Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo Bullet 2012 wielen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 mar 2011 18:13

Dat ben ik niet met je eens havana. De nadelen van fullcarbon zijn groot - remweg, blokken wisselen, maximale bandenspanning. Lang niet voor iedereen weggelegd. Wielertoeristen hebben geen zin in dat gedoe, wedstrijdrijders en grammenjagers kunnen met tubes overweg.

Qua alu carbon heb je een veelheid aan no name en verder:

Mavic - Gewoontjes, lelijke stickers, lelijke gaten in het carbon, gele logo's passen nergens bij
Shimano - Lelijke stickers en niet voor Campa rijders
Sram - Moet zich nog bewijzen qua duurzaamheid, past niet goed bij Campa
FFWD - Te duur voor wat je krijgt
Easton - Alleen 38mm en twijfelachtige betrouwbaarheid (body's, springende spaken)

Misschien vergeet ik nog iets maar Campagnolo is gewoon de beste wielenproducent met massaproductie en het vertrouwen is groot dat dit kwalitatief een goed product wordt. Dus als de prijsstelling goed is, zeg maximaal 50 euro duurder en niet zwaarder dan Dura Ace wielen, dan is het imo een welkome aanvulling en een potentieel verkoopsucces.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 mar 2011 18:17

Dat ben ik wel met je eens maar om het nu een in gat in de markt te noemen vind ik echt te ver gaan. Een gat in de markt is iets wat tot voor kort nog niet bestond. Een gat in de markt zou zijn: een full carbon clincher met dezelfde remweg als een alu wiel (ook in de regen) en zonder maximale bandenspanning.

braakie
Forum-lid

Gebruikersavatar braakie 13 mar 2011 18:21

LVGH schreef:Dat ben ik niet met je eens havana. De nadelen van fullcarbon zijn groot - remweg, blokken wisselen, maximale bandenspanning. Lang niet voor iedereen weggelegd. Wielertoeristen hebben geen zin in dat gedoe, wedstrijdrijders en grammenjagers kunnen met tubes overweg.

Qua alu carbon heb je een veelheid aan no name en verder:

Mavic - Gewoontjes, lelijke stickers, lelijke gaten in het carbon, gele logo's passen nergens bij
Shimano - Lelijke stickers en niet voor Campa rijders
Sram - Moet zich nog bewijzen qua duurzaamheid, past niet goed bij Campa
FFWD - Te duur voor wat je krijgt
Easton - Alleen 38mm en twijfelachtige betrouwbaarheid (body's, springende spaken)

Misschien vergeet ik nog iets maar Campagnolo is gewoon de beste wielenproducent met massaproductie en het vertrouwen is groot dat dit kwalitatief een goed product wordt. Dus als de prijsstelling goed is, zeg maximaal 50 euro duurder en niet zwaarder dan Dura Ace wielen, dan is het imo een welkome aanvulling en een potentieel verkoopsucces.

Vergeet EDCO niet, mooi, degelijk en niet iedereen rijdt er op rond.
kwalliteit ??? Time will tell
Carpe Diem

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 13 mar 2011 18:21

Ik ben het er eerlijk gezegd wel mee eens.

Zipp velgen met aluminium remrand voor clinchers bestaan al jaaaaaren (heb zelf een set versleten)
En de nadelen van full carbon vallen wel mee.
Remweg? Nonsense!
Blokken wisselen? Why? waarom zou je andere wielen steken? +dat het 3 min. werk is.
Maximale bandenspanning? +punt! 8 bar in je bandjes is nergens goed voor!
Phoe, wat een gedoe.... als je op iets moois wil rijden moet je daar nou eenmaal iets voorover hebben, al zie ik in deze het "gedoe" niet eerlijk gezegd.
Grammenjagers rijden sowieso wel tubes, wedstrijdrijders rijden ook steeds vaker met bandjes, in het amateur peloton rijd slechts een enkeling met tubes, dus ook in deze groep zijn full carbon clincher wielen erg populair!
mijn Flickr

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mar 2011 18:27

jaapieo schreef: En de nadelen van full carbon vallen wel mee.
Remweg? Nonsense!
Blokken wisselen? Why? waarom zou je andere wielen steken? +dat het 3 min. werk is.
Maximale bandenspanning? +punt! 8 bar in je bandjes is nergens goed voor!
Phoe, wat een gedoe.... als je op iets moois wil rijden moet je daar nou eenmaal iets voorover hebben, al zie ik in deze het "gedoe" niet eerlijk gezegd.
Grammenjagers rijden sowieso wel tubes, wedstrijdrijders rijden ook steeds vaker met bandjes, in het amateur peloton rijd slechts een enkeling met tubes, dus ook in deze groep zijn full carbon clincher wielen erg populair!

Remweg meevallen? Ga er eens mee in de nattigheid rijden, liefst in een heuvelachtig gebied....succes met sparen voor een nieuwe set! Want dan vreet door zand-water de remrand ook nog eens snel weg.

Leuk dat mensen hun eigen keuze zo verdedigen, maar de objectiviteit is vaak zoek. Het is mooi, het is lichter, maar absoluut NIET net zo praktisch als een setje Shamals oid.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 mar 2011 18:28

Lichter dan een setje Shamals? Gaat lastig worden of je moet Lightweight C kopen.

Dat je full carbon clinchers vooral koopt voor de looks weten we allemaal, daar hoeven we niet moeilijk over te doen lijkt me. Het is wel zo dat de nadelen de laatste jaren kleiner zijn geworden.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 13 mar 2011 18:30

Dan steek je met nattig weer een set aluminium no nonsense wielen.
Snap sowieso de eis qua remvermogen niet helemaal maar goed...
mijn Flickr

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 mar 2011 18:31

Dat is inderdaad geen goede term, ik zei dan ook 'ze vullen een gat op in de markt' dat er bestond omdat Campa zo'n wielset nog niet had :p

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 mar 2011 18:32

Dat dacht ik al ;) Dus als ik je even mag parafraseren: ze vullen een gat op in het gamma van Campa. Dat is zeer zeker zo.

Nu is het wachten op fdegrove om full carbon clinchers (en clinchers in het algemeen) eventjes fijntjes de grond in te boren; ik heb de cola en de chips al klaar liggen :D

Ciao ;)

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 13 mar 2011 18:34

Mja, ik kan fdegrove eigenlijk niet anders dan gelijk geven.
Eens overgestapt op tubes hoef ik niets anders meer!
mijn Flickr

braakie
Forum-lid

Gebruikersavatar braakie 13 mar 2011 18:41

jaapieo schreef:Mja, ik kan fdegrove eigenlijk niet anders dan gelijk geven.
Eens overgestapt op tubes hoef ik niets anders meer!
Voor wedstrijden kan ik het met je eens zijn, maar voor de vele toerrijders is dat niet echt praktisch. Vanmorgen met de zondag rit 3 mensen lek gereden :-(
Blij dat ze draadbandjes hadden
Carpe Diem

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 13 mar 2011 18:44

Met 10 minuten zit ik bij lek weer op de fiets....!
Wel eens een lastige band/velg combinatie moeten monteren?
Heb wel eens een half uur op een band staan wrikken ;)
mijn Flickr

Plaats reactie