Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20 feb 2009 22:59
door amclassic-fan
Merckx heeft idd ook een paar frames met naar verhouding een hele korte bovenbuis (of anders gezegd lange balhoofdbuis).
Ik heb 't nog even nagezocht (meteen even mooie frames kijken ;)), bij Cinelli zijn in de maat van de TS de balhoofdbuizen 2 cm langer dan bij de Pina's. Dat scheelt dus gewoon 2 cm spacers, dat is het verschil tussen een spacertoren (bijv 4 cm) of een goed passend frame met 2 cm spacers. Wat is je binnenbeenlengte?

Geplaatst: 20 feb 2009 23:17
door herera
Amclassic-fan schreef:Knap dat je 't verschil voelt tussen 55,7 en 55,68 cm bovenbuis, de zitbuishoek wijkt ook maar 1 tiende graad af. Was niet per ongeluk de stuurpen een ander maatje ;)


mmm.. vreemd ja... zou best eens kunnen, deze getallen heb ik niet onder ogen gehad, ik heb enkel op beide fietsen gereden de Izoard voelde echt beduidend korter.

Geplaatst: 21 feb 2009 03:22
door foosho
vinokourov schreef:ik verkoop mijn merckx frame omdat de bovenbuis te kort is :(

Je hebt een zadel zonder setback nodig? Anders kun je daar nog een paar cm winnen.

Geplaatst: 21 feb 2009 09:37
door vinokourov
Foosho schreef:
vinokourov schreef:ik verkoop mijn merckx frame omdat de bovenbuis te kort is :(

Je hebt een zadel zonder setback nodig? Anders kun je daar nog een paar cm winnen.


Tjah, je kunt daar ook niet zomaar aan prutsen he! De afstand achter het bracket moet ook nog kloppen he...

Geplaatst: 21 feb 2009 10:01
door johnny
@vinokourov
Jou zadelpen heeft nu geen setback, je zou er een kunnen proberen met setback.
Waarschijnlijk is de positie met een zadelpen met setback beter.

Geplaatst: 21 feb 2009 10:13
door foosho
vinokourov schreef:
Foosho schreef:Je hebt een zadel zonder setback nodig? Anders kun je daar nog een paar cm winnen.

Tjah, je kunt daar ook niet zomaar aan prutsen he! De afstand achter het bracket moet ook nog kloppen he...

Dat klopt helemaal, ik wist niet of dat een bewuste keuze was. Sommigen weten niet eens of ze wel of geen setback hebben en dan bij een nieuwe fiets klopt er ineens "iets" niet :)

Geplaatst: 21 feb 2009 10:30
door maurice
Amerikaanse frames zijn over het algemeen lang en italiaanse kort.
Dat maakt deze keuze een stuk gemakkelijker denk ik.

Geplaatst: 22 feb 2009 22:18
door antonvd5
nou makkelijk is het niet hoor...

maar de keus is nu beperkt door
pinarello fp3 (vind ik persoonlijk de mooiste van de 3)
wilier izoard (ook erg mooi, en iets exclusiever)
specialized roubaix (vanwege mijn verwachting dat het comfort hoog is)

Ik zal ze op jullie advies wel alledrie willen testen, ook al oet ik hiervoor naar meerdere FM's

Geplaatst: 22 feb 2009 22:23
door amclassic-fan
Testen leidt helemaal nergens toe, de fiets die toevallig het beste op je afgesteld is zal dan gegarandeerd het beste rijden. Terwijl een andere fiets misschien veel beter past met een andere afstelling.

Aan die FP3 is overigens niets exclusiefs, je ziet ze onderhand op iedere hoek van de straat.

Geplaatst: 23 feb 2009 10:38
door pietr
Amclassic-fan schreef:Testen leidt helemaal nergens toe, de fiets die toevallig het beste op je afgesteld is zal dan gegarandeerd het beste rijden. Terwijl een andere fiets misschien veel beter past met een andere afstelling.

En ook de wielen bepalen voor een belangrijk deel hoe de fiets 'aanvoelt'.

Geplaatst: 26 feb 2009 10:11
door antonvd5
De kogel is door de kerk.... het is een Pinarello FP3 geworden met Fulcrum 3 wielen!!

Misschien niet de orgineelste, maar wel de mooiste fiets (vind ik dan he) en je moet je gevoel volgen zeggen alle kenners hier, dus als Beta heb ik dat voor de verandering maar eens gedaan!!

Geplaatst: 26 feb 2009 12:55
door cubemeister
ach, als je hem mooi vind maakt het toch niet uit of het origineel is of niet. ik zit 10-15 uur per week op de fiets en kom niet wekelijks een pina tegen hoor. racing 3 zijn beauty's wat voor groep zit erop? ultegra? of iets italiaans...

plaats snel een fototje ik ben benieuwd, alvast veel succes