Vanmorgen tegen de grond gekwakt in een bocht, straatstenen die dus nog spekglad waren door de vorst.
Broek kapot, heup, elleboog en knie geschaaft en pols zowat dubbelgeknakt.
Lang leve de winter (goh wat haat ik die kl*te winter)
Nog gevallen vandaag in 2009
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik vorige week door het oog van de naald gekropen. In Duitsland wordt er (gelukkig) nauwlijks gestrooid, de keerzijde is wel dat het met dit weer in bochten die in de schaduw liggen de hele dag glad kan zijn. Nadat ik al een paar keer gewaarschuwd was met een fiets die een beetje gleed, 1 bochtje niet opletten waar net een grote struik naast stond. Ik was overtuigd dat 't mis zou gaan, 2 wielen die opzij gleden... Maar halverwege de bocht kreeg ik eventjes wat grip, alvorens weer verder te glijden. Maar goed ik kwam bij 't randje van 't asfalt de bocht uitgereden/gleden. Daarna toch wat beter opgelet.
-
- Forum-lid
Ik heb mijn eerste schuiver van het seizen ook gemaakt.
Vanmorgen op een klein stukje bevroren weg.
Schifter licht beschadigt en beenstukken kapot .
Vanmorgen op een klein stukje bevroren weg.
Schifter licht beschadigt en beenstukken kapot .
Vanochtend onderuit gegaan, schaafwonden aan linkerarm en dijbeen. Fiets had alleen aan de shifters een beschadiging. Het was in het duingebied meijendel bij Wassenaar. De vorst zat nog in de grond en de klinkertjes waren glad.
kiekeboe
Ook ik lag er vandaag bij, had haast om op tijd bij de toerclub te zijn, wilde net gaan bellen dat ik het niet ging halen, zat niet echt op te letten en ineens lag ik daar. Daarna besloten om rustig door te fietsen maar even verderop was de weg een ijsbaan waarop ik besloot voor de verandering is op de andere kant te vallen.
De schade aan de fiets valt ook mee, en als het goed is komt zeer binnenkort mijn nieuwe fiets binnen. Nu maar hopen op beter weer.
De schade aan de fiets valt ook mee, en als het goed is komt zeer binnenkort mijn nieuwe fiets binnen. Nu maar hopen op beter weer.
[quote="GastheerG"](...)
Nog een paar kilometer verder werd het echt niet zo leuk. Ik kon daar een wielrenner van de weg schrapen. Gezicht helemaal onder het bloed.
GEEN helm op en de verwondingen rond zn ogen waren echt veel minder geweest als hij er weel een op had gehad.
Op dat moment heeft het echter niet zoveel zin om die discussie te voeren en ben hem geen checken.
Ik was niet zeker van mn zaak en op dat moment komt er iemand aan die op de hoek woont.
De fietser wilde eerst naar huis maar hij maakte toch een wat verwarde indruk.
De andere man en ik wiste hem toch te overtuigen dat hij met de man mee naar binnen zou gaan en daar op het gemak beoordelen wat de beste oplossing is.
Daarna zit ik echter toch wat boos op de fiets. De discussie over wel geen helm kan ik weer zo pist worden. Je mag van een ander niks zeggen. Zon quasi heilig goed in Nederland.
Maar moet ik een ander voortaan dan maar laten liggen? Geen helm op als je op de grond ligt? Dan rij ik door! Had ik ook liever gedaan want ik was zeiknat vanwege de landing in de plas. Natuurlijk zal ik dat niet doen maar heel even had ik er goed de pest in.
En geloof me het was GEEN fijn gezicht op de vroege ochtend.
[/quote]
Had je diezelfde opmerkingen gemaakt en dezelfde boosheid gehad als die scholier op zijn kop was gevallen (zonder helm)??
Neemt niet weg dat het natuurlijk niet zo heel slim is om zonder helm te gaan racefietsen als het glad is. Maar dan kunnen we ook wel de discussie voeren dat het niet zo slim is om uberhaubt op de racefiets te stappen als het glad is.
Zou je het terecht vinden als jij bij jouw val je - ik noem maar een dwarsstraat en wens het je VOORAL niet toe - je elleboog lelijk had gebroken en iemand anders had jouw reactie gehad op deze hypothetische situatie?
Ik wil maar zeggen: het is niet allemaal zo zwart-wit
(en nu niet ook hier een wel/geen helm discussie beginnen aub)
ON TOPIC: eind vorig jaar hard onderuit door een onverwachte ijsplaat. Duim gekneusd. Nu nog last van!
Nog een paar kilometer verder werd het echt niet zo leuk. Ik kon daar een wielrenner van de weg schrapen. Gezicht helemaal onder het bloed.
GEEN helm op en de verwondingen rond zn ogen waren echt veel minder geweest als hij er weel een op had gehad.
Op dat moment heeft het echter niet zoveel zin om die discussie te voeren en ben hem geen checken.
Ik was niet zeker van mn zaak en op dat moment komt er iemand aan die op de hoek woont.
De fietser wilde eerst naar huis maar hij maakte toch een wat verwarde indruk.
De andere man en ik wiste hem toch te overtuigen dat hij met de man mee naar binnen zou gaan en daar op het gemak beoordelen wat de beste oplossing is.
Daarna zit ik echter toch wat boos op de fiets. De discussie over wel geen helm kan ik weer zo pist worden. Je mag van een ander niks zeggen. Zon quasi heilig goed in Nederland.
Maar moet ik een ander voortaan dan maar laten liggen? Geen helm op als je op de grond ligt? Dan rij ik door! Had ik ook liever gedaan want ik was zeiknat vanwege de landing in de plas. Natuurlijk zal ik dat niet doen maar heel even had ik er goed de pest in.
En geloof me het was GEEN fijn gezicht op de vroege ochtend.
[/quote]
Had je diezelfde opmerkingen gemaakt en dezelfde boosheid gehad als die scholier op zijn kop was gevallen (zonder helm)??
Neemt niet weg dat het natuurlijk niet zo heel slim is om zonder helm te gaan racefietsen als het glad is. Maar dan kunnen we ook wel de discussie voeren dat het niet zo slim is om uberhaubt op de racefiets te stappen als het glad is.
Zou je het terecht vinden als jij bij jouw val je - ik noem maar een dwarsstraat en wens het je VOORAL niet toe - je elleboog lelijk had gebroken en iemand anders had jouw reactie gehad op deze hypothetische situatie?
Ik wil maar zeggen: het is niet allemaal zo zwart-wit
(en nu niet ook hier een wel/geen helm discussie beginnen aub)
ON TOPIC: eind vorig jaar hard onderuit door een onverwachte ijsplaat. Duim gekneusd. Nu nog last van!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?