Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx bushido hulp gevraagd!!

jeegeebee
Forum-lid

jeegeebee 03 nov 2009 22:02

Nu twee weken getraind op de Bushido.

Het is vervelend om alleen maar negatieve zaken te vermelden, maar:

- Inmiddels een flink aantal GPS trainingen gedaan, maar heb inmiddels al redelijk wat vastlopers gehad. Het programma zelf loopt niet vast, maar je staat ineens stil op de route en er komt geen beweging meer in. Misschien ligt dit aan Google Earth.
- de menu's van het programma blijven hangen of verschijnen in andere programma's die je ook hebt open staan.

De GPS routes die kunt importeren vanaf de site van Tacx zijn soms onbruikbaar, voordat je routes omzet naar TTS file moet je de GPS routes eerst smoothen in een programmaatje. Doe je dat niet en je GPS is niet accuraat genoeg, dan veranderd de slope zomaar per seconde van -4% naar +2% oid. Vervelend is ook dat Tacx zijn eigen format TTS gebruikt en niet een standaard formaat als GPX. Met TTS kan geen enkel ander GPS programma overweg.

Positief:

-In tegenstelling tot wat ik eerder vermelde staat er wel een gebruikshandleiding online. Wellicht heb ik die niet goed gezien, of hij is sinds kort geupdated.

silvanol.l
Forum-lid

silvanol.l 03 nov 2009 22:25

Zowiezo , goed om allemaal te weten indien je overweegt zoiets aan te schaffen.
Zelf kijk ik hier ook al naar en dan is deze info welkom.

mark.hugaerts
Forum-lid

mark.hugaerts 06 dec 2009 22:31

Heb mijn Bushido nu een volle week en ben er wel tevreden over. Heb ook wel de PC software bijgekocht en dat is wel een echte meerwaarde. Ik vind het wel niet normaal de op het zelfde moment de TTS V2 software versie is uit gekomen en dat je hiervoor gewoon moet bij betalen. Ik had wel wat problemen in het begin dat mijn remunit niet werd herkend door de PC software. Blijkbaar moet je de de interface unit op het stuur eerst upgraden. Dit is belangrijk anders kan je de PC software niet gebruiken.

jeegeebee
Forum-lid

jeegeebee 06 dec 2009 22:59

jandoedel schreef:Wanneer je het verschil tussen de Cosmos en de Bushido wilt weten dan kun je het beste op de site van Tacx kijken. Daar zie je bijvoorbeeld dat de Bushido in tegenstelling tot de Cosmos geen cadanssensor heeft en dat de Bushido blijkbaar ook het verschil in kracht tussen het linker en het rechter been kan meten. Verder werkt de Bushido draadloos en ik las ook nog dat je een draadloze SRM meter kunt koppelen met de Bushido omdat ze beiden gebruik maken van ANT voor het draadloos overbrengen van gegevens.
De Bushido en de Cosmos hebben beiden een motorrem. Voor de Bushido en voor de Cosmos kun je een PC upgrade kopen waardoor je real live video en virtual reality trainingen kunt doen. Wanneer je de Cosmos op die manier upgrade dan maak je er een Tacx Fortius van.

Met de I-magic kun je ook VR en RLV trainingen doen, maar de I-magic maakt gebruik van dezelfde elektromagnetische rem als de Flow. Die rem is minder krachtig dan de motorrem van de Bushido en de Cosmos.

In tegenstelling tot hierboven: de Bushido heeft wel degelijk een cadansmeter alleen meet hij dat niet met een sensor, ook wordt het verschil tussen links en rechts in kracht wel gemeten, dit wordt alleen op de stuurcomputer getoond. De links rechts krachtmeter wordt ook gebruikt om de cadans te berekenen.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 06 dec 2009 23:41

jeegeebee schreef:
jandoedel schreef:Wanneer je het verschil tussen de Cosmos en de Bushido wilt weten dan kun je het beste op de site van Tacx kijken. Daar zie je bijvoorbeeld dat de Bushido in tegenstelling tot de Cosmos geen cadanssensor heeft en dat de Bushido blijkbaar ook het verschil in kracht tussen het linker en het rechter been kan meten. Verder werkt de Bushido draadloos en ik las ook nog dat je een draadloze SRM meter kunt koppelen met de Bushido omdat ze beiden gebruik maken van ANT voor het draadloos overbrengen van gegevens.
De Bushido en de Cosmos hebben beiden een motorrem. Voor de Bushido en voor de Cosmos kun je een PC upgrade kopen waardoor je real live video en virtual reality trainingen kunt doen. Wanneer je de Cosmos op die manier upgrade dan maak je er een Tacx Fortius van.

Met de I-magic kun je ook VR en RLV trainingen doen, maar de I-magic maakt gebruik van dezelfde elektromagnetische rem als de Flow. Die rem is minder krachtig dan de motorrem van de Bushido en de Cosmos.

In tegenstelling tot hierboven: de Bushido heeft wel degelijk een cadansmeter alleen meet hij dat niet met een sensor, ook wordt het verschil tussen links en rechts in kracht wel gemeten, dit wordt alleen op de stuurcomputer getoond. De links rechts krachtmeter wordt ook gebruikt om de cadans te berekenen.

Ik ben de helft van de zin vergeten, maar dat is wel wat ik bedoelde. Het klopt wel dat de Bushido geen cadanssensor heeft zoals de Cosmos die heeft.

specialized1
Forum-lid

specialized1 21 dec 2009 11:13

waar sttat de handleiding van de bushido

roro27
Forum-lid

roro27 21 dec 2009 11:28

google is je beste vriend voor het vinden van de handleiding
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

specialized1
Forum-lid

specialized1 23 dec 2009 00:23

bedankt, maar die handleiding maar had ik al. Dacht dat er eindelijk eens een serieuze tacx handleiding was, ook voor de soft.
Je betaald tot 800 euro voor een bushido, 125 euro voor de upgrade..
Koop een upgrade voor de bushido en kan hem niet gebruiken op men windows 7 omdat TTS 1.3 er bij zit en ik 2.0 nodig heb.
Een mail naar tacx gedaan maar zal nog eens 25 of meer euro mogen bijbetalen voor de TTs 2.0.
...

rene1
Forum-lid

rene1 23 dec 2009 11:04

Ik heb om de een of andere vage reden 2x de CD van Tacx (TTS2.0) toegestuurd gekregen.
Je zou deze wel van me mogen hebben maar volgens mij moet het bij de koopovereenkomst al gelinkt zijn aan de software. Maar ik weet het niet zeker.

Als je mij een aan jezelf geadresseerde, voldoende gefrankeerde(NL->Be, CD in doosje excl. enveloppe weegt 75gr), enveloppe stuurt waar een cd in doosje in past dan mag je'm van me hebben.
Valt te proberen, ik weet echt niet meer hoe het registratie proces ging, dus wie weet werkt het met een orginele CD.
Ik hoor wel van je als je belangstelling hebt.

mark.hugaerts
Forum-lid

mark.hugaerts 24 dec 2009 23:24

Heb zelf een Tacx Bushido en ben er tevreden over. Het best is wel om er ook de Software bij te kopen. Als je dit niet wenst kan je ook zelf je training maken op de controle unit. Deze heeft wel wat mogelijkheden maar de PC software is toch wel een stuk interessanter.

Groeten,

silvanol.l
Forum-lid

silvanol.l 25 dec 2009 12:41

Hallo ,
Vraag voor bushido.
Kan iemand mij vertellen wat ik mis of fout doe?
Als ik op de tacx site ben zie ik helemaal geen peiltje om te downloaden naast een route maar een rond bolletje met groen in.
Als ik deze aanklik opent dit mij enkel de route in google earth.
Op You tube is er een mooi filmpje die dit weergeeft maar ik zie dit niet terug op de site van Tacx.
Dit begrijp ik niet, ben ik soms fout.
Heeft iemand hier een antwoord op ?

Heb het kunnen oplossen door een nieuw account met nieuw e-mail adress te maken van uit de tacx software en niet van uit hun site zelf een account aan te maken.
Hier lag het verschil in en heb dit op hun forum kunnen vinden.
Dus voor diegene die dit ooit aan de hand moesten hebben ...

silvanol.l
Forum-lid

silvanol.l 25 dec 2009 18:04

Nog een vraag,
Volgende vind ik op de tacx forum ,because there are 3 possitions you can put it in. MTB, Race and Race wheel big diam.
Dit heeft mij aan het twijfelen gebracht.
Dit is wanneer je je apparaat monteert dien je te kiezen tussen positie 1 , 2 of 3 waar je je unit op dient te monteren.
Dit afhankelijk welke fiets je gebruikt.
Mijn vraag is wat moet ik kiezen voor een race fiets met band info 23-622 (700x23C).
Momenteel heb ik deze op stand 3 gemonteerd.
Alvast bedankt ,

Plaats reactie