[quote="ciclista"]Serieuze vraag: heb je zelf genoeg vet (energie) opgeslagen? Heb je zelf voldoende eiwit, oftewel eet je 100 gram vlees per dag?
Als je beide vragen met ja beantwoord, bv je bent niet net zo mager als een beroepsrenner, dan hoef je zelfs na zware inspanning alleen maar vocht aan te vullen, bv met langzaam opneembare suikers (diksap). Te veel glucose of sacharose levert een schommelende bloedsuikerspiegel, zodat de suikers toch weer omgezet worden in vet, wat weer een dipje oplevert.[/quote]
Ik denk dat er wel wat meer factoren spelen. Als ik een meerdaagse mountainbikemarathon rijdt dan merk aan de vorm van de volgende dag of ik hesteldrank genuttigd heb of niet.
Ook na marathons of zware trainingsritten wil ik het wel eens gebruiken. Maar als ik genoeg tijd heb om te herstellen gebruik ik het eigenlijk nooit. (vaak wel een chocomel naderhand)
Herstelshake
-
- Forum-lid HC
Het gaat ook met name om de totalle hoeveelheid eiwit die je op een dag binnenkrijgt. Een fanatieke sporter rekent gauw met 2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht. Dat is voor het gros dus 150 - 200 gram per dag en dat is goed uitkienen!
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil met goed eten en dan een extra shake.
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil met goed eten en dan een extra shake.
Ik heb ook eiwitshakes gebruikt na het sporten, maar je krijgt er, mijns inziens, veel te veel massa van (kan ook zijn dat ik wel aanleg heb voor snelle spiergroei). Ik gebruik na een zware inspanning BCAA tabletten, die er vooral voor zorgen dat door de zware inspanning geen spier wordt afgebroken. Ik gebruik Powersupplements; BCAA's with P5P en soms nog de Pure Whey Protein Isolate.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
[quote="wasbeer2006"]Het gaat ook met name om de totalle hoeveelheid eiwit die je op een dag binnenkrijgt. Een fanatieke sporter rekent gauw met 2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht. Dat is voor het gros dus 150 - 200 gram per dag en dat is goed uitkienen!
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil met goed eten en dan een extra shake.[/quote]
Dat is wel heel veel gr/kg. Ik lees net dit artikel: http://www.ergogenics.org/eiwit13.html en daaruit blijkt dat bij krachtsporters slechts 1,33gr/kg ingenomen moet worden, dan lijkt mij dat er voor duursporters wel minder nodig is.
Ook apart dat er word genoemd dat het niet uitmaakt wanneer je de eiwitten neemt.
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil met goed eten en dan een extra shake.[/quote]
Dat is wel heel veel gr/kg. Ik lees net dit artikel: http://www.ergogenics.org/eiwit13.html en daaruit blijkt dat bij krachtsporters slechts 1,33gr/kg ingenomen moet worden, dan lijkt mij dat er voor duursporters wel minder nodig is.
Ook apart dat er word genoemd dat het niet uitmaakt wanneer je de eiwitten neemt.
Anti-Spacers!
[quote="niels1979"]ben je niet in de war met Ben & Jerry's?[/quote]
Nee, maar hij is dan ook echt lekker, vraag Peter maar...Spul is bedoeld als herstelshake voor na het fitnessen, maar tegenwoordig moet er volgens mij al hersteld worden van een rondje fietsen![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De chocolade van de Tuinen is ook best te pruimen trouwens.
Nee, maar hij is dan ook echt lekker, vraag Peter maar...Spul is bedoeld als herstelshake voor na het fitnessen, maar tegenwoordig moet er volgens mij al hersteld worden van een rondje fietsen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De chocolade van de Tuinen is ook best te pruimen trouwens.
~live fast, die young ~