[quote="ErikJ"]Hallo allemaal,
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe racefiets:
Al surfend het volgende tegen gekomen:
Bulls Ultegra 2009 999,-
Frame : Aluminium triple butted
Voorvork : Carbon
Zadelpen : FSA SL-280
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano WH-R5 S10
Verkrijgbaar in de maten 50-52-54-56-58-60-62-64 cm
Ik heb de Desert Falcon uit 2008. Hele fijne en goede fiets. Je hoort wel veel klachten over de wielen. Ik heb ze zelf nog niet gehad. Maar als je kan, dan moet je gewoon andere wielen er onder laten zetten. Dan kun je goede wielen Easton, Fulcrum laten plaatsen voor minder geld. Uiteindelijk heb je denk ik een evenwaardige fiets ten opzichte van de andere, maar met betere wielen. Dus aan het einde van het verhaal een betere!
Succes met je keuze
Welke van de twee?
Ik rijd nu een jaar op een Bulls Dessert Falcon 2008 en ben zeer tevreden met de fiets.
Op standaard onderhoud na heb ik geen problemen gehad met deze fiets.
Alleen met het achterwiel heb ik wel problemen gehad.
Hier zijn diverse spaken uit gebroken.
Ook nadat ik een nieuw achterwiel had gehad was het huilen met de pet op.
Nu zitten er Mavic Aksiums onder en heb ik nog geen problemen gehad.
Als ik het van die wielen eerder geweten had, had ik mijn budget iets omhoog geschroefd om gelijk goede wielen er bij te kopen.
Het is niet fijn om een uurtje of vier op de fiets te zitten met de angst voor weer een gebroken spaak.
Dus ik denk dat je zeer veel fiets voor je geld krijgt bij Bulls maar zou er gelijk goede wielen bij kopen.
Maar dat had ik al gezegd.
Op standaard onderhoud na heb ik geen problemen gehad met deze fiets.
Alleen met het achterwiel heb ik wel problemen gehad.
Hier zijn diverse spaken uit gebroken.
Ook nadat ik een nieuw achterwiel had gehad was het huilen met de pet op.
Nu zitten er Mavic Aksiums onder en heb ik nog geen problemen gehad.
Als ik het van die wielen eerder geweten had, had ik mijn budget iets omhoog geschroefd om gelijk goede wielen er bij te kopen.
Het is niet fijn om een uurtje of vier op de fiets te zitten met de angst voor weer een gebroken spaak.
Dus ik denk dat je zeer veel fiets voor je geld krijgt bij Bulls maar zou er gelijk goede wielen bij kopen.
Maar dat had ik al gezegd.
-
- Forum-lid
Even aansluiten. Heb nu een paar weken een Bulls Desert Falcon in m'n bezit, na een grondige vergelijkingsslag. De Bulls biedt een geweldige prijs/kwaliteit-verhouding en vooral met de titanium kleur vindt ik het ook een erg mooie fiets om te zien. Ik ben 1,94 en heb de 62 genomen, mede omdat mijn armen relatief wat korter zijn. De wielen heb ik direct laten vervangen door een set DT-Swiss R1900 en het crankstel is vervangen door een FSA Gossamer omdat deze standaard ook een 42 tands middenblad heeft. Het 39 tands middenblad van de Ultegra is op de vlakke weg gewoon te licht om lekker warm te draaien en eigenaardig genoeg verkoopt Shimano blijkbaar geen 42 tands middenblad voor de 10-speed triple. Alles bij elkaar is het nu een erg snelle fiets geworden en ik blijf lachen om die prijs. Ik heb jaren Koga gereden, maar deze fiets is echt een opsteker.
Ik vind de meeste shimano wielen 'niks'. Alleen de echt dure modellen kunnen me bekoren. Als ik jou was zou ik zeker andere wielen erin doen. Koop ergens een setje Easton Vista's, of Fulcrum racing 5's of laat een setje spaken.. dan heb je een zeer degelijke fiets!
Simpel, de Canyon Roadlite biedt (verreweg) de meeste waar voor je geld......je moet er alleen we ff op wachten (er zijn namelijk meer mensen die dat gezien hebben....) en het design moet je aanstaan.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate