Problemen met plaatsen achterwiel(HELP!)
-
- Forum-lid HC
Weet je wel dat je eerst de ketting onder de cassette moet doen. Ik hoop dat je het begrijpt ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
Maar er moet een stuk ketting aan allebei de kanten van je tandwielen zitten
Maar er moet een stuk ketting aan allebei de kanten van je tandwielen zitten
-
- Forum-lid
oke.. Bedankt voor jullie hulp! het is me niet gelukt, maar ik ga zaterdag even naar de fietsenmaker..
Ik voel me best stom nu:P
Ik voel me best stom nu:P
Wat nog kan, is dat de bracketpot/achtervork weinig ruimte over laat en dat het wiel daar bij montage tegenaan loopt. Ik had ooit een Jan Janssen Magic waarvan je de achterband moest laten leeglopen om het achterwiel te kunnen monteren. Dat was dan ook de reden waarom ik die fiets weg heb gedaan.
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
Diogenes schreef:Wat nog kan, is dat de bracketpot/achtervork weinig ruimte over laat en dat het wiel daar bij montage tegenaan loopt. Ik had ooit een Jan Janssen Magic waarvan je de achterband moest laten leeglopen om het achterwiel te kunnen monteren. Dat was dan ook de reden waarom ik die fiets weg heb gedaan.
Diogenes
Maar als het achterwiel verwijderd kon worden met een volle band zou het dus ook weer op dezelfde wijze teruggeplaatst moeten kunnen worden.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
>Maar als het achterwiel verwijderd kon worden met een volle band zou het dus ook weer op dezelfde wijze >teruggeplaatst moeten kunnen worden.
Dat zou je denken, maar vergeet het maar. Een Fm wilde mij niet geloven en toen ik de fiets meenam, kreeg hij het zelf niet voor elkaar zonder te rammen.
Diogenes
Dat zou je denken, maar vergeet het maar. Een Fm wilde mij niet geloven en toen ik de fiets meenam, kreeg hij het zelf niet voor elkaar zonder te rammen.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
bizar verhaal, denk niet dat het echt aan jou ligt! waar woon je? misschien kan een der forumleden helpen.
je kunt het even met twee man proberen, laat je vader ofzo de ketting op het kransje leggen zodat je je volledig kan concentreren op de plaats waar het wiel klemt kan me niet voorstellen dat het niet kan. hij heeft erin gezeten dus moet er ook weer in willen
je kunt het even met twee man proberen, laat je vader ofzo de ketting op het kransje leggen zodat je je volledig kan concentreren op de plaats waar het wiel klemt kan me niet voorstellen dat het niet kan. hij heeft erin gezeten dus moet er ook weer in willen
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
Zo'n probleem heeft me broer ook met zijn fiets (Orbea).
Wiel kan alleen terug geplaatst worden na verwijderen van de snelspanner uit het wiel.
Snelspanner komt bij hem namelijk tegen de ophanging van derailleur aan en kan er dus niet langs. Uithalen lukt wel met snelspanner in het wiel maar vergt wat kracht (beter dus niet doen). Het lijkt erop dat het bij die van me broer veroorzaakt wordt door een vrij korte derrailleur pat.
Wiel kan alleen terug geplaatst worden na verwijderen van de snelspanner uit het wiel.
Snelspanner komt bij hem namelijk tegen de ophanging van derailleur aan en kan er dus niet langs. Uithalen lukt wel met snelspanner in het wiel maar vergt wat kracht (beter dus niet doen). Het lijkt erop dat het bij die van me broer veroorzaakt wordt door een vrij korte derrailleur pat.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid HC
Maak eens een foto van je wiel als je hem erin doet.
-
- Forum-lid
het kan ook zijn dat je achterwiel zeer moeilijk in je frame gaat.
Ik heb het ook al gehad met men bontrager aeolus 6.5 wielen.
Als je hem vanachter op je kleinstje kroontje legt, en vooraan op binnenblad zodat er niet veel spanning op de ketting is. En je hem er dan mooi induwd(ketting op je rechterkroontje leggen)
dan moet het normaal gezien lukken.
En probeer anders eens youtube of vraag het aan je vader xd
Ik heb het ook al gehad met men bontrager aeolus 6.5 wielen.
Als je hem vanachter op je kleinstje kroontje legt, en vooraan op binnenblad zodat er niet veel spanning op de ketting is. En je hem er dan mooi induwd(ketting op je rechterkroontje leggen)
dan moet het normaal gezien lukken.
En probeer anders eens youtube of vraag het aan je vader xd
-
- Forum-lid
@ TS is het al gelukt met je achterwiel?
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr