Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

arm en beenstukken

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 18 mar 2011 22:29

Arm en beenstukken zijn een must voor een wielrenner! Een lange broek zit niet prettig. Je glijdt door de dubbele broek heen en weer. Armstukken gebruik ik eigenlijk alleen als het erg koud is onder mijn lange mouwen shirt. En tijdens wedstrijden.
Beenstukken draag ik altijd tot 18 graden. Door de beenstukken blijven je knieën warm waardoor ze soepel blijven.

Ik snap die toerders niet die met een straaltje zonneschijn met blote benen gaan fietsen?
Ze denken waarschijnlijk dat het stoer is of dat beenstukken onzin zijn maar met 5 graden zonder beenstukkenfietsen is zeer onverstandig!

Je knieën staan met het fietsen open en met die koude worden ze erg stijf en slijten harde.
Zeer onverstandig!
Gerardo

kevke86
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 sep 2010 17:30

kevke86 19 apr 2011 01:47

Het zit ook gewoon lekker, aan beenstukken doe ik niet, maar knie stukken vind ik gewoon handig, zoals al veel gezegd wordt het warmer trek ze uit en je bent weer weg...

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 19 apr 2011 20:31

Gerardo schreef:Arm en beenstukken zijn een must voor een wielrenner! Een lange broek zit niet prettig. Je glijdt door de dubbele broek heen en weer. ......

Zonder het comfort van arm- en beenstukken te kort willen doen, maar een goede lange broek met een zeemleren kruis fietst best fijn. Dan heb je ook geen last van een glijdende broek.

Met dit prachtige voorjaarsweer, waarbij het 's morgens nog best fris is, lijken arm- en beenstukken inderdaad een uitkomst.
Ik heb ze nog niet, maar de aanschaf ervan staat wel erg hoog op de lijst van de aan te schaffen fietsbenodigdheden.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 19 apr 2011 22:59

Zondagavond nog spijt dat ik mijn armstukken niet bij me had. Na 19.00 uur werd het toch heel snel koud, maar ze lagen thuis....

Op zo'n moment zijn ze wel heel handig..

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 20 apr 2011 00:46

Drie kwart broek zit ook fijn. Morgen weer driekwart broek en arm stukken als ik naar mn werk fiets.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 24 apr 2011 22:12

Vanmorgen om 8.25 uur vertrokken, en dan zijn de armstukken toch wel héél erg fijn. Naarmate het warmer werd, uittrekken en in de achterzakken proppen.

vacaro
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2010 16:28

vacaro 25 apr 2011 05:31

Ik werk in ploegendioenst en dan zijn deze arm- en beenstukken toch wel handig.
Vooral de beenstukken, s'morgens(5u00) doe ik korte fietsbroek aan met beenstukken, bovenlichaam thermisch onderhemd zomershirt en vest met lange mouwen. S'middags (14u00) beenstukken en vest lange mouwen in rugzak en fiets ik naar huis zonder te puffen in lange broek, terwijl ik s'morgens toch de warmte had alsof ik lange broek aanhad. Eerste jaar dat ik ze heb maar zou ze niet meer kunnen missen.
MTB on my Scott, road on my Thompson! Scott replaced by a Koga Miyata!
Vanaf het moment dat ik kon praten, moest ik luisteren!

don_fanucci
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 apr 2011 16:50

don_fanucci 26 apr 2011 00:03

Ik gebruik ook altijd beenstukken in de winter. Kun je gewoon je normale (korte) fietsbroeken gebruiken icm. beenstukken. Hoef je niet alles apart te kopen.

Ook vind ik het handig als je een berg gaat beklimmen. Bij vertrek is het bijv. 20 graden beneden, maar 2 kilometer hoger sneeuwt en viest het dan soms. Onderweg dus wel even beenstukken aan gedaan ;)

Plaats reactie