Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ontwerp frame design

mennovb
Forum-lid

mennovb 09 jan 2009 20:13

Powered by sram kan voor sommige misschien goedkoop overkomen, maar op de fietsen van Astana en Saunier stond het afgelopen jaar ook. Misschien dat ik wel gewoon SRAM erop plak. Ik krijg de stickers al toegestuurd van SRAM.

zowiezo wil ik dat "CUSTOM MADE" erop laten. lijkt een beetje op "VROOMEN - WHITE DESIGN" van Cervelo. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de rest ga maken. Voor suggesties blijf ik open staan.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 09 jan 2009 23:02

mennovb schreef: zowiezo wil ik dat "CUSTOM MADE" erop laten. lijkt een beetje op "VROOMEN - WHITE DESIGN" van Cervelo. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de rest ga maken. Voor suggesties blijf ik open staan.

Zet dan MENNO - BLACK DESIGN erop.... ;)
Afbeelding

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 09 jan 2009 23:46

dat black design vind ik nog niet eens zo gek haha, heb je een soort goeie humor op je fiets.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

gast
Forum-lid

gast 09 jan 2009 23:55

Waarom niet gewoon "Van Bohemen". Vind ik veel mooier dan Bohemian.

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 10 jan 2009 10:54

VAN BOHEMEN-BLACK DESIGN op de liggende achtervorken. en eventueel je naam op de bovenbuis. een soort merknaam vind ik een beetje cheap overkomen..... eventueel zou je nog even naar de SPIN of PARLEE frames kijken voor inspiratie
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr

mennovb
Forum-lid

mennovb 10 jan 2009 11:48

die van PARLEE zijn wel vet. Ik ben ff aan het kijken of ik een geschikte outline letter kan vinden.

[img=http://mennovb.nl/fotos/Bohemian2.jpg]

zo zou die dan worden. Vind ik idd vetter dan de vorige versie. Die met de 'Wilier'-letters

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 jan 2009 15:12

Het is natuurlijk mooier maar deze letters laten snijden uit hoogwaardig vinyl (Avery 900SC) zal prima gaan, het erop plakken ook nog maar of het op den duur goed blijft zitten is nog maar de vraag. De outliijnen zijn erg dun en de kleefkracht dus ook.
Tip: maak ronde hoeken aan je snijlijnen en gebruik een dikkere outline of beter: een volle letter.
Niets is wat het lijkt..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jan 2009 15:43

mennovb schreef:zowiezo wil ik dat "CUSTOM MADE" erop laten. lijkt een beetje op "VROOMEN - WHITE DESIGN" van Cervelo. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de rest ga maken. Voor suggesties blijf ik open staan.

Dus je koopt een kant en klaar carbon frame en zet er dan op dat hij custom made is?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mennovb
Forum-lid

mennovb 10 jan 2009 16:18

Timo 2.0 schreef:
mennovb schreef:zowiezo wil ik dat "CUSTOM MADE" erop laten. lijkt een beetje op "VROOMEN - WHITE DESIGN" van Cervelo. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de rest ga maken. Voor suggesties blijf ik open staan.

Dus je koopt een kant en klaar carbon frame en zet er dan op dat hij custom made is?

Nee, ik koop een frame wat half carbon is, maar daat gaat het natuurlik niet om. Het frame is standaard maar verder rijdt er niemand rond in nederland met de samenstelling die ik heb. Ik heb hem zelf samengesteld, en daar slaat dan ook dat custom made op.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jan 2009 16:27

Dus zodra ik een ander zadel op een verder standaard fiets zet is de fiets ook custom made? Ik vind het maar een rare manier van denken. Custom made decals op frames slaan normaal altijd op het frame zelf.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 10 jan 2009 16:29

ik vind bovenstaand al behoorlijk mooi worden. je kunt ook iets grijze letters nemen geloof dat er ergens op dit forum een spin zwerft met zoiets dat past beter bij je all-black idee
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 10 jan 2009 16:39

mennovb schreef:
Timo 2.0 schreef:

Nee, ik koop een frame wat half carbon is, maar daat gaat het natuurlik niet om. Het frame is standaard maar verder rijdt er niemand rond in nederland met de samenstelling die ik heb. Ik heb hem zelf samengesteld, en daar slaat dan ook dat custom made op.

Custom assembled? ;) Of, vooruit, custom designed.. Heb je het font bewust zo sober uitgezocht? Is op zich wel mooi maar iets frivoler zou naar mijn smaak wel kunnen.

Plaats reactie