvg stefan
Hoi,
Proficiat.
Alleen heeft het niks met de Hutchinson bandjes van doen maar alles met de lagere bandendruk.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...