Omloop het nieuwsblad 28/02
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
Ik zal wel afgebrand worden tot de grond maar ik vind de actie tijdens de omloop typisch iets voor de Rabobank. Ze zetten nooit hun geld op één renner dat heeft ze al tal van overwinningen gekost zeker in de periode met Michael Boogerd. In mijn ogen koersen ze niet slim daar bij Rabo en neemt de ploegleiding toch echt veel te vaak een verkeerde beslissing. Ik heb het zelf vaak genoeg live mogen aanschouwen tijdens de Amstel. Ze rijden zowat altijd achter de feiten aan, was nu misschien niet het geval tijdens de omloop maar ik was er 100 procent van overtuigd dat ze niet gingen winnen nadat ze de achtervolging in hadden gezet op Langeveld. Ze moeten die gasten gewoon veel meer vertrouwen geven en gunnen. Met twee renners naar de finish is nog altijd 50 procent kans op een overwinning. Op papier mag Haussler dan sneller zijn in de koers weet je het nooit. Hij oogde inderdaad fris en hij zit overigens prachtig op zijn fiets maar langeveld had ook gewoon een erg goede dag.
Er is al veel over gesproken zeker in de tijd met Boogerd wat geen afmaker zou zijn. Hij is inderdaad vaak tweede geworden maar Rabo heeft dan ook never nooit alles maar dan ook alles op Boogerd gezet. Hij moest zelf altijd veel te veel arbeid verichten alvorens hij in de finale terecht kwam. Niet gek dat je dan net dat kleine beetje te kort komt op het einde van de rit. Zo zie en zag ik het in ieder geval altijd. Dit wordt ook nog eens bevestigd in het boek van Boogerd. Ook jammer dat het koersinzicht van de renners zelf volledig teniet wordt gedaan door die kutoortjes en dat alles gestuurd wordt vanuit de auto. Boogerd heeft de amstel 1 keer gewonnen als ik het goed heb en toen zat Jan Raas in de auto. Boogerd mocht geen trap meer doen van Raas tot grote ergenis van Armstrong die uiteindelijk verloor in de sprint. Boogerd kon dus wel degelijk winnen.
Ik ben zeker niet anti Rabobank maar zonder freire wat echt een afmaker eerste klas is zijn ze nergens al rijden ze nog zo goed. Ze doen ongetwijfeld ook veel goede dingen bij Rabobank maar het is tegenwoordig wel erg belangrijk en bepalend wie er in de auto zit. Dekker kon als renner toch aardig de koers lezen dus van hem had ik iets meer verwacht. Van Breukink heb ik nooit een hoge pet opgehad als ploegleider. Om terug te komen op de omloop ik kan best begrijpen dat die belgen zich de pleuris hebben gelachen in de studio toen de rabo`s achter Langeveld gingen rijden. En nu schieten maar
Er is al veel over gesproken zeker in de tijd met Boogerd wat geen afmaker zou zijn. Hij is inderdaad vaak tweede geworden maar Rabo heeft dan ook never nooit alles maar dan ook alles op Boogerd gezet. Hij moest zelf altijd veel te veel arbeid verichten alvorens hij in de finale terecht kwam. Niet gek dat je dan net dat kleine beetje te kort komt op het einde van de rit. Zo zie en zag ik het in ieder geval altijd. Dit wordt ook nog eens bevestigd in het boek van Boogerd. Ook jammer dat het koersinzicht van de renners zelf volledig teniet wordt gedaan door die kutoortjes en dat alles gestuurd wordt vanuit de auto. Boogerd heeft de amstel 1 keer gewonnen als ik het goed heb en toen zat Jan Raas in de auto. Boogerd mocht geen trap meer doen van Raas tot grote ergenis van Armstrong die uiteindelijk verloor in de sprint. Boogerd kon dus wel degelijk winnen.
Ik ben zeker niet anti Rabobank maar zonder freire wat echt een afmaker eerste klas is zijn ze nergens al rijden ze nog zo goed. Ze doen ongetwijfeld ook veel goede dingen bij Rabobank maar het is tegenwoordig wel erg belangrijk en bepalend wie er in de auto zit. Dekker kon als renner toch aardig de koers lezen dus van hem had ik iets meer verwacht. Van Breukink heb ik nooit een hoge pet opgehad als ploegleider. Om terug te komen op de omloop ik kan best begrijpen dat die belgen zich de pleuris hebben gelachen in de studio toen de rabo`s achter Langeveld gingen rijden. En nu schieten maar
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05
Tactiek is niets mis mee: meestrijden om de prijzen..
Uit de uitslag van vorig jaar blijkt wel dat de tactiek werkt, toen kwam Gerben Lowik als 58e op 6 en een halve minuut als eerste Raborenner binnen.
Hadden ze niet gewoon die krant een andere naam kunnen geven ipv deze prachtige koers?
Uit de uitslag van vorig jaar blijkt wel dat de tactiek werkt, toen kwam Gerben Lowik als 58e op 6 en een halve minuut als eerste Raborenner binnen.
Hadden ze niet gewoon die krant een andere naam kunnen geven ipv deze prachtige koers?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Terzijde : traditie verdwijnt, waar is de goede ouwe Omloop Het Volk, dat klonk nog echt "koers"....
Er is maandag wat afgeschreven in de Belgische kranten over de Rabo taktiek. OK, ze hebben de koers gemaakt, maar wat krijg je daarvoor ?
De aankomststrook, die is echt selectief met een stevige knik. Na 200km kan je dan geen normale sprint meer krijgen, dus Hausler/Langeveld ? Ik durfde het niet zeggen.
De actie van Flecha in de laatste kilometers was toch echt om achterover te vallen ?! Gewoon de anderen terugbrengen, wil je dan Nuyens laten sprinten tegen Boonen, Hushovd, Pozzato, ...???
Dan zie je Langeveld nog willen meesprinten als de grote jongens langskomen, tja, wat zeg je dan Dekker ???
Dus, 21st-century : 100% gelijk van mij.
Er is maandag wat afgeschreven in de Belgische kranten over de Rabo taktiek. OK, ze hebben de koers gemaakt, maar wat krijg je daarvoor ?
De aankomststrook, die is echt selectief met een stevige knik. Na 200km kan je dan geen normale sprint meer krijgen, dus Hausler/Langeveld ? Ik durfde het niet zeggen.
De actie van Flecha in de laatste kilometers was toch echt om achterover te vallen ?! Gewoon de anderen terugbrengen, wil je dan Nuyens laten sprinten tegen Boonen, Hushovd, Pozzato, ...???
Dan zie je Langeveld nog willen meesprinten als de grote jongens langskomen, tja, wat zeg je dan Dekker ???
Dus, 21st-century : 100% gelijk van mij.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Het is moeilijk te zien, maar volgens mij ging Langeveld aan op het moment dat ze werden ingehaald. Het was een gewoon ongeluk, hij had geen schuld. Wel wachtte hij veel te lang; hij had veel eerder aan moeten gaan. Vreemd, want hij keek steeds achterom. Probleem met zo'n hellende strook is dat je niet op de strook aan moet gaan, maar ervoor; anders ben je reeds stilgevallen...
Blijft een ziekte, die motoren. Ik telde op 1 moment maar liefst 14 motoren. 1 juri-motor, een tv-motor en dus 12 perslieden. Waarom toch? Het zou nog niet eens zo erg zijn, als ze zich een beetje spreiden. Maar als een Belg aanvalt, willen alle 30 motoren daar een foto van. Het was Gilbert die die 14 motoren in beeld 'meenam'.
Over organisatieblunders gesproken: Wat werd die laatste strook slecht in beeld gebracht zeg. Je zag helemaal niets van de sprint, omdat de motoren en auto's ertussen zaten. Omdat het een hellende strook was, viel alles dus uit beeld. Ongelooflijk stom. Zit je lang na een wedstrijd te kijken, moet je om zoiets de sprint missen.
Blijft een ziekte, die motoren. Ik telde op 1 moment maar liefst 14 motoren. 1 juri-motor, een tv-motor en dus 12 perslieden. Waarom toch? Het zou nog niet eens zo erg zijn, als ze zich een beetje spreiden. Maar als een Belg aanvalt, willen alle 30 motoren daar een foto van. Het was Gilbert die die 14 motoren in beeld 'meenam'.
Over organisatieblunders gesproken: Wat werd die laatste strook slecht in beeld gebracht zeg. Je zag helemaal niets van de sprint, omdat de motoren en auto's ertussen zaten. Omdat het een hellende strook was, viel alles dus uit beeld. Ongelooflijk stom. Zit je lang na een wedstrijd te kijken, moet je om zoiets de sprint missen.
Niet alleen de auto's en motoren waren een probleem op het laatste rechte stuk.
Zo'n 300 meter voor de streep was er een enorme vernauwing omdat er aan twee kanten teveel mensen op het parcours stonden.
Hierdoor konden de auto's en motoren de renners nog meer in de weg zitten.
Het zou mij niet verbazen als de eerste valpartij hierdoor is ontstaan.
Zo'n 300 meter voor de streep was er een enorme vernauwing omdat er aan twee kanten teveel mensen op het parcours stonden.
Hierdoor konden de auto's en motoren de renners nog meer in de weg zitten.
Het zou mij niet verbazen als de eerste valpartij hierdoor is ontstaan.
@21st-century: Hoezo afgebrand? Ben het geheel met je eens! Ik snap er zowiezo vrij weinig van dat veel Nederlandse wielerliefhebbers de PLOEG rabobank zo het handje boven het hoofd houden. Genoeg interessante renners hoor, daar niet van; maar na de manier waarop het ploegmanagement achtereenvolgens is omgegaan met Rasmussen, Boogerd en T.Dekker heeft deze ploeg voor mij echt definitief afgedaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
53x11 schreef:Genoeg interessante renners hoor, daar niet van; maar na de manier waarop het ploegmanagement achtereenvolgens is omgegaan met Rasmussen, Boogerd en T.Dekker heeft deze ploeg voor mij echt definitief afgedaan.
Wat betreft Rasmussen ben ik 't volledig met je eens, maar wat die andere 2 betreft niet. Boogerd heeft jarenlang heel dik geld verdient, als je dan stopt moet je niet gaan zeuren als je geen mooi nieuw baantje krijgt. Het was juist eens goed dat die idiote traditie in de wielerwereld verbroken werd. Als Boogerd gewoon een opleiding ooit eens had afgemaakt... Van Thorwald Veneberg was 't niet z'n eigen keuze om te stoppen, maar die is niet in een zwart gat gevallen.
T. Dekker vertrouw ik zelf voor geen cent, vreemde bloedwaardes, onregelmatig presteren.
Ik heb een stuk liever een ploegleider als Dekker dan een hypocriet als Lefevre.