Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Invloed "zenuwen" op prestatie

roeieber
Forum-lid

roeieber 16 mar 2009 04:42

Zenuwen = adrenaline = doping, dus gaan met die banaan.
I Am SpeCiAliZed

gzomer
Forum-lid

gzomer 16 mar 2009 22:03

Wat mij erg heeft geholpen is niet te focussen op de uitkomst, in jouw geval mee bergop willen rijden. Dit heb je niet in de hand, want het is per definitie relatief (afhankelijk van wie er met je mee fietst).

Waar ik op focus is het zo goed mogelijk doen van de dingen die ik wel onder controle heb. Dat is dus de training voor de tocht, het schakelen van het goede verzet, de race goed indelen, jezelf maximaal geven, zorgen dat je materiaal in orde is, goed uitgerust zijn, etc. , etc.

Je kunt hierin zover gaan als je wilt, afhankelijk van je ambitie en geaccepteerde beperkingen vanuit de combinatie werk-prive-sporten. Ik neem mezelf nooit iets kwalijk, maar ik leer wel veel van dingen die ik niet handig heb aangepakt (en binnen mijn invloedssfeer liggen).

De kern zit in het besef dat de uitkomst voor zich zelf zorgt. Het gevolg is (voor mij) dat ik vooraf eigenlijk alleen pure opwinding voel van de ervaring die komen gaat en dat ik eindelijk de voorbereiding mag gaan omzetten in een prestatie.

Ik hoop dat het niet te vaag is en je een beetje helpt.

bmiller
Forum-lid

bmiller 17 mar 2009 15:17

We zijn niet de enige die er misschien last van hebben. ;)

http://www.nu.nl/sport/1934004/armstron ... rveus.html

Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Plaats reactie