Pagina 2 van 5

Geplaatst: 29 jan 2009 21:28
door robbebopper
En vijf kilo ga je met geen enkele wielset kunnen besparen, behalve als je er voorheen tractorwielen onder had.

Geplaatst: 29 jan 2009 21:54
door sagax047
maar er is toch nog een verschil tussen gewicht in je lichaam en gewicht in je velgen? Als ik er twee kilo bij lap aan lichaamsgewicht zal het niet veel uitmaken. 2 kilo extra in mijn velgen echter.. (of zie ik dit nu verkeerd :p)

Geplaatst: 29 jan 2009 22:00
door jaapie91
Ja er doen wel wat verhalen de ronde dat gewicht aan je fiets meer zou schelen dan aan je lijf, maar dat is gelul van de eerste orde. Gewicht in de velgen zal misschien iets schelen aan acceleratie, maar als er makkelijk 5 kilo van je kont af kan scheelt dat heel veel meer dan 200 gram van je wielen eraf.

Geplaatst: 29 jan 2009 22:09
door perik
Nou zeg, het lijkt bijna alsof patmaessen geen recht heeft om naar een mooi wielsetje te kijken. Het zal inderdaad niet superveel uit gaan maken, maar dat doet het ook niet als je 70kg weegt.

Geplaatst: 29 jan 2009 22:36
door alejandro
Seger schreef:Zijn de Easton Circuits [tegenwoordig EA70?] niet iets dan? Zijn iets hoger dan lage velgen, maar niet extreem en wegen iets van 1600gr. Supersterk. Ook geschikt voor de zwaardere rijder dus, waar ik zelf ook bij hoor.


Waarschijnlijk vergelijkbaar met de in de tabel genoemde Easton Vista SL en da's nou niet bijzonder.

Over tegenvallen gesproken. Wat te denken van de "Lightweight Standard G3 - 20sp" of de "Lightweight Obermayer G1". Beide 'slechts' in de brede middenklasse.
Niet slecht natuurlijk, maar ik had in ieder geval meer verwacht!

Geplaatst: 29 jan 2009 22:53
door seger
de TSer is echt niet de eerste hier die een licht wielsetje wil, terwijl hij zelf niet 25kg weegt. Ik snap die reacties hier niet zo goed. Als je 87kg weegt, heeft een lichtere wielset net zoveel zin als wanneer je 50kg weegt. Hij zegt zelf immers ook al dat er nog wel wat kilootjes afgaan.

Geplaatst: 29 jan 2009 23:05
door de zwarten
Het heeft zelfs meer zin voor een zware jongen dan voor een prof om voor de lichte wielen te gaan, alleen al voor de moral!
Bovendien zal de snelheid op de Stelvio echt niet hoog liggen, dus de aerodynamica zou ik echt wel ondergeschikt houden aan bvb. de remkracht van velg+blokjes...
Wat zou ik kopen:
Hyperons. Neutrons (ultra).

Geplaatst: 29 jan 2009 23:10
door joopi
hmmmm, campa record afmontage.... ik wilde mijn WH 7850-SL scandium wieltjes aanbevelen (laag profiel, 1490 g en prima stijf en stevig voor alle posturen) maar die zijn van, uh...., Shimano..... :-)

Geplaatst: 30 jan 2009 00:48
door patmaessen
Ter verduidelijking, ben 1.90m en van dat gewicht kan inderdaad wel iets af al vind ik mezelf geen 'dikkerd'. Ik stelde mijn vraag eigenlijk omdat ik een video gezien heb van de stelvio beklimming en naar mijn mening heb ik gewoon niets aan de mavic premium carbonnes die ik nu onder de fiets heb zitten. Misschien is het idd stukje moraal en oogt het allemaal beetje 'lomp' zeker als je 3 uur bergop zit te harken en de souplesse na 45 minuten het verliest van het stoempen.....maar daarom wilde ik gewoon de meningen peilen. Alhoewel het voor en tegen's zijn wat ik lees.

Geplaatst: 30 jan 2009 00:53
door dream-plus

Geplaatst: 30 jan 2009 00:59
door lvgh
dream-plus schreef:Misschien een leuke optie:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=28034

Wilde inderdaad net een setje Shamals opperen.