Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

WELKE PEDALEN

intersantos
Forum-lid

intersantos 26 feb 2009 16:13

Veel Look-aanhangers hier.. Ikzelf fiets tot volle tevredenheid op de Time. De RXE uitvoering is erg betaalbaar (<€50), de plaatjes zijn zo'n beetje de enige plaatjes waar je fatsoenlijk op kunt lopen. En Time zijn veruit de mooiste pedalen, maar dat is dan weer erg subjectief...

jeroen82
Forum-lid

jeroen82 26 feb 2009 16:14

En volgens jullie ervaring is het Look systeem makkelijker/beter dan SPD?

Waar klik je het makkelijkst in & uit? SPD(-SL) - Look - Time ?

Maximale krachtoverbrenging en dergelijke maakt me niet zoveel uit, ik ben maar een toerist...

(Zijn die Look Quartz pedalen niet voor MTB?)

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 26 feb 2009 16:27

ik ga over van shimano naar look dus kan je binnenkort meer vertellen. Ga ze morgen op de fiets plaatsen

sirbas
Forum-lid

sirbas 26 feb 2009 21:28

Hier Time RXS Carbon naar volle tevredenheid. Goede cleats en door de bij Time gebruikte klemming geen gedonder met krakend plastic of met cleats die al na één jaar zijn versleten !!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 27 feb 2009 12:17

Rockhopper schreef:
Corniel schreef:Twee adviezen: blijf met je tengels van de Caps Lock toets af, en gebruik de zoekfunctie...

WAAR JE JE AL NIET DRUK OM MAAKT!

De vraag is netjes geformuleerd en een paar woorden met de CAPS LOCK aan lijkt me ook geen probleem toch? Er zijn er die de hele vraagstelling in hoofdletters doen en dat is inderdaad lastig te lezen.

Een iets meer normale reactie leek me meer op zijn plaats.

Ik snap Corniel wel (Is een heel topic over het wel en niet op een forum) En de vraag netjes geformuleerd? Er moeten nieuwe pedalen en ik moet kiezen tussen...

Maar aan de topic starter, elk pedaal heeft zijn voor en nadelen. Je moet zelf kijken wat er belangrijk is, ook ik zeg gebruik de zoekfunctie en kom achter de specifieke eigenschappen. Maak aan de hand daarvan je keuze, en niet omdat jantje of pietje zegt dat je die en die spullen moet hebben

r0bske
Forum-lid

r0bske 27 feb 2009 12:41

Ik rijd zelf al een jaar met de Shimano Ultegra 6620 SPD SL. Nog nooit geen problemen mee gehad.
Stevens SLC SL

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 27 feb 2009 13:38

scottwilko schreef:
Rockhopper schreef:
Corniel schreef:Twee adviezen: blijf met je tengels van de Caps Lock toets af, en gebruik de zoekfunctie...

WAAR JE JE AL NIET DRUK OM MAAKT!

De vraag is netjes geformuleerd en een paar woorden met de CAPS LOCK aan lijkt me ook geen probleem toch? Er zijn er die de hele vraagstelling in hoofdletters doen en dat is inderdaad lastig te lezen.

Een iets meer normale reactie leek me meer op zijn plaats.

Ik snap Corniel wel (Is een heel topic over het wel en niet op een forum) En de vraag netjes geformuleerd? Er moeten nieuwe pedalen en ik moet kiezen tussen...

Ik niet! Het was een goed gedocumenteerde vraag (hij had zijn huiswerk dus gemaakt) en de caps lock was nog niet eens veel gebruikt.
En als we over de zin van dergelijke vragen moeten beginnen discussiëren dan kunnen we denk ik ongeveer de helft van alle discussies als zinloos bestempelen.
Ik zie ook regelmatig dezelfde vragen terugkeren en heb ook al regelmatig eenzelfde reactie geplaatst, dat stoort mij niet echt.
Als het je wel stoort, lees of volg de discussie dan niet en laat ze aan je voorbij gaan.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

vriesemans
Forum-lid

vriesemans 27 feb 2009 14:10

on topic: neem ook de speedplay zero pedalen in overweging:

min: inklikken van de voet in de pedaal, verder valt er niet mee te lopen

Maar:

plus: zijdelingse speling persoonlijk in te stellen (veel tot niets), weinig gewicht.

Heb ze nu een jaar en totaal geen problemen mee (tot nu toe)

johnelst
Forum-lid

johnelst 27 feb 2009 18:25

IK heb eerder ook met Shimano pedalen gereden die inderdaad wat sterkere plaatjes hebben als je er veel op loopt. Daar tegenover staat dat ik meer plezier heb met de Keo's en de Keo sprint, omdat ze minder "glijden" en makkelijker insteken. De Look plaatjes zijn ook minder breed waardoor ze bijna niet aan de zijkant onder je schoen vandaan komen, dat stoort me erg bij de brede Shimano platen. De Looks zijn dacht ik ook een fractie lichter en door de kleurkeuze en mooie vormgeving vind ik ze wat stijlvoller. Een kennis van me heeft ook veel plezier van z'n Time pedalen, maar hij heeft nooit anders gehad.
Misschien kun je ze van iemand een keer testen?

SUCCES........;)

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 27 feb 2009 18:34

Passen Shimano plaatjes trouwens ook in Look pedalen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 feb 2009 18:40

Neen.

Wat mij betreft zijn Time pedalen echt beter dan Shimano SPD SL en Look Keo. Er ontstaat geen hoogtespeling als het plaatje slijt, smalle Q-factor, plaatjes lopen zeer goed, van lopen slijt niet het klikgedeelte.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 feb 2009 18:42

Tommeke14 schreef:Passen Shimano plaatjes trouwens ook in Look pedalen?

Geen ervaring mee, maar ZEER waarschijnlijk NIET.

Fabrikanten beschermen hun eigen markt. Look past niet in Shimano; Shimano niet in Time. Time niet in SPD en ga zo maar door. Als je bijvoorbeeld twee fietsen hebt en met een paar schoenen wil rijden dan heb je dus twee keer hetzelfde merk pedaal nodig. Zo blijf je vaak langen hangen bij een bepaald merk. Bij een nieuwe fiets (ter vervanging van een van de twee anderen) komt er weer dat merk pedaal op.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie