Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

mimoza
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 16 mar 2009 23:12

Ik rijd een tijdje op mijn Ultremo R's, geen slechte band, maar inderdaad prijzig.
In het kleine aantal kilometers dat ik er mee gedaan hebdoen ze wat ze moesten doen, en lijken ze minder rolweesrstand te hebben dan mijn Stelvio's

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 mar 2009 00:01

Kent iemand hier nog het sprookje van de prinses op de erwt? Daar doet bovenstaande discussie me namelijk erg aan denken.

laumar
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2008 20:41

laumar 17 mar 2009 01:05

Rij met de gewone Ultremo's. Zelfde ervaring. De flanken beginnen na 3500km lichtjes te scheuren, bijgevolg lekrijden.
Anderzijds is loopvlak zeer lekbestendig. Mi beter dan de vorige Michelin pro2race.
Dus mi wat overhyped. Vooral als ik nu verneem dat gewichtsbesparing uit flanken komt.
Pinarello Dogma

petrol59
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:15

petrol59 03 apr 2009 13:37

Ik heb voor de Ultremo R gekozen vanwege de positieve reviews, lage gewicht en vooral het spectaculaire uiterlijk. Ben echter niet tevreden over het comfort...
Vind het een keiharde band, zelfs op 7 atm.
Ik had voorheen Vittoria Diamante pro, deze liepen heerlijk comfortabel, terwijl je bij de ultremo alles voelt. Ieder oneffenheid op de weg voel je aldof je op "houte" banden rijdt. betonklinkerweg, fietspad, gesplitte weg.
Toen ik van Vittoria Rubino (draadband) naar Vittoria Rubino pro (vouwband)ging was het een wereld van verschil mbt comfort, rolweerstand ed.
Nu heb ik weer het gevoel dat ik op draadbanden ben aan het rijden.
Ook de grip van de Vittoria was voor mijn gevoel beter, zeker bij nat weer.
Daarnaast heb ik nog een hoogteslag in de achterband die ik er niet uit krijg.
Of heb ik toevallig een setje afgekeurde bandjes gekocht?
789JHLX

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 03 apr 2009 13:52

Hier dezelfde ervaring: wat mij betreft een testbank bandje, dus laag gewicht, hoge doorprikkracht en lage rolweerstand op glad asfalt. Comfort is blijkbaar niet te meten op de testbank, dus dat laten ze maar achterwege.
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

petrol59
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:15

petrol59 03 apr 2009 13:54

Ik heb voor de Ultremo R gekozen vanwege de positieve reviews, lage gewicht en vooral het spectaculaire uiterlijk. Ben echter niet tevreden over het comfort...
Vind het een keiharde band, zelfs op 7 atm.
Ik had voorheen Vittoria Diamante pro, deze liepen heerlijk comfortabel, terwijl je bij de ultremo alles voelt. Ieder oneffenheid op de weg voel je aldof je op "houte" banden rijdt. betonklinkerweg, fietspad, gesplitte weg.
Ook de grip van de Vittoria was voor mijn gevoel beter, zeker bij nat weer.
Daarnaast heb ik nog een hoogteslag in de achterband die ik er niet uit krijg.
Of heb ik toevallig een setje afgekeurde bandjes gekocht?
789JHLX

rogi
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2009 22:46

rogi 03 apr 2009 15:00

Mijn ervaringen met de gewone ultremo's:

-Lopen heerlijk licht
-naar mijn mening veel grip, ook bij nat weer
-Je voelt idd iedere oneffenheid
-Banden bleven ook mooi rond (geen platte slijtage op het loopvlak)
-0ngeveer 4000 km probleemloos mee gereden, zonder lek en ze zagen er nog goed uit (vrijwel geen sneetjes van steentjes)
-Maar na de laatste rit over een stukje slecht wegdek met wat stenen helemaal kapot gereden. Het rubber kon je zo van het karkas af plukken en de banden vertoonden allerlei bulten! Evengoed zonder lekrijden thuisgekomen., dat is nog een plusje.

Mijn conclusie:
-mooie goed lopende wedstrijdband met veel grip, voor goede wegen
-voor de kilometervreter toch net iets te snel versleten, beperkt comfort, en niet echt betrouwbaar als je over een kort stukje slecht wegdek een nog goed ogende band helemaal aan gort kan rijden.

beestvansleidinge
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2008 21:06

beestvansleidinge 06 apr 2009 21:01

ultremo is mooi, maar daar eindigt het ook vind ik.
Ik heb 1 koers met ultremo banden (op 9 bar) gereden en was na 20km al lek gereden.
Toen koos ik voor een setje vredestein (weet niet welk model- maar stak er 12bar in) en ben er nooit mee plat gereden.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 apr 2009 21:09

Waarom altijd zo veel lucht in die banden, dat heeft alleen maar nadelen!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 06 apr 2009 21:19

We hebben zaterdag met zijn 2en de ronde verreden, mijn vriend 2 keer lek, ik niet, met zelfs geen snee in de band en beide op ultremo's R. Is lek rijden niet een beetje pech hebben? Verder heeft de band zich prima gehouden, 86kg / 8.5 bar.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 06 apr 2009 23:21

Ik denk (lees: vind) dat je gelijk hebt. Geluk / pech is een grote factor. Ik rij in ieder geval mijn banden nooit volledig kaal, maar vervang tijdig. Dat scheelt ook...

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 08 apr 2009 19:38

Ik heb de vorige Ultremo's gehad. Ik vond de rijeigenschappen super! Comfortabel, goede grip, geen enkele keer lek en ze liepen echt super licht! Ik dacht: dit wordt de band voor altijd! Maar, na 1000km was de achterband helemaal versleten en 1000km later sprong de voorband! Duurzaamheid trok dus op de hond zijn kl#ten! Ik heb de band aan mijn kameraden ook aangeraden en zij hebben juist hetzelfde voorgehad. Sindsdien ben ik overgestapt naar Continental GP4000S. Ik rijd er nu al bijna 2 jaar mee en ze bevallen me prima! Iets zwaarder maar die banden slijten bijna niet! Nog geen enkele keer lek gereden en ik rijd er zowel winter als zomer mee. Qua rijeigenschappen vind ik zo ook heel goed. Misschien mag de grip net iets beter op nat wegdek maar ook daar valt het mee. Het is niet dat ik in wedstrijd in de bochten iedereen moet laten gaan, ik kan perfect volgen. Op droog wegdek kan je zelfs heel extreem gaan in de bochten.
Ik hoopte dat bij de nieuwe Ultremo's het probleem van duurzaamheid zou opgelost zijn maar blijkbaar niet. Of zijn de meningen nog te verdeeld?

Plaats reactie