Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin navigatiesysytemen

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 19 mar 2009 10:51

[quote="old&slow"]Als je de hartslag erbij nodig hebt moet je de 705 nemen. Ik heb een Polar, dus de Vista HCX voldoet uitstekend. Wel gebruik ik overwegend tracks, en geen routes. Met een RAM mount en wat huisvlijt kun je best iets fabriceren wat op de stuurpen past. De originele fietsklemmen zijn niet geschikt voor hobbelige wegen op de racefiets.
Afbeelding[/quote]

He, die heb ik sinds vorige week ook aangeschaft.
Ben nog in een leer proces, dus tips voor gebruik zijn altijd welkom ;-)
Tip van mijn kant: voor de Ram Mount is er tegenwoordig een EZ-On bevestiging, heb je de huisvlijt niet eens meer nodig.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

lior63
Forum-lid

lior63 19 mar 2009 10:57

Er is niks met de 705, heb er mee ge-experimenteerd maar het is een uitgebreid en complex ding.
Als je alleen navigatie wilt, dan zijn er eenvoudigere varianten zoals de edge, de mapcsx de Colorado en de Oregon.
Als je een audax wilt gaan rijden van 600 km zijn 100 waypoints niet genoeg, en voor een rondje flevoland kom je er ook wel met 20 waypoints. Hier in Twente is 100 zat voor een tocht van 130 km.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal textregels op een routebeschrijving van een normale toertocht, dat is vergelijkbaar met het aantal waypoints.

pino
Forum-lid HC

pino 19 mar 2009 11:15

[quote="baron062"]Van het weekeinde nog probleemloos op en neer naar Berlijn op het apparaat. Met de auto, dat wel....) [/quote]

Er staat bij Bussum een bord en dan is het gewoon rechtdoor ('immer gerade aus") . Daar is geen Garmin of kaart voor nodig.
Niet zijken maar reiden !

baron062
Forum-lid

baron062 19 mar 2009 13:48

Dat bord wijst me niet de weg tot aan de deur, door hartje Berlijn. Daarbij reed ik niet over Bussum.

Maar goed, navigatie is iets voor professionele autorijders, de rest van de gebruikers zijn natuurlijk ordinaire gadgetverzamelaars, mijzelf incluis!

yugor
Forum-lid

yugor 20 mar 2009 00:35

[quote="lior63"]Er is niks met de 705, heb er mee ge-experimenteerd maar het is een uitgebreid en complex ding.
Als je alleen navigatie wilt, dan zijn er eenvoudigere varianten zoals de edge, de mapcsx de Colorado en de Oregon.
Als je een audax wilt gaan rijden van 600 km zijn 100 waypoints niet genoeg, en voor een rondje flevoland kom je er ook wel met 20 waypoints. Hier in Twente is 100 zat voor een tocht van 130 km.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal textregels op een routebeschrijving van een normale toertocht, dat is vergelijkbaar met het aantal waypoints. [/quote] Tis een oude discussie maar waypoints heb je helemaal niet nodig. Trackpoints ook niet trouwens dus ook die limiet (van 13000 ofzo ) is niet relevant.
Ik gebruik alleen viapunten en heb er al voor zeker 1500 km aan routes inzitten :)

baron062
Forum-lid

baron062 20 mar 2009 13:52

[quote="yugor"][quote="lior63"]Er is niks met de 705, heb er mee ge-experimenteerd maar het is een uitgebreid en complex ding.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het aantal textregels op een routebeschrijving van een normale toertocht, dat is vergelijkbaar met het aantal waypoints. [/quote] Tis een oude discussie maar waypoints heb je helemaal niet nodig. Trackpoints ook niet trouwens dus ook die limiet (van 13000 ofzo ) is niet relevant.
Ik gebruik alleen viapunten en heb er al voor zeker 1500 km aan routes inzitten :)[/quote]

Dit werkt toch alleen als je op autorouterend kaartmateriaal als CityNavigator rijd? Als je de 705 gebruikt op topo's heb je die trackpoints wel nodig, waypoints zijn inderdaad minder relevant.

Plaats reactie